Nový ročník série baseballových simulácií MLB The Show 20 neprináša iba aktualizované súpisky a mierne vylepšenú grafiku. V Sony San Diego Studio totiž výrazne popracovali na novom obsahu, ktorý je nápaditý a dokáže baviť hodiny.

Tak ako nedávno recenzovaný titul TT Isle of Man: Ride on the Edge 2 aj najnovší prírastok do rodiny MLB The Show sa ocitol v doteraz bezprecedentnej situácii. V momente, kedy mala nová sezóna začínať pútať pohľady fanúšikov, bola pre šírenie pandémie vírusu Covid-19 odložená. Či to vo finále predajom kópií pomôže, alebo uškodí, ukáže až čas. MLB The Show 20 je však tu vo svojej plnej kráse, a my si tak baseball môžeme užiť aspoň virtuálne.

MLB The Show je séria simulácie amerického baseballu, s ktorou sa na konzolách od Sony stretávame už od roku 2006. Tvorcom titulu je SIE San Diego Studio, ktorému sa podarilo “odstaviť” najväčšieho konkurenta, Major league Baseball 2k, už v roku 2013. Minuloročnú edíciu testoval René a jeho video recenziu si môžete pozrieť tu. Séria si pripravila pôdu pre nový diel aj uvedením ročníka 2019 v PlayStation Plus, ktorý bol niekoľko mesiacov dozadu zdarma.

Hra prišla na konzoly rovno v niekoľkých edíciách – štandardnej, ktorá štartuje na 49 €, MVP Edition a nesmie chýbať ani Digital Deluxe Edition. Počas testovania som si prešiel hneď niekoľkými aktualizáciami, v čase publikovania je aktuálna už verzia 1,09. Na disku zaberá necelých 70 GB.

Ako vášnivý fanúšik športových hier musím priznať, že MLB The Show 19 a MLB The Show 20 boli mojou prvou skúsenosťou s touto sériou a s baseballom na PlayStation 4 vôbec. Okrem realistickej grafiky ma zarazilo predovšetkým masívne množstvo obsahu, ktorým najnovší diel disponuje.

Počet herných módov, ktorými titul oplýva, je len ťažko porovnateľný s populárnymi titulmi ako FIFA, NHL, Pro Evolution Soccer či NBA 2K. V MLB The Show si totiž okrem klasického zápasu, či rovno celej ligovej sezóny, môžete zahrať rôzne drobné minihry, krátke série, či manažérsky mód. Nejedno štúdio by takéto penzum obsahu rozdelilo na niekoľko titulov či menších DLC.

Základným a zrejme najpopulárnejším herným módom je Diamond Dynasty, ktorý je v tomto ročníku obohatený o Showdown mód. Diamond Dynasty je typickým priestorom, kde si môžete v čase vybudovať vlastný tím zložený z hviezd, ktoré získate vo forme kartičiek skúsenosťami alebo ich nakúpite. Je výborné, že mód vás do hry uvedie krátkymi minihrami, kde je cieľom napríklad odpáliť jeden homerun. Tak získate úvodné skúsenosti, prvé kartičky a prvých členov tímu. Showdown je akýmsi rozšírením, kde si za vybraného draftovaného hráča vyskúšate významné momenty.

Ďalším prírastkom do rodiny módov je Custom Leagues. Ide o výlučne online mód, kam si môžete preniesť tím z Diamond Dynasