Register

A password will be e-mailed to you.

O novej hre Sekiro: Shadows Die Twice od známeho a už pomaly kultového japonského štúdia FromSoftware sme vás už párkrát informovali. Avšak až teraz sme sa vďaka hernému magazínu GameInformer dozvedeli ďalšie, pomerne zaujímavé podrobnosti. Navyše samotný GameInformer by mal počas celého januára postupne odhaľovať nové zaujímavosti a novinky o tejto očakávanej hre. Všetky informácie inak pochádzajú priamo od Yasuhiroho Kitaoa, ktorý ma vo FromSoftware na starosti marketing a komunikáciu s médiami.

Asi najväčšou zaujímavosťou je potvrdenie, že v Sekiro: Shadows Die Twice už nebude žiadne zbieranie duší, ale skôr to vyzerá, že From Software sa vydali cestou tradičnejších akčných hier s drobnými prvkami RPG. Z nepriateľov tak namiesto duší budú tradične okrem predmetov alebo mincí padať body skúseností, ktoré už nestratíme. Takže nás čaká klasický RPG strom schopností, s pomocou ktorého budeme nášho hrdinu postupne meniť a vylepšovať. Avšak klasických štatistík v podobe sily, vytrvalosti, obratnosti alebo inteligencie zo série Dark Souls sa už nedočkáme. Naša postava sa totiž bude meniť podľa toho, kam investujeme spomínané skúsenostné body. To by však nebolo FromSoftware, aby aj do tohto tradičného systému nevložilo nejakú zmenu. Stromov schopností by malo byť viac a aby sme mohli body investovať, tieto stromy bude nutné najskôr odomknúť tak, že nájdeme nejaký konkrétny predmet.

Tieto body skúseností sa budú môcť použiť výhradne u takzvaného “Sculptor’s Idols”, pripominajúce slávne ohniská z Dark Souls. Jeden zo stromov schopností “The Wolf” sa má zameriavať výhradne na našu postavu. Ďalší bude rozvíjať umenie shinobi, založené hlavne na úhybných manévroch a unikátnych schopnostiach typu roztočenia sa a zásahu väčšieho počtu nepriateľov, či preskočenia protivníkovej kopije. Strom schopností, zameraný na klasického samuraja bude založený na tradičných bojových umeniach a ďalší zase bude zameraný na hrdinovu špeciálnu prostetickú ruku. Zaujímavosťou je určite aj sľúbené nachádzanie takzvaných modlitebných korálikov, ktoré majú zvýšiť naše maximálne zdravie, alebo nástrojov pre vylepšenie hrdinovej špeciálnej ruky, ktoré jej môžu pridať úplne nové schopnosti, ako sú napríklad vrhanie shurikenov, sekeru alebo dokonca plameňomet.

K celému systému sa vyjadril Yushiro Kitao nasledovne: Našim cieľom je, aby ste mohli byť kreatívnejší a mohli ste si sami nájsť vami preferovaný štýl hrateľnosti. Jednoducho sa budete musieť nejako špecializovať a dobre premýšľať, akou cestou sa vydáte.

Yushiro Kitao z FromSoftware navyše definitívne potvrdil, že v Sekiro: Shadows Die Twice nebude absolútne žiadna forma multiplayeru, čo zdôvodnil tým, že to dáva vývojárom voľnosť a nemusia brať žiadne ohľady na to, ako sa hráči budú správať v daných lokáciach, alebo ako budú navzájom reagovať. Yushiro Kitao k tomu doslova dodal: “Absencia multiplayeru nám dovoľuje sa zamerať čisto na zážitok pre jedného hráča. Nielen, že sa nemusíme zaoberať rôznymi obmedzeniami, ktoré nastupujú s multiplayerovými hrami, ale tiež môžeme naplno popustiť uzdu našej fantázii.”

Každopádne, Sekiro: Shadows Die Twice síce vyjde až 22. marca na platformách PC, PlayStation 4 a Xbox One, ale my vás ešte predtým budeme informovať o ďalších podrobnostiach.

Komentuj!