Menšie logické, či arkádové kúsky kedysi dominovali obrazovkám hráčov, no momentálne to majú na trhu ťažké. Dnes letia primárne veľké AAA tituly s masívnymi rozpočtami, pričom mnoho z nich navyše obsahuje aj logické elementy a rôzne hádanky. Napriek tomu sa však občas nájde hra, ktorá vás prenesie desiatky rokov do minulosti, ako stroj času. Do doby, kedy ste s roztomilou postavičkou pobehovali po malých, no náročných leveloch. Pritom sa vám neraz parilo z oboch uší pri riešení rébusov, alebo prechádzaní náročných segmentov a tieklo vám z očí z hodín strávených pri CRT monitore. Tech Glitch je exemplár takýchto hier.

Recenzovaná verzia: Xbox One

Tech Glitch je slovenský titul, v ktorom ovládate jedného z dvoch robotov v štýlovom 3D grafickom prevedení (s jemným CRT efektom) a pri pohľade zhora na štýl moderného Bombermana. Od začiatku je cítiť, že balansuje na hraniciach už spomínanej logiky a agility. Obsahuje aj čisto logický mód pre jedného hráča, no väčšina levelov vás núti traverzovať v kooperácii do všetkých smerov, a to v leveloch, ktoré sú primárne vyskladané z blokád z kociek. Cieľov je v hre niekoľko, záležiac od režimu, do ktorého sa pustíte.

Spomínaný logický mód s menom Puzzle je iba singleplayer a slúži ako rýchly tutoriál pre ovládanie robota. Ide o variáciu klasickej hry Sokoban, kde je vašim primárnym cieľom dostať ľadové kocky na políčko s požiarom. Tie sa však po interakcii posunú k najbližšej bariére, a preto nie je možné ich jednoducho zobrať a presunúť si ich po krôčikoch do cieľa. Naopak, je potrebné taktizovať a nasmerovať ich naprieč bariérami, či ďalšími kockami tak, aby ich hráč už len finálne posunul na správne miesto. Tento režim je celkom zábavný, no problém spočíva v tom, že je momentálne k dispozícii len 9 levelov a prvú polovicu vyriešite prakticky na posedenie. V menu je však uvedená informácia, že sa čoskoro dočkáme nových úrovní, takže je to len o čakaní.

Po dokončení singleplayerového módu som si nahováral, že zvyšné, iba kooperatívne misie budú taktiež logické. Zohnal som si preto druhého hráča (celkovo môžu hrať až štyria) a pustili sme sa do jadra tohto titulu. Mýlil som sa hneď v dvoch veciach: viac ako o logike sú o svalovici na prstoch z behania po mapách a slovo „kooperácia“ je ďaleko od pravdy. V skutočnosti je celý princíp multiplayeru o tom, aby ste si navzájom robili čo najviac napriek (samozrejme v rámci zábavy). V režime Classic vyhráva ten robot, ktorý nazbiera behom dvoch minút najviac skrutiek, náhodne sa generujúcich na mape. Popritom je možné rozbíjať rôzne krabičky so schopnosťami, ako dočasné invertovanie ovládania vášho oponenta, zrýchlenie chôdze, alebo nesmrteľnosť. Popri zbieraní a utekaním za power-upmi sa môžete a, pravdepodobne, budete so svojím partnerom neustále naháňať. V momente, keď si ide po očividné víťazstvo, ostáva vám už len dobehnúť ho a dať mu jednu preventívnu do plechovej “držky”. Ak sa vám to podarí, vynulujete mu všetky skrutky, ktoré pozbieral, a ešte ho aj umiestníte do štartovnej pozície na mape. Zdá sa to byť jednoduché a prevažne o rýchlosti, respektíve vytrvalosti. No pokiaľ vás naháňa kolega s aktívnym power-upom, ktorý mu zrýchlil chôdzu o 50 percent, prekvapí vás, ako vám budú pracovať mozgové závity pri taktizovaní, do ktorého smeru sa vybrať.

K dispozícii je aj náročnejšia variácia módu Classic s názvom Dark, pri ktorom ide o rovnaký cieľ, avšak v totálnej tme (vaši roboti vedia osvetliť len niekoľko políčok v okolí). Medzi ďalšími režimami je napríklad Tag (variácia populárneho multiplayerového módu Infected), kde sa musíte naháňať a udrieť oponenta, aby ste ho označili, ak ste „tagnutý“. V opačnom prípadne je potrebné utekať, než budete označený vy. Ak jeden hráč omráči druhého a odovzdá mu „tag“, spomalí sa jeho chôdza, aby mal nový naháňajúci robot šancu vrátiť nechcený darček. No ak ste šikovní a nasmerujete sa do správnej uličky, oponent vám to len tak ľahko nevráti. Najhoršou a zároveň najzábavnejšou úlohou je utekať pred tagnutým hráčom, ktorý má power-up na rýchlosť pohybu. Po uplynutí časomiery vyhráva ten, kto nie je označený. Posledným aktuálne dostupným módom je Paint, pri ktorom víťazí ten, komu sa podarí nafarbiť jeho farbou čo najviac políčok vo svete. Políčka sa maľujú prechádzaním po okolí a aj oponentova farba sa dá premaľovať, takže ste nútení obmedzovať možnosti pohybu toho druhého. K dispozícii sú inak rôzne mapy, napríklad aj s teleportami, či elektrizujúcim kolesom, ktoré vám neustále blokuje cestu a toto všetko podporuje vysokú znovuhrateľnosť.

Osobne som sa pri titule Tech Glitch celkom bavil a vidím v ňom potenciál. Chcelo by to však viac singleplayerových úrovní, možnosť riešiť náročnejšie logické misie v kooperácii a rozšírenejší soundtrack (jemná elektronická hudba však určite neurazí a pekne dopĺňa dostupné módy). Ak hľadáte niečo rýchle a zbesilé, no zároveň jednoduché na párty pre dvoch, za necelých 5 eur sa k vám na Xbox One a Xbox Series X dostane naozaj zábavný a originálny kúsok.

Tech Glitch - Zábava primárne pre viacerých hráčov
Tech Glitch je jednoduchším, no vcelku vydareným titulom, ktorý dokáže zabaviť svojim multiplayerom a istý potenciál ponúka aj v v hre pre jedného hráča
  • Rýchlosť úrovní