Register

A password will be e-mailed to you.

Včera sme vám priniesli recenziu nového handheldu ROG Ally, ktorý na trh uviedla spoločnosť ASUS, respektíve ich herná divízia a značka Republic of Gamers. Po skončení embarga a možnosti prezradiť vám, ako sa prvý pokus spoločnosti vplávať do vôd prenosného hrania podaril, sa v Prahe v podniku Chapter konalo podujatie, na ktorom sa produkt oficiálne predstavil a pustil do sveta, minimálne teda v našom regióne. A my sme boli pri tom.

Pre taiwanskú spoločnosť je nový produkt veľmi dôležitý, čomu zodpovedá i marketingová kampaň. Reklamy na nový handheld ROG Ally sa od jeho zahraničného predstavenia v priebehu minulého mesiaca objavujú kade-tade, keďže ide o niečo nové, minimálne teda pre ASUS. Nový a zaujímavý produkt si však zaslúži aj niečo viac, a preto sa v stovežatej metropole konalo podujatie, ktoré poslúžilo nielen na uvedenie zariadenia na trh, ale aj možnosť pomerať si sily vo viacerých hrách a vyhrať jednu z atraktívnych cien, vrátane ROG Ally, no i zúčastniť sa old-school LAN párty v klasikách ako Quake III Arena, Call of Duty II a iných tituloch. Nakoľko však išlo o herne zameraný večer, na programe toho bolo viac.

Moderovania podujatia a sprevádzania hostí večerom sa chopil Mikoláš “Tukan” Tuček, ktorý je hráčom určite dobre známy. Po krátkom úvode prišla na rad prvá položka v rámci programu, a to GameDev prednáška od Filipa “Fiolu” Krauchera, ktorý porozprával hosťom o tom, ako dôležitá je optimalizácia. Hoci Filip nedostal príliš mnoho priestoru na to, aby zabrúsil do hlbších detailov, hostí jeho blok v programe bezpochyby zaujal. Obecenstvo si mohlo vypočuť ako dôležité je optimalizovanie, pretože nie je možné hľadieť iba na najsilnejší dostupný hardware, keďže ten väčšina hráčov doma nemá. Respektíve, nie každú novinku a iteráciu produktov. Dozvedeli sme sa napríklad to, za pomoci akých nástrojov a fígľov sa vývojári nakoniec dopracujú k uspokojivému výsledku, no i to, že občas vám pripravenú hernú ukážku na gamescom môže rozbiť niečo také (z pohľadu hráčov) banálne, ako tráva. Po názornej ukážke, čo všetko predchádza optimalizovanému kódu, si určite viacero zúčastnených uvedomilo, ako náročné je naprogramovať hru a dostať ju do podoby, ktorá nakoniec dokáže uspokojiť nielen hráčov, ale predovšetkým samotných tvorcov, keďže konečný produkt je to, s čím sa pokúšajú zaujať a presvedčiť hernú obec o svojej šikovnosti a talente. Filip publiku ozrejmil aj to, prečo 30fps pre Starfield na konzolách nemusí automaticky znamenať katastrofu, pretože vývojári dnes dokážu viacerými fintami urobiť hru napohľad plynulou, aj keď 30fps už niekto neznáša. Je to naozaj možné, uvidíme ako sa to nakoniec podarí Bethesde.

Po skončení tejto časti programu si mikrofón zobral Jiří Jelínek zastávajúci pozíciu PR/TPR specialist pre ASUS Česko a Slovensko, ktorý predstavil aktuálne portfólio produktov ROG a oficiálne uviedol handheld ROG Ally na náš trh. Po uvedení na trh ešte nasledovala panelová diskusia ohľadom hier spojená s Q&A, kde sa opäť zúčastnil Jiří, Fiola a Mikoláš, no ešte sa k nim pripojil Petr “Xnapy” Jirák, streamer, caster a Riot partner. Po diskusii sa odštartoval turnaj o najlepšieho hráča, pričom pre zúčastnených boli nachystané naozaj skvelé ceny, a to nielen pre prvú trojicu.

Aby sme však boli v obraze o čo sa súťažilo, prvé miesto sa, pochopiteľne, spájalo s ROG Ally, no k nemu víťaz dostal i ovládač ROG Raikiri a Diablo IV Ultimate Edition. Strieborná medaila sa síce neodovzdávala, no druhé miesto bolo ocenené niečim lepším – monitorom ROG Strix XG32AQ (32″). Hráč na treťom mieste si odniesol matičnú dosku ROG Strix 8650E-F Gaming, no tým sa nekončilo. Štvrté miesto prinieslo víťazovi periférie od ROG, konkrétne klávesnicu ROG Strix Scope NX TKL Deluxe, myš ROG Harpe Ace Aim Lab Edition a headset ROG Delta S Core, no a hráč umiestnený na piatom mieste si urobil radosť s herným routerom ROG Rapture GT-AX6000. Ani zvyšok zaregistrovaných hráčov neobišiel na prázdno, rozdávali sa tričká, šiltovky, bundy, vankúše, figúrky, concept art knihy, karty, nášivky – bolo toho skrátka veľa.

Herný turnaj pozostával z absolvovania piatich hier, dve sa hrali na handhelde ROG Ally, tri zvyšné na PC. Handheld sa postaral o súťaženie v tituloch Forza Horizon 5 a PowerWash Simulator. Na počítačoch sa hrali Fall Guys, Halo Infinite a Aim Lab. Za každú hru sa zbierali body, pričom v niektorých tituloch o počte získaných bodov rozhodol čas, inokedy zase dosiahnuté skóre alebo počet zabití. Vo finále sa body z jednotlivých hier sčítali. Treba povedať, že najväčšiu výzvu predstavoval počin Aim Lab, v ktorom sa suverénne udeľovalo najmenej bodov.

Bohužiaľ, na stupienok víťazov som sa nedopracoval, dve hry som totiž ani nestihol absolvovať, no to vôbec nevadí, víťazovi patrí veľká gratulácia (veď kto by takú výhru neprijal, všakže?), zvyšku tiež, no dôležité bolo užiť si večer, osláviť uvedenie veľmi zaujímavého zariadenia na trh a stráviť niekoľko hodín v spoločnosti starých, prípadne i nových, kamarátov.

Po oficiálnej časti nasledovala už spomínaná LAN party, ku ktorej sa následne pridal aj hudobný sprievod od DJa. Vytrvalci sa tak mohli baviť do neskorých nočných hodín.

Nutno povedať a priznať, že ASUSu sa večer vydaril, po celý čas panovala dobrá nálada, (napriek súboju o najlepšieho hráča) príjemná atmosféra a v podstate všetci si odniesli aj niečo na pamiatku, keďže minimálne tých symbolických cien bol dostatok pre každého. Za to si organizátor zaslúži pochvalu, vôbec to totiž nie je zvykom, už i ceny nad rámec troch najlepších miest sú nadštandard. Na samotný záver tejto reportáže, ktorá vám aspoň touto cestou ako-tak sprostredkovala podujatie, by som chcel poďakovať spoločnosti ASUS za pozvanie a i možnosť handheld otestovať v predstihu, aby sme vám ihneď po skončení embarga mohli priniesť recenziu.

Komentuj!