James Mangold tento rok prišiel po enormne úspešnom Loganovi (ktorý zabojoval o Oscara v kategórii adaptovaných scenárov) so svojou filmovou novinkou Ford v Ferrari, ktorá bola u nás kvôli distribučným problémom vydaná pod názvom Le Mans ’66. Podarilo sa mu prekročiť svoj tieň a prišiel s ďalším počinom, ktorý by neskrýval oscarové ambície?

Svetový konsenzus je taký, že titul Ford v Ferrari sa vydaril. Divákov i kritikov zaujal strhujúci príbeh o priateľstve, ktorý ja rámcovaný svetoznámymi pretekmi Le Mans, konkrétne udalosťami ohľadom automobilovej spoločnosti Ford a konkurenčného Ferrari. James Mangold sa v minulosti hneď niekoľkokrát preukázal ako zručný režisér, pričom v jeho najnovšej snímke zúročuje dlhoročné skúsenosti a predvádza absolútnu exhibíciu, ktorá dokáže zaujať efektne svižnou prácou s výstavbou deja i dynamickým kamerovým snímaním, ktoré dáva vyniknúť každej pretekárskej scéne.

Bravúrne technické kvality cítiť najmä zo scén, kedy postavy usadnú za volant, motory začnú burácajúco kričať a vy sa ocitáte priamo na trati v centre celého diania. Je pritom treba upozorniť i na to, že scenár rozhodne nezaostáva, nakoľko umne pracuje s tematikou kamarátstva a zo širšieho pohľadu spracúva jednoduchú myšlienku o americkom sne, ktorú zrejme akadémia ocení a i vďaka tomu bude môcť Ford v Ferrari pokojne zabojovať i v hlavnej kategórii, kde síce snímka nemusí vyhrať kvôli silnej konkurencii, avšak i nominácie by boli dostatočnou prestížou.

Americkí kritici nešetrili chválou, avšak i tuzemskí diváci boli viac než spokojní. Fanúšikovia filmu a priaznivci retro automobilov s abnormálnym počtom koní v podstate šalejú, takže sa na tuzemských portáloch vyšplhalo hodnotenie snímky do astronomických hodnôt, pričom jej kvality sú zrejmé a priaznivé hodnotenia tým pádom adekvátne. V prípade, že vás zaujíma náš kompletný pohľad na očakávanú snímku, máte tentokrát na výber hneď z dvoch komplexných recenzií. Stačí ak kliknete na priložený obrázok nad, prípadne pod týmto textom, pričom následne budete automaticky presmerovaní na stránku s plnohodnotnou recenziou.