Hoci posledný film (Suicide Squad), kde sa postava Harley Queen v stvárnení Margot Robbie objavila nedopadol príliš dobre, fanúšikovia sa minimálne zhodli na tom, že táto herečka je takmer ideálna pre ikonickú komiksovú antagonistku. Najmä preto nie je príliš prekvapujúce, že sme sa dočkali samostatného filmu, ktorý sa venuje výhradne Harley a niekoľkým ďalším hrdinkám, pričom sa už od počiatku vedelo, že pôjde o ženskú záležitosť, ktorá chce dokázať, že k dobrému a zaujímavému komiksovému, prípadne akčnému filmu svalnatých mužov príliš nepotrebujete. Darí sa snímke Vtáky noci a fantastický prerod jednej Harley Queen fungovať v rámci takmer striktne mužského žánru?

Je to pomerne očakávané, avšak prijatie filmu nie je zďaleka také jednoduché, respektíve jednoznačné. Istá časť divákov publika sa totiž sťažuje na prehnaný feminizmus a s ním spojenú propagandu, iní ho pre zmenu zo snímky ani necítia, avšak tvrdia, že postavy nepôsobia zaujímavo, nevedia sa príliš prejaviť a režisérka Cathy Yan sa podľa nich snaží neúspešne variovať zábavný humorno-akčný koncept mimoriadne populárneho Deadpoola, ktorý si dokázal nájsť svojskú cestu v rámci zaužívaného žánru. Opačným spektrom sú však diváci (mimo iných i zahraničný kritici a recenzenti), ktorým snímka mimoriadne sadla a bláznivý komiksový štýl, účelne prepálený vizuál v spojení s akciou, na ktorej sa podieľala ikona kaskadérskych kúskov Chad Stahelski hodnotia pozitívne.

Podľa ich ohlasov teda sólo snímku Harley Queen stojí za to vidieť. Ak vás zaujíma náš názor, môžeme vás odkázať na plnohodnotnú recenziu, na ktorú budete presmerovaný po kliknutí na nižšie priložený plagát. Snáď len môžeme dodať, že recenzia vidí Vtáky noci v tom lepšom svetle, čiže ak už máte náhodou negatívnych tuzemských reakcií dosť, pokojne si prečítajte naše textové hodnotenie, ktoré vám snáď umožní pozrieť sa na prvú DC komiksovú záležitosť roku 2020 trochu iným pohľadom.