Register

A password will be e-mailed to you.

Rok 2018 priniesol množstvo hier, pričom viaceré z nich dokázali v konečnom dôsledku milo prekvapiť – či už svojou kvalitou, predajmi, pozitívnym dopadom na hernú scénu, alebo hoci len samotným vydaním. Poďme sa spolu pozrieť na TOP 8 najväčších prekvapení roka 2018 podľa našej redakcie.

Hneď na úvod je vhodné poznamenať, že tento rebríček je, ako každý iný, tvorený na základe subjektívnych preferencií a je pokojne možné, že vy osobne zastávate úplný odlišný názor, čo sa týka tohtoročných herných prekvapení. Pokiaľ je tomu náhodou tak, nebojte sa o ň podeliť prostredníctvom komentárovej sekcie na konci článku. Poďme však už priamo na vec.

8. Vydanie plnej verzie DayZ

Po obrovskom úspechu rovnomennej modifikácie k titulu ArmA II, uzrel v roku 2013 svetlo sveta aj samostatný titul DayZ. Drvivú väčšinu času však trávil v alpha verzii a záujem hráčov postupne upadal. Už keď sa na hru začalo pomaly ale isto zabúdať, Bohemia Interactive celkom nečakane ohlásila vydania plnej verzie na PC, s tým, že hra sa v roku 2019 dokonca dostane aj na konzoly PlayStation 4 a Xbox One. A to asi čakal skutočne len málokto.

7. Destiny 2: Forsaken (datadisk)

Multiplayerová záležitosť Destiny 2 sa síce dočkala pomerne pozitívneho prijatia, no i napriek tomu v mnohých hráčoch zanechala skôr akúsi pachuť, hlavne kvôli citeľnému nedostatku end game obsahu. Kvôli tomu začali veľmi rýchlo odchádzať ku konkurencii a Bungie mali nad čím premýšľať. A zjavne nad tým premýšľali poriadne, pretože datadisk Forsaken, ktorého sme sa dočkali tento rok, priniesol vskutku radikálne zmeny s obrovským množstvom potešujúcich noviniek. Vlastne sa až dá povedať, že Forsaken urobil z Destiny 2 konečne naozaj dobrú hru a z tohto pohľadu si zaslúži umiestnenie v tomto rebríčku.

6. Vydanie Unravel Two

Unravel patril k príjemným prekvapeniam roka 2016 a sympatická plošinovka s postavičkou zloženou z klbka učarovala nejednému hráčovi. To najväčšie prekvapenie si však autori zo švédskeho štúdia Coldwood Interactive nechali až na rok 2018, keď bol v rámci tlačovej konferencie spoločnosti EA oficiálne ohlásený a rovno i vydaný druhý diel. Informacie o pokračovaní pritom unikli už dávnejšie, no týmto krokom zaskočilo EA asi každého. Je však otázne, či Unravel Two skôr neuškodilo vydanie bez akejkoľvek predošlej reklamy.

5. Call of Duty: Black Ops 4

Séria Call of Duty je tu s nami už 15 rokov a za ten čas si dokázala nazbierať i stratiť mnoho fanúšikov. V priebehu tak dlhej doby a jedného žánru nie je vôbec jednoduché udržiavať si rovnaký kvalitatívny, či kreatívny štandard. Call of Duty: Black Ops 4 však spravil riskantný krok, zbavil sa singleplayrovej kampane, zameral sa mimo iné na Battle Royale funkcionalitu a titul bol razom chválený ako jeden z najlepších Battle Royale zážitkov roka 2018. Dobrá práca Activision.

4. Detroit: Become Human (PS4)

Na Detroit: Become Human v tichosti pracovalo asi 180 ľudí z Quantic Dream. Prvé predstavenie prebehlo v roku 2015 na Sony Press konferencii v rámci Paris Game Week. Očakávania neboli po Beyond: Two Souls prehnane vysoké, no o to väčšie bolo prekvapenie, keď táto PlayStation 4 exkluzivita vyšla a začali sa objavovať hlasy, že ide o nalepšiu hru francúzskeho štúdia. A hlavne je to ďalšia skvelá singleplayerová hra, ktorá len potvrdzuje, že singleplayer stále nevymrel a že keď sa chce, tak to stále ide.

3. No Man’s Sky (Xbox verzia a Next/Abyss/Vision update)

Všetci vieme ako dopadlo vydanie No Man’s Sky, ktorá bola jedným z najväčších sklamaní roka 2016. Nudné svety, jeden ako druhý, centrum galaxie pokorené za pár hodín a žiadny multiplayer. Predaje šli rýchlo nadol, nepomáhali ani spory týkajúce sa klamlivej reklamy a yyzeralo to, že s hrou bude definitívny koniec. Hello Games to však nevzdali a tento rok sme sa dočkali nielen vydania Xbox One verzie hry, ale aj updatov, ktoré posúvajú hru na pôvodne avizovanú úroveň. A to stále nie je všetko, podľa vývojárov sa ešte máme na čo tešiť.

2. Assassin’s Creed: Odyssey

V prípade série Assassin’s Creed platí približne to isté, čo pri Call of Duty. Predošlý diel s názvom Assassin’s Creed: Origins bol každopádne úspešný a priniesol potrebné oživenie, no od ďalšieho dielu sme už nečakal žiadny zásadný posun. Lenže opak bol pravdou a Odyssea, ktorá zaznamenala podstatne väčší príklon k RPG žánru, posunula sériu zase o niečo ďalej. Aj preto si zaslúžene odnáša vysoké hodnotenia a my sme už už teraz zvedaví, či aj ďalší diel prekoná svojho predchodcu.

1. Fortnite prekonal PLAYERUNKNOWN’S BATTLEGROUNDS

Aj keď Fortnite, respektíve jeho Battle Royale varianta vyšla ešte v roku, to pravé prekvapenie nastalo až začiatkom tohoto roka, keď Fortnite v ziskoch a popularite oficiálne prekonal dovtedy jasného kráľa PLAYERUNKNOWN’S BATTLEGROUNDS. Od tej doby sa mainstream média, YouTube a streamerské služby stali pôdou pre rôzne Fortnite referencie, či tance. Vlastne sa dá sa povedať že tento free-to-play titul ovládol celý mainstremový internet.

Tým by sme náš sumár uzavreli a už teraz sme zvedaví na to, čím nás z tohto pohľadu prekvapí rok 2019. Osobne však chceme veriť tomu, že si užijeme ďaleko viac pozitívnych prekvapení, ako sklamaní, ktorých sa taktiež, nepochybne, dočkáme. Aké sú vaše očakávania?

Komentuj!