Všetci priaznivci adventúr dobre poznajú počiny od štúdia LucasArts. Či už ide o Maniac Mansion, Day of the Tentacle, Full Throttle, Monkey Island, Sam & Max Hit the Road, či Grim Fandango, všetky menované patria dodnes k tomu najlepšiemu z tohto žánru. Day of the Tentacle sa už remastru dočkalo, Grim Fandango taktiež, a teraz prišiel rad na Full Throttle.

Pôvodný Full Throttle vyšiel v roku 1995. Pre LucasArts to bol pomerne veľký skok, keďže to bola prvá adventúra, ktorá priniesla niekoľko významných zmien. Išlo totiž o prvý počin tohto štúdia, ktorý bol distribuovaný iba na CD-ROM médiach, ktorý vyšiel pre Microsoft Windows, no taktiež dorazili herné prvky nenachádzajúce sa v predošlých dielach LucasArts. Po prvý krát bolo v hre prítomné kontextové “koláčové” menu, no za zmienku určite stoja aj akčné sekvencie a skvelý dabing, o ktorý sa postarali zvučné mená na čele s Markom Hamillom, známeho najmä ako hlas Jokera, či Luke Skywalkera zo Star Wars. Pred 22 rokmi išlo o vynikajúcu hru, no otázka znie, je vynikajúca aj po toľkých rokoch?

Bude raz jeden motorkár…

Príbeh Full Throttle sa odohráva v neďalekej budúcnosti. Konkrétne sme zavedený do roku 2040. Napriek tomu, že ide o budúcnosť, hra na hráčov dýcha duchom minulosti, čo je veľmi zaujímavý kontrast. Zápletka sa točí okolo gangu motorkárov, ktorý sa dostáva do problému. Ben, hlava gangu je obvinená z vraždy a na vás bude ho z tejto šlamastiky dostať. Ben však nie je jediným protagonistom hry, do príbehu má čo povedať aj Malcolm Corley, CEO spoločnosti Corley Motors. Hoci sa príbeh na prvý pohľad točí okolo spomínaného obvinenia z vraždy, nakoniec toho skrýva omnoho viac. Je však iba na vás, aby ste tento prípad celý rozuzlili, ja vám ho prezrádzať nechcem, bola by to veľká škoda.

Remaster urobený s úctou…

Ako môžete vidieť z priložených obrázkov, v prvom rade prešlo úpravou grafické spracovanie, ktoré je skutočne nádherné. Všetko zostalo zachované, avšak vďaka vysokému rozlíšeniu oceníte množstvo drobných detailov. Preč sú jednotlivé pixely, ktoré si hráči mohli vychutnávať v roku 1995. Všetko je opätovne ručne nakreslené podľa pôvodnej predlohy, takže je remaster maximálne verný pôvodnej vízii. Obraz je hladký a je naň radosť pozerať. To čo fungovalo kedysi, funguje aj dnes, dokonca lepšie. Pre pamätníkov je tu možnosť priamo za chodu prepínať medzi klasickým vzhľadom a moderným (rovnako, ako v prípade predošlých počinov štúdia Double Fine, a to Grim Fandango Remastered a Day of the Tentacle Remastered).

Modernizácie sa dostalo aj zvukovej stránke, zremastrované boli zvuky, hudba a dokonca aj dabing. Rovnako, ako v prípade vizuálu, aj audio je možné prepnúť na klasiku. Double Fine jednoducho mysleli na pôvodných fanúšikov, a taktiež aj na potenciálnych budúcich fanúšikov. V tomto smere je vidno, ako autori toto dielo majú radi.

Ako sa na dnešnú dobu patrí, do hry pribudli achievementy / trofeje, no tvorcovia navyše ponúkajú concept arty a komentár pôvodných autorov. To však nie je všetko, ak si zakúpite PlayStation 4 verziu a máte aj PS VITA, kúpou jednej verzie vďaka cross-buy získate automaticky aj verziu pre druhé zariadenie.

Ovládanie prispôsobené súčasnosti…

Čo sa ovládania týka, to tvorcovia veľmi šikovne prispôsobili na DualShock 4. Na začiatku si možno poviete, že príkazov je dáko veľa, no stačí pár minút a s ovládaním sa zžijete a bude po probléme. Tentokrát nezostal na ocot ani touchpad, vďaka nemu prepínate medzi pôvodným a moderným vzhľadom. Ak sa rozhodnete pre starý vzhľad, budete mať pod hernou scénou ponuku príkazov, ak sa rozhodnete pre vzhľad moderný, kontextovú ponuku si vyvoláte stlačením príslušného tlačidla. Jednoduché, funkčné, bezproblémové.

Samotná hra Vám v prípade, ak ste nemali tú česť s originálom (respektíve aj mali, ale nepamätáte sa na postup hrou) môže zabrať päť až šesť hodín, v prípade ak je niekto starý harcovník, do troch hodín sa budete pozerať na záverečné titulky. Full Throttle nie je veľmi náročná adventúra, no dôležitá je zábavnosť, ktorá je na vysokej úrovni.

Motor na plných otáčkach…

To, čo fungovalo v roku 1995, to bez problémov funguje aj dnes. Legendárna adventúra Full Throttle nezostárla a opäť ponúka kvalitnú zábavu, ktorá sa v tomto žánri vyskytuje čoraz menej. Nenechajte sa odradiť vekom tohto titulu, Full Throttle Remastered je povinná jazda pre každého pravého hráča.

DB

Full Throttle Remastered - Legenda je späť
  • Stále skvelá zábava