Možno vás na úvod sklamem, no nikdy v minulosti som nehral žiadny z Monster Hunter titulov. Viem si pritom predstaviť, že by ma mohli baviť a dokázal pri nich stráviť niekoľko hodín, respektíve užívať si poriadnu dávku zábavy. Nikdy však nie je neskoro začať, a viacerí recenzenti vo svojich dojmoch z Wild Hearts spomínali, že táto hra môže byť dobrým odrazovým mostíkom. Prináša totiž niečo, čo fanúšikovia veľmi dobre poznajú, no rovnako využíva i vlastné nápady, čím dokáže stáť na vlastných nohách Poďme sa teda pozrieť na Wild Hearts trošku podrobnejšie.

V hre sa dostávate do roly nemenovaného lovca, ktorý sa po stretnutí so záhadným hudobníkom menom Mijuna, vydáva na veľké lovecké dobrodružstvo, kde je potrebné, aby sa postavil nebezpečným tvorom zvaným Kemono obývajúcim svet Azuma. Po strete s prvým takýmto tvorom, obrovským mrazivým Deathstalkerom, skončíte vážne zranený. Smrť však na vás nečaká. Namiesto toho získate schopnosť vytvárať unikátne stavby zvané Karakuri a tie sa vám počas lovu stanú spolu s vašou zbraňou najlepším priateľom. Azuma je totiž plná rozličných kemono, ktoré predstavujú pre ostatných obyvateľov veľké nebezpečenstvo. Lov sa teda môže začať.

Prvá vec, ktorú na hre vyzdvihnem je, že vám dáva k dispozícii skvelé možnosti ako si nadizajnovať vašu vlastnú postavu. Vyberiete si pohlavie (pričom máte k možnosti aj nebinárneho hrdinu), tvár, účes a následne doladíte detaily ako tvar nosa, pier a farbu očí. Spracované je to detailne a máte tak možnosť sa so svojim hrdinom celkom solídne vyhrať. Postavy vyzerajú kvalitne a Wild Hearts má v tomto smere rozhodne pekný cit pre detail.

Po grafickej stránke môžem takisto vcelku chváliť. Prostrediam nechýba hĺbka, a navyše bola zvolená veľmi pekná farebná paleta. Z toho môže plynúť pocit, že sa môžete rozbehnúť doslova kamkoľvek. Pokiaľ však máte radi otvorené svety, budem vás musieť sklamať. Azuma totiž nie je miesto, v ktorom môžete cestovať kam chcete a okolo vás je veľké množstvo neviditeľných stien, ktoré vám dajú jasné mantinely. Taktiež platí, že vaša postava sa v záplave povinností nenaučila plávať, takže od mora sa skúste držať čo najďalej. Ak milujete vodu, vyskúšajte radšej bylinkový kúpeľ.

Vydarené sú aj dizajny jednotlivých kemono. Každý sa podobá na známeho tvora zo zvieracej ríše, čo im dodáva určitú familiárnosť. No rovnako môžu byť obrastení najrozličnejšou flórou, ako keby boli v tomto svete odjakživa. Earthbreaker dokonca na svojom chrbte niesol celé lúky a postavené obydlia. Z času na čas sa na nich možno pozriete s otázkou, či sa vlastne do toho boja chcete pustiť. Veď na prvý pohľad sa môžu javiť ako obrovské nepochopené tvory, ktoré nechcú ubližovať. No buďte si istí, že všetky predsudky veľmi rýchlo zmiznú, keď sa na vás rozhodnú zaútočiť, a ešte viac, keď sa rozzúria.

V jednom momente ma hra dokonca príjemne prekvapila, kde som mal možnosť na vlastné oči sledovať súboj dvoch kemono medzi sebou. Konkrétne Spineglider vs Lavaback. Zasahovať som sa však neodvážil, keďže zdolať len jedného z nich je celkom slušná fuška. Viete si asi veľmi dobre predstaviť, ako by to celé asi dopadlo, o to viac ak náhodou hráte sami. Pokiaľ však chcete byť obyčajným divákom, bude to pre vás rovnaký zážitok ako sledovať King Konga s Godzillou.

Pokiaľ si však myslíte, že k boss súbojom sa budete dostávať postupne, musím vás vyviesť z omylu. Wild Hearts je totiž vyslovene postavený na love obrovských tvorov. Jedného zdoláte, čaká na vás ďalší. Prakticky by sa dalo povedať, že každá misia je jeden veľký boss súboj, ktorým ukážete, že máte na silnejších súperov a môžete sa posunúť ďalej. Jednotliví kemono sú označení počtom hviezd podľa náročnosti, čo vám dá aspoň predstavu o tom, čo vás čaká. Z pohľadu príbehu to je síce trošku zložitejšie, no čisto z pohľadu hrateľnosti je to funguje presne takto.

