Populárny hororový režisér James Wan v roku 2013 odštartoval žánrové univerzum nazvané V zajatí démonov. Jednotlivé príbehy rozvíjajú známe i menej známe prípady, s ktorými sa v minulosti stretli manželia Warrenovci, vyšetrovatelia paranormálnych javov. V rámci svojho žánru nadpriemerne kvalitné V zajatí démonov a jeho rovnomenné pokračovanie sa tak už rozšírilo o dva diely Annabelle a origin príbeh démona Valaka, Mníška. Najnovšie tu máme Kliatbu kvíliacej ženy, v origináli prezentované ako The Curse of La Llorona. Jedná sa o kvalitný dodatok desivého univerza?

Celé univerzum, skladajúce sa výhradne z hororových príbehov rozhodne disponovalo sľubným rozjazdom. James Wan, mimo iného aj hlavný tvorca série Saw a Insidious, sa postaral o réžiu The Conjuring 1 i 2. Opäť sa tak prejavil jeho talent desiť, no Annabelle dostal už na starosti režijne neskúsený John R. Leonetti a vďaka tomu démonická bábika u divákov aj kritikov poriadne prepadla. David F. Sandberg však vdýchol jej pokračovaniu život a minimálne sa jednalo o obstojný origin príbeh, ktorý však takmer nikto nepožadoval. Minuloročná Mníška už ale spadla do vôd hororovej tuctovosti a žánrových klišé.

Podľa zahraničných ohlasov sa momentálne zdá, že Kliatba kvíliacej ženy si nevedie o nič lepšie. Rozhodne nehovoríme o brakovej žánrovej snímke, akých za rok vyjdú desiatky, no nič výnimočné, prevratné alebo unikátne vraj nemáme očakávať. Čo si však o La Llorone myslíme my? V prípade, že vás zaujíma naša komplexnejšia a podrobnejšie recenzia celého diela, stačí ak kliknete na obrázok priložený nižšie.