Jednočlenné studio Cowcat Games přišlo na trh se svojí druhou hrou. Tentokrát se tu vžijeme do šupinaté kůže krokodýla… který je detektivem v budoucnosti, v níž zvířata nahradila lidi. No a aby toho nebylo málo, tak to celé je adventura s beat’emup prvky. Co si budeme, je to poměrně neobvyklá kombinace. Avšak zda je i zábavná, na to se podíváme níže.

Recenzovaná verze: PlayStation 4

Jak už jsem zmiňoval výše, hlavním hrdinou titulu Brok the InvestiGator je aligátor Brok, který žije v budoucnosti, v níž zvířata nahradila naši roli. Obyvatelé jsou ve městě rozdělení na ty, kteří žijí v chudé čtvrti a poté na ty, co žijí v té luxusnější a dostává se jim od města veškeré péče. Ti v té lepší čtvrti jsou většinou důležitější obyvatelé, kteří mají buď výnosné zaměstnání, renomé či to za ně platí jejich rodina. Bohužel chudší obyvatelé bydlí v neudržovaných obydlích a ve znečištěných čtvrtích, přičemž Brok bohužel patří do této kategorie. No a aby už jen nuzný život pro něj nebyl málo, tak má na krku nevlastního syna a noční můry o jeho známosti, která údajně tragicky zemřela. Brzy ale Brok dostane nabídku případu od jednoho zmateného policisty, který ztratil svojí zbraň. Co se zprvu zdá jako jednoduchý případ se, jak je to už zvykem, mnohem více zaplete. Celá záhada sice není nic speciálního, ale v rámci hry a atmosféry je více než dobrá.

K tomu přispívá i právě plejáda různorodých charakterů, kde každý z nich je něčím svérázný či zajímavý, ať už například syn hlavního hrdiny nebo třeba depresivní robot. Co vás ale může zprvu klamat, když se podíváte na provedení postav, je to, že celá hra na první pohled vypadá jako rozjetá komediální adventurka. Opak je ale pravdou. Celá hra se podle mě drží značně vážnějšího až depresivnějšího tónu, kdy život ve městě je nefér, lidé se mají zle, systém je utlačuje a začínají to pomalu odnášet i bohatí. Což bych se nedivil, kdyby mohlo některým hráčům vadit, hlavně pokud by do hry šli na slepo. Já bych s tím problém určitě neměl, bohužel mi to ale v celém barevnějším pojetí moc nesedlo a nějak se to se mnou mlátilo.

Ano, pokusy o humor tu jsou, ale na můj vkus působily na sílu a nebo se jednalo o otřepané a nezajímavě zpracované tropy. Viz hlavní hrdina (Brok) je typický otec na baterky, jehož nevlastní syn k němu má nulový respekt a chová se k němu jako k hadru. Brok to nese těžce a celou dobu je tu prezentován jako smolař se srdcem na dlani. Proto ze začátku hodně dialogů s jeho synem spíš než humorně působí vyloženě krutě. O moc lépe na tom nejsou ani jiné interakce s postavami, kdy prakticky všechny vtípky jsou velké recykláty a navíc podávané naprosto unyle a bez nějaké energie a nápadu. Proto si hlavně za začátku je velice těžké k tomu všemu udělat vztah. I tak ale hra nabere dech v pozdější fázi a postavy vám nejen více přirostou k srdci, ale i se více naladíte na nastavenou náladu celé hry. I přes to ale hru nepozvedá do silnějšího nadprůměru.

Ale kontrast mezi provedením a zápletkou není to jediné, co se spolu mlátí. Hra totiž jako kdyby nesourodých kombinacích neměla dost a snažila se do sebe narvat vše, co se jen dá, jenže v tomto případě to kupodivu více funguje. V této adventuře totiž během hraní zažijete různé bojové části ve stylu klasických arkádových mlátiček a musím říct, že to příjemně ozvláštňuje hratelnost. Navíc si můžete i před začátkem hry navolit obtížnost a případně i tyto souboje přeskakovat, což je určitě vítaná možnost pro casual hráče. K soubojům ale samozřejmě patří i ukazatel HP, který tu samozřejmě také máte a při cestě herním světem je určitě dobré si ho i hlídat. Léčit se můžete za pomocí různých jídel či nápojů, které najdete po světě, což je příjemný detail. Dále se tu také můžete přepínat mezi akčním postojem a tím normálním, kdy při akčním můžete například arkádově přeskakovat překážky či se pustit do souboje a při tom normálním můžete zase klasicky adventuřit. Což samozřejmě poměrně dost pomáhá hratelnosti, aby nebyla stereotypní.

Dále tu je také na poměry adventur poměrně větší množství aktivit mimo hlavní příběhovou linku. Mezi ně například patří hledání pokladů pomocí zdvižného drápu nebo souboje v aréně, pomocí kterých si můžete i vydělat. Vydělané peníze tak poté můžete utratit třeba za léčivé propriety, které se určitě budou hodit a to hlavně v akčních situacích. Tyto soubojové sekvence spolu i s tou klasickou adventurní se ovládají skvěle i na konzoli, kdy jsem při hraní na gamepadu neměl sebemenší problém. Hra vám při přiblížení sama označí aktivní místo a vám už pak stačí jen výběr potvrdit. Zbytek pohybu funguje jak u klasické beat’em’up hry a to i v akčních sekvencích. Takže to funguje na jedničku. Co ale už dle mého funguje hůře je soundtrack celé hry, který vás spíš tak jako pomalu konejší ke spánku, než by vám navozoval tu správnou noirovou atmosféru. Naštěstí to ale zachraňuje na poměry celé hry velice kvalitní a povedený dabing.

Brok the InvestiGator je velice obtížný titul na zhodnocení, jelikož to vůbec není špatná hra, ale chyby má. Velice nudný a uspaný začátek celé hry může hodně hráčů odradit, ale přitom toho Brok nabízí více než se může zdát. Například na poli klasických adventur holt nabízí něco navíc a to v rámci velkého množství vedlejších aktivit či už jen zakomponování akčních scén do hry (což bych ocenil ve více adventurách). Takže ve výsledku záleží na vás. V nitru se opravdu jedná o zajímavý kousek, jen se musíte dostat přes jeho velice tvrdé šupiny.

Brok the InvestiGator - Záhada ztracené pistole
Brok the InvestiGator je ve svém jádru poctivá adventura, která ale díky svým unylým dialogům a podivné atmosféře nikdy netrefí tu správnou branku a jedná se tak spíš o dílo, které svými nápady zůstalo na půli cesty.
  • Sympatický hlavní hrdina
  • Souboják, který osvěžuje hratelnost
  • Vedlejší aktivity
  • Slabší humor
  • Unylé dialogy
  • Nevyrazný soundtrack
0%

Jsem dvacetiletý herní, komiksový a seriálový nadšenec který rád objevuje zapadlé a často neznámé herní skvosty. Co se týče žánrové preference u her tak upřednostňuji japonské hry skoro jakéhokoliv žánru či klasické point and click adventury.