V hre síce sú aj vedľajšie misie, ktoré môžete postupne získať od jednotlivých NPC. No jediný rozdiel je ten, že namiesto nového kemono pôjdete na lov takého, ktorého ste už v minulosti porazili. Nie je to však samoúčelné, nakoľko každou porážkou protivníka získavate potrebné suroviny, vďaka ktorým môžete získať lepšie brnenia a taktiež vylepšenia pre svoju primárnu zbraň. Tá predstavuje základ vášho loveckého úspechu. Hra totiž nevyužíva systém levelovania, kde sa stávate mocnejší každým úspechom. Všetka sila spočíva len v kvalite vašich zbraní.

Tých sa v hre nachádza dokopy osem. Máte tak možnosť nájsť svoj ideálny spôsob boja. Chcete sa postaviť nebezpečným protivníkov tvárou v tvár spolu s vašou katanou? Alebo sa rozhodnete strieľať z luku? Alebo mať pripravený dostatočný arzenál, z ktorého si následne vyberiete zbraň, ktorá sa preukáže proti nepriateľovi ako najvhodnejšia. Záleží už len na tom, ako sa rozhodnete. Výborne sú však doplnené o spomínané karakuri, ktoré vám vedia počas boja veľmi dobre vypomôcť.

Znie to možno celkom zložito, no pokiaľ sa vám podarí v správnom čase postaviť určité konštrukcie a vaši protivníci ich nestihnú medzičasom zničiť, vedia súboje otočiť vo váš prospech. Na ich stavbu je však potrebné získať takzvaný. „thread“, ktorý získavate buď ťažením zo surovín, ktoré nájdete na mape, alebo účinnými útokmi proti vašim nepriateľom. Dokonca pokiaľ využijete schopnosť „hunters arm“, môžete si vaše threads dobiť priamo z energie, ktorú získate od vášho protivníka.

Čo sa súbojov týka, myslím si, že tvorcovia z Omega Force priniesli solídnu akčnú záležitosť, pri ktorej sa budete baviť, no určite si počas nich užijete aj nejakú tú dávku frustrácie. Tým, že sa lov zameriava len na obrovské tvory, môže sa pokojne stať, že sa na určitom miesta zaseknete na niekoľko hodín a nebudete schopní sa pohnúť. No rovnako sa môžete sťať, že budete likvidovať jedného kemono za druhým a zažijete pocit neohrozenosti. Nech vám to už pôjde akokoľvek, odporúčam sa pred každým súbojom dobre najesť. S plným žalúdkom sa bojuje lepšie.

Tempo súbojov je takisto veľmi svižné. Nepriatelia vedia veľmi dobre reagovať a miestami vás môžu prekvapiť aj nečakanými výpadmi. Je potrebné vždy sledovať ich reakcie, ktoré vám môžu napovedať, čo sa bude diať. Čo sa týka dĺžky jednotlivých súbojov, vždy záleží na viacerých faktoroch. Môžete to zvládnuť do piatich minút, no pokojne to môže trvať aj pol hodinu. Veľkú úlohu v hre zohráva aj skutočnosť, či proti vašim protivníkom stojíte sami, alebo sa vám počas lovu rozhodnú pomôcť vaši priatelia v kooperácii. Nevýhodou v rámci súbojov však pre mňa bola skutočnosť, že nikdy nevidíte životnú energiu vašich nepriateľov. Nie ste teda nikdy schopní posúdiť, či je súboj ešte niekde v strede, alebo už čoskoro položíte vášho nepriateľa na lopatky.

Spomínaná kooperácia je však jedna z najsilnejších stránok titulu. Pred každým bojom vám Wild Hearts ponúkne možnosť otvoriť svoju hru pre všetkých ostatných záujemcov. Tí sa k vám teda môžu pripojiť a prepísať nekonečný príbeh, v ktorom ste vždy padli, na legendu o tom, ako ste porazili nebezpečného netvora. NPC totiž všetky zásluhy pripíšu len vám. A to sa oplatí, nie?

Je však dôležité poznamenať, že ak máte radšej tituly zamerané na príbeh, z Wild Hearts môžete zostať celkom sklamaní. Koncept nepatrí medzi najoriginálnejšie a ako som už spomínal, hra sa primárne nesústreďuje na dej ako taký, no na samotný lov. Kde však v tomto smere hra exceluje sú jej postavy. Myslím si, že keď sa spätne pozriete na celý titul, všetky postavy, s ktorými sa stretnete sú veľmi zaujímavé.

Máme tu Suzuran, ktorá dlhodobo študuje všetkých kemono a rovnako sa snaží aj odhaliť záhadu vašej schopnosti stavať karakuri, mladú kováčku Natsume, ktorá sa okamžite stala mojou najobľúbenejšou postavou pre jej otvorenosť a voľnosť, Yatara, ktorý toho o sebe veľa nepovie no robí pekné ornamenty, samuraja Ujishige Daidouji, ktorý bol kedysi talentovaným lovcom, no dnes už skôr rozpráva báje pre svojich poslucháčov, a mnohých ďalších. V tomto smere pre mňa hra skutočne excelovala. Kvalitné postavy sú pre mňa vždy dôležité.

Pozitívom je aj neuveriteľná návykovosť. Nechcem síce tvrdiť, že hra funguje ako droga, no rozhodne platí, že čím viac skúseností naberiete, a čím silnejších kemono sa vám podarí zložiť, o to viac vás bude Wild Hearts baviť. Treba nájsť svoj spôsob bojovania, vyšperkovať ho, naučiť sa pracovať s prostredím, vedieť akú zbraň použiť proti jednotlivým kemono a svet Azura sa pre vás razom stane loveckým rajom, kde sa nemusíte nikdy obávať, že nejakého tvora vyplašíte a utečie vám skôr, než získate svoju najnovšiu trofej. Čo je však najlepšie, že s každým súbojom otvoríte ďalšie a ďalšie techniky boja, ktoré sa môžu ukázať ako oveľa účinnejšie. Čiže čím dlhšie budete hru hrať, tým viac sa toho naučíte. Wild Hearts má stále veľké množstvo prekvapení v zásobe.

Ako to však už býva, nie všetko sa podarilo tak, ako by som si to predstavoval. Ani Wild Hearts teda neobišli určité mínusy, ktoré je potrebné si spomenúť. V prvom rade je veľmi nepríjemné, keď vám kamera hádže polená pod nohy. Najmä počas súbojov. V hre, ktorá je postavená na tom, aby ste využili všetok priestor a hľadali spôsob ako sa vyhnúť útokom nepriateľov by sa nemalo stávať, že sa kamera dostane do uhlov, v ktorých nebudete vidieť absolútne nič. Navyše sa ani nejedná o zriedkavý jav. Kamera rozhodne nie je vždy na vašej strane a vie občas poriadne frustrovať.

Liečenie je takisto veľmi dôležitým aspektom súbojov. Z času na čas je potrebné napiť sa liečivej vody, ktorú môžete počas hry zozbierať a doplniť si energiu. Prečo je však potrebné, aby sa vaša postava prešla z behu do absolútne pohodovej chôdze? Okolo vás sú obrovskí giganti, ktorí len čakajú na vhodnú príležitosť, aby mohli zaútočiť. Nedá sa to vypiť rýchlejšie? Alebo nemôžeme počas liečenia kráčať aspoň trošku rýchlejšie? Pomalé vychádzkové tempo mi do boja vôbec nepasuje.

Z času na čas sa objavujú aj bugy, ktoré vám skomplikujú život, pričom najčastejšie sa mi stávali počas využívania niektorých karakuri. Buď sa vám ich podarí umiestniť čiastočne alebo celkom do steny, alebo nebudú po vytvorení správne fungovať. Najzaujímavejšie však bolo, keď sa mi celá hra neskutočne presvetlila a postavy mali žiarivé kruhy namiesto očí. Toto je rozhodne niečo, čo bude dúfam v niektorom z budúcich updatov opravené, lebo podobné chyby by sa stávať nemali.

Vo viacerých hráčskych recenziách bolo taktiež spomínané, že co-op nefungoval ideálne a v prípade, že si hru otvorili, nikto sa im nepripojil na pomoc. Toto sa bohužiaľ stávalo aj mne, no upresnil by som, že iba v prípade, že som sa rozhodol sledovať hlavnú príbehovú líniu a svoj lov zameral na nových kemono. Ak som sa vybral na lov tvora, ktorého som už v minulosti porazil, všetko fungovalo bez problémov. Nie som si však istý, či to tak mali aj ostatní. Je však pravda, že hrať tento titul s dvomi ďalšími hráčmi vie výrazne pomôcť otočiť súboj vo váš prospech.

Tak či tak, v prípade, že by sa vám nikoho nepodarilo prizvať na lov, je tu ešte jeden pomocník, ktorého budete mať neustále za pätami. Malý okrúhlený robot s menom Tsukumo. Jeho schopnosti zahŕňajú útok, upútanie pozornosti nepriateľa a dokonca vie aj vypustiť liečivý vzduch, ktorý vám vráti zdravie. Vďaka nemu nie ste počas súbojov nikdy úplne sami a musím uznať, že jeho pomoc bola v tomto smere neoceniteľná.

Môžem teda otvorene priznať, že ako niekto, kto nikdy v minulosti nehral Monster Hunter tituly, som si čas strávený s Wild Hearts náramne užil a mám v pláne sa hre venovať i naďalej. Je toho ešte veľa, čo som neobjavil a viem si pokojne predstaviť, že by som vo svete Azuma strávil aj stovku hodín a bol s výsledkom spokojný. Určite ide o titul, do ktorého sa oplatí investovať, pokiaľ máte radi tituly, ktoré vám dokážu ponúknuť dlhodobú zábavu. Wild Hearts má síce svoje chyby a nemyslím si, že nadchne každého, no súčasne si myslím, že všetci, ktorí majú záujem uloviť niekoľko obrovských kemono sa dočkajú hodnotného titulu do svojej hernej kolekcie.

Wild Hearts – S úspechom rastie chuť
Wild Hearts má svoje chyby a zrejme ani nadchne každého. Pokiaľ však vyložene túžite loviť obrovských kemono, dočkáte sa hodnotného titulu do svojej hernej kolekcie.
  • Súboje s kemono sú kvalitne spracované