Až sto online hráčov naraz na troch obrovských mapách, a to všetko v strese spôsobenom zužujúcim sa bojiskom. Toto sú základné atribúty, s ktorými prichádza PLAYERUNKNOWN’S BATTLEGROUNDS (po dlhom čase) bojovať aj na platformu PlaySation 4.

Už takmer dva roky ubehli od momentu, kedy herný svet naplno pohltila mánia označovaná menom Battle Royale reprezentovaná predovšetkým dvoma zástupcami – PLAYERUNKNOWN’S BATTLEGROUNDS a Fortnite. Tvorcovia prvého menovaného titulu si dali načas a s verziou svojej hry pre platformu PlayStation 4 prišli až so značným odstupom. Stihli vôbec naskočiť do vlaku, ktorý pomáhali rozbiehať? V tejto recenzii, dnes už staršej hry, sa preto posnažím zamerať skôr na kvalitu samotného portu a na problematiku s tým spojenú. Ak máte záujem dozvedieť sa niečo viac o herných mechanizmoch, odporúčam vám prečítať si skôr našu recenziu PC verzie, ktorú nájdete pod týmto odkazom.

Už pri prvom spustení hry aj neskúsené oko vyruší kvalita načítaných textúr. Bez ohľadu na to, či ide o fázu čakania na pripojenie, alebo už samotný výsadok do boja, Playstation verzia PLAYERUNKNOWN’S BATTLEGROUNDS sa vám najskôr načíta len jednoduchými, neraz jednofarebnými textúrami. Krása tu ustúpila rýchlosti a tento prístup nemožno zhadzovať. Len keby…

… hra podobné kiksy neplodila aj v plnom zápale boja. Pri pohybe po mape sa textúry neustále načítavajú znova a znova a používajú veľmi podobnú mechaniku, ako pri štarte do hry. Najskôr jednofarebná textúra, potom detailnejšia, a až potom vaše oči uzrú finálnu podobu. Je to podobné, akoby ste hrali na nízkych detailoch. PC hráči so slabšími grafickými kartami poznajú tento príbeh načítania textúr naozaj dôverne, na PlayStation 4 sme na to sme taktiež zvyknutí, ale v takejto miere som to osobne ešte nezažil.

Ak sa totiž pohybujete rýchlo v intraviláne nejakej osady, pred niekým utekáte alebo niekoho naháňate, prepnutie textúry do detailnejšieho režimu je ľahké zameniť s pohybom iného hráča. A to vie vyrušiť a vzápätí nahnevať. Rovnako ako občasné zníženie počtu snímkov za sekundu (testované na štandardnej PlayStation 4).

Okrem grafickej stránky je PlayStation verzia tohto hitu horšia ešte v niečom. Iste to tušíte, áno, je to v ovládaní. Rozhodnutie alebo nevyhnutnosť zo strany tvorcov nechať niektoré aktivity na stláčanie páčok je minimálne diskutabilné, zamrzí aj chaos okolo mierenia rôznymi zbraňami. Avšak to už zachádzame do subjektívnych vôd a vám to možno nebude až tak prekážať.

Inak sú známe herné mechanizmy z PC verzie prakticky nedotknuté. Vypadávate na mapu z lietadla, neozbrojený a bezbranný. V budovách najskôr hľadáte svoju výbavu – zbraň, vestu, helmu, a tak podobne, aby ste sa následne mohli pustiť do (nenápadného) boja, či skôr lovu. Mapa sa po čase neustále zmenšuje a vy musíte putovať za jej žijúcou zónou. Počet hráčov neustále klesá a je len otázkou času, kedy klesne aj vaším pričinením.

Na prvý pohľad chytľavý gameplay však často končí nezáživným presunom či čakaním na svoju príležitosť. S touto časťou bojuje hlavne vnútorná potreba prekonávať vlastné rekordy, či už v počet zabití, alebo v čase prežitia. Dostať sa do TOP 10 preživších nie je vôbec jednoduché, a tak vyhráva hlavne taktika a stratégia.

Občas užívanie si rozľahlého sveta mierne narušia drobné bugy, hlavne tie týkajúce sa pohybu. V PlayStation 4 verzii PLAYERUNKNOWN’S BATTLEGROUNDS sa totiž dokážete napríklad zaseknúť medzi plotom a stĺpom, čo ocenia predovšetkým vaši súperi. Takto kritických bugov síce nie je veľa, ale objavíte ich.

Jednou z hlavných devíz Battle Royale hier je možnosť kooperatívneho súperenia, či už v dvojiciach, alebo v skupinách. Možnosť spojiť sa s priateľmi a takticky “čistiť mapu” je jedinečná a aj tu je pomerne ľahko dostupná. So stabilitou pripojenia som celkovo nezaznamenal žiadne výraznejšie problémy a to je iba plus.

PLAYERUNKNOWN’S BATTLEGROUNDS je chytľavá taktická hra pre ľudí s pevnými nervami a podobne ladenými kamarátmi. V co-op online móde totiž ponúka zážitok, aký inde na trhu asi nenájdete – minúty plné napätia, presunov a čakania preťatých zopár výstrelmi, extrémnou dávkou adrenalínu a často aj nadávkami. A potom opäť a opäť. Ako droga.

Prevod tejto populárnej hry na konzoly trval pomerne dlho a neprebehol úplne hladko. Konzolový port má chyby, ale nič také, čo by titul markantnejšie zhadzovalo. Hráčov je aj na PlayStation 4 dostatok, a tak si nemáte problém kedykoľvek zahrať s ostatnými fanúšikmi. Tie drobné nedostatky, ktoré som spomína vyššie, sa síce nedajú úplne prehliadať, no s prižmúreným okom sa dajú odpustiť. Takže ak ste fanúšikom taktických Battle Royale záležitostí, túto legendu si s čistým svedomím zahrajte aj na PlayStation 4.

PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS - Legenda žánru dorazila i na PlayStation 4
PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS, hra stojaca za spopularizovaním žánru Battle Royale konečne dorazila aj na PlayStation 4. Stále ide o zábavný titul, avšak ani dnes nie je v úplne ideálnom technickom stave. Ak vám však zmienené nedostatky nevadia, pokojne siahnite i po verzii určenej pre túto konzolu.
  • Obrovské mapy
  • Sto hráčov online
  • Konečne verzia pre PlayStation 4