Register

A password will be e-mailed to you.

Tento rok som hneď v úvode objavil veľmi silného kandidáta na moju hru roku 2024. Jedná sa o titul Lil Guardsman, ktorý ma nadchol v oblastí herných nápadov, ich spracovania a nekonečnou studnicou vynikajúcich vtipov a paródií, ktoré skutočne udreli klinec po hlave. Ak chcete poznať moje pocity detailnejšie, všetko podstatné je spracované v mojej recenzii. Hra ma každopádne nakopla k tomu, aby som oslovil jej tvorcov a skúsil zistiť nejaké zaujímavé detaily o Hilltop Studios a vzniku hry ako takej. Zaslali sme im preto niekoľko otázok, na ktoré odpovedali Scott Christian a Artiom Komarov.

Mohli by ste nám povedať niečo o vašom štúdiu? Aké boli začiatky Hilltop Studios?

Artiom: Scott a ja sme kamaráti skoro 20 rokov a počas pandémie sme spolu veľa hrali a rozprávali o videohrách. Spolu sme prišli s nápadom na Lil’ Guardsman a zvyšok je histórou. Keď sme začali vytvárať prvý herný prototyp, pracovali sme spolu na dizajne. Ja som sa staral o umeleckú stránku a Scott vytvoril scenár a hudbu a najali sme programátora. Keď LG išiel do plnej produkcie, náš tím sa zväčšil na osem ľudí (spolu so scenáristami, programátormi a umelcami!). Scott a ja sedíme v Toronte v Kanade, ale náš tím pracuje home office v rámci celého sveta.

Aké hry ste zvykli v minulosti hrávať?

Scott: Považujeme za herných „všežravcov“. Snažíme sa hrať čo najviac hier sa dá, lebo to milujeme, ale tiež kvôli inšpirácii. Veľmi rýchlo sme zistili, že sme obaja hrali klasické adventúry od Sierra a Lucasarts, ktoré čiastočne boli inšpiráciou pre Lil’ Guardsman, no zdieľame i lásku pre RPG hry. Artiom hráva viac strieľačiek ako ja, ale nechám sa na ne presvedčiť, pokiaľ majú dobrý príbeh

Je Lil´Guardsman vašou prvou hrou, alebo sme mohli niečo od vás už v minulosti vidieť?

Scott: Lil’ Guardsman je našou prvou plnou hrou.

Ako vznikol nápad na hru Lil´ Guardsman?

Artiom: Myslím, že originálny nápad na Lil’ Guardsman začal počas dlhej cesty na bicykli. Rozmýšľali sme nad niečím, čo by bolo možné pre nový a malý tím reálne dokončiť. Páčil sa nám nápad veľkého množstva vtipných postáv a stráženie vtipného fantasy kráľovstva sa nám ponúklo vyložene samo. Inšpiráciou pre Lil je moja dcéra Jaqueline. Bola skutočne malá, keď sme začínali, ale už vtedy bola veľmi vtipná a tvrdohlavá a silná… postava Lil je v v podstate akú si ju predstavujem, keď sa z nej za pár rokov stane tínedžerka.

Koľko ľudí pracovalo na hre?

Scott: Jadro nášho tímu bolo osem ľudí (ja, Artiom, dvaja scenáristi, dvaja umelci a dvaja programátori). Dabingoví herci pridávajú ďalších 13 ľudí a následne tím vydavateľa, portovací tím a lokalizačný tím! Takže bolo to 8 ľudí, ale tucty a tucty ďalších ľudí, ktorí s hrou pracovali a pomohli jej prísť na svet.

Kedy začal vývoj hry?

Artiom: Scott a ja sme sa s nápadom pohrávali už v roku 2021, no s reálnou produkciou sme začali v marci 2022.

Nakoľko je v hre veľmi veľa postáv, ktorú by ste označili za svoju najobľúbenejšiu?

Artiom: Nakoľko je Lil spracovaná podľa mojej dcéry, mám pocit, že označiť ju by bol trochu podvod. No v rámci väčšieho obsadenia, zbožňujem Signora Capella Fantastica – muža, ktorý stratil a snaží sa nájsť ten najfantastickejší klobúk.

Scott: Veľmi ma bavilo písanie radcov. Každý z nich je chvíľami trochu zákerný, no súčasne sa svojim spôsobom snažia ako najlepšie vedia. Môj obľúbený je Malcolm – je bláznivý a vie byť nesmierne nápomocný, a potom náhodou má správnu odpoveď. Je to veľmi chaotické.

Mohli by ste nám niečo prezradiť o tvorbe scenára hry? Nakoľko je to primárne satira, zaujímalo by nás akým spôsobom veľké množstvo vtipov reálne vzniklo.

Scott: Písanie scenára Lil’ Guardsman sme poňali ako scenáristickú izbu pre televízne sitcomy. Ja som bol hlavný scenárista a rozdelil si scenáristické povinnosti s dvomi veľmi vtipnými scenáristami a komediantmi Mattom Bernardom a Jeremym Lapalme. Rozdelili sme si časti a scénky a potom sa spolu stretli na zoome a prečítali si jednotlivé party. Počúvanie dialógov nahlas nám pomohlo vyladiť vtipy, aby pôsobili ľudsky, a postupne tak prišli k životu. Na začiatku sme museli tvrdo pracovať, aby sme si boli istí, že keď napíšeme Lil a ostatné hlavné postavy, aby každý scenárista znel rovnako. Na konci procesu sme však došli do bodu, že nikto nevedel povedať kto napísal ktorú časť, pretože sme sa už všetci naladili na jednotný štýl.

Kto je zodpovedný za nádherný štýl animácií v hre?

Artiom: Ja som vytvoril originálny koncept grafiky a viedol náš brilantný umelecký tím, v ktorom boli aj Rafa Gallardo, ktorý skutočne našiel finálny štýl v hre a nakreslil viac ako 100 úžasných postáv a Bruno Ishira, ktorý sa postaral o ohromné umelecké pozadia.

Kto zložil hudbu do hry?

Scott: To som bol ja. Než som pracoval na hrách, pracoval som v hudobnom svete ako pianista, dirigent a skladateľ. Vždy bolo mojim snom písať hudbu pre videohry, takže je úžasné, že sa mi to splnilo.

Môžeme od Lil v budúcnosti očakávať viac?

Artiom: Určite máme nejaké nápady pre DLC a aj potenciálne pokračovanie… myslíme si, že je viac, čo môžeme o príbehu Lil povedať. Dúfame, že hra sa bude naďalej dobre predávať a vydavateľ bude chcieť, aby sme v nej pokračovali.

Čo najhoršie sa v hre môže stať ak sa zle rozhodneme?

Scott: Lil môže zomrieť. Na koncoch hry v Lil’ Guardsman sme sa obecne dosť bavili. Pokiaľ však urobíte rozhodnutie, ktoré vedie k smrti Lil, je to väčšinou veľmi veselé a následne sa len vrátite do momentu, ktorý tomu predchádzal.

Aký typ hráčov si podľa vás hru užije najviac?

Artiom: Naša hra určite pritiahne veľa hráčov. V prvom rade je to hlavne príbehová záležitosť, takže tí, ktorí majú radi dobré príbehy budú Lil’ Guardsman zbožňovať . Sme však radi, že sa páčila mnohým casual hráčom, hoci sú tam elementy, ktoré nie sú úplne casual.

Je niečo, čo by ste na hre zmenili, keď už je dokončená?

Scott: Keď sme sa blížili ku koncu produkcie, Artiom sa nechal počuť: “Keď niečo skončíš, to je ešte neznamená, že to je hotové.“ Sme veľmi hrdí na hru takú, aká je, no zároveň som si istý, že sa tu dalo mnoho vecí vylepšiť. Ak budeme mať príležitosť v budúcnosti priniesť viac z Lil’ Guardsman, uvidíte sami.

Máte už aj nejaké nápady pre váš ďalší projekt? (detaily nie sú nutné)

Artiom: Námet pre našu ďalšiu hru sme už poslali vydavateľom. Je to vcelku vzrušujúce, pretože ide o niečo odlišné ako bol Lil’ Guardsman. Určite teda chystáme v našom malom štúdiu viac zaujímavých hier.

Za redakciu Somhrac.sk ďakujeme Scottovi a Artiomovi za ich odpovede, no naše interview ešte úplne nekončí. Zaujímalo nás totiž aj ako svoju postavu vidí aj samotná herečka, ktorá prepožičala malej Lil svoj hlas. Preto sme ju oslovili s tromi extra otázkami, na ktoré nám odpovedá Jillian Welsh.

1. Ako by si popísala Lil ako postavu?

Označila by som ju za zástankyňu spravodlivosti, no veľmi málo ju zaujíma samotný zákon. Rozhodne sa s ňou viem stotožniť, nakoľko som vyrastala ako malý vetroplach, ktorý sa vedel vysporiadať s problematickejšími jedincami kreatívnym spôsobom.

2. Ktorá je tvoja obľúbená postava, ktorá príde k bráne?

Milujem Capella! Muž, ktorý hľadá ten najfantastickejší klobúk je mojim obľúbencom. Som nadšená, keď ho vidím v novom klobúku a počujem čo si o ňom myslí. Čestné uznanie ide k Nie Belle z Krásky a zvieraťa (teda Chloe). Som si istá, že je napísaná podľa skutočnej osoby, s ktorou som chodila do divadelnej školy, a jej reakcia na nevpustenie do kráľovstva Sprawl je veľmi podobná jej reakcii, keď sa nedostala do druhého ročníka.

3. Aký je tvoj obľúbený nástroj, ktorý môže Lil použíť k vypočúvaniu?

Rada sa dozvedám tajomstvá, takže milujem sprej pravdy nakoľko v našom svete neexistuje; teda mimo toniku plného výnimočného ginu. No scenáristi/tvorcovia hry do hry vložili toľko vtipných momentov, takže čestné uznanie ide biču. Moje srdce mi nedovolí ho použiť, avšak jeho existencia ma skutočne rozosmieva.

Ešte jedno poďakovanie zo strany našej redakcie pre Jillian Welsh za jej ochotu odpovedať na naše otázky. Veríme, že Lil skutočne ešte nepovedala svoje posledné slovo, a keď bude čas, aby sa opäť posadila do svojej strážnickej búdky, určite pri tom budeme. Na záver ešte prikladáme fotografie, ktoré nám Scott s Artiomom a Jillian zaslali.

Komentuj!