Hororové Conjuring univerzum sa rozrastá o ďalší desivý počin. Tentokrát ide o nové pokračovanie démonickej bábiky Annabelle. Ako dopadol už tretí film, ktorý sa zaoberá touto posadnutou bábkou? Podarilo sa snímke Annabelle 3: Návrat dohnať kvality pozitívne hodnoteného predchodcu alebo sa jedná o brak, akým bola prvotina?

Univerzum, ktoré odštartoval úspešný hororový tvorca James Wan už určite mnohí veľmi dobre poznáte. Za poslednú dobu bolo totiž obohatené o Mníšku i Kvíliacu ženu, avšak v oboch prípadoch sa jednalo o schematické a značne tuctové žánrové projekty, ktoré síce takmer nikoho neurážali, avšak do obľúbenej tematiky nepriniesli nič svojské, prípadne inovatívne alebo aspoň zaujímavé, teda s výnimkou pútavých duchov. Treba dodať, že ani pôvodná Annabelle neodchádzala so vztýčenou hlavou, keďže bola zadupaná ako fanúšikmi pôvodného V zajatí démonov, tak i recenzentami. Vtedajší dvorný kameraman James Wana, teda John R. Leonetti, očividne nezvládol kompletnú réžiu takéhoto projektu, no a po scenáristickej stránke sa nejednalo o žiadny skvost, keďže predsa len podobné filmy málokedy prídu s naozaj kvalitným príbehom.

Pokračovanie s podtitulom Creation z roku 2017 dopadlo v zahraničí omnoho lepšie, keďže sa tentokrát réžie ujal David F. Sandberg, ktorý v minulosti spracoval napríklad horor Lights Out alebo nedávneho Shazama. Tretí film opätovne mení režiséra a na jeho post tentokrát usadá debutujúci Gary Dauberman, terajší scenárista Conjuring filmov, ktorý pracoval už na Mníške a celej trilógii Annabelle. Podľa všetkého sa svojej úlohy nezhostil najhoršie a dokonca údajne dokázal vyprodukovať niekoľko kvalitných desivých momentov. Revolúciu by ste nemali čakať, avšak obávať sa nemusíte ani evidentného úpadku kvality, čo je v podstate pozitívna správa. My sme si túto snímku, samozrejme, nenechali utiecť v kinách a prinášame vám našu kompletnú recenziu, na ktorú budete presmerovaní po kliknutí na priložený plagát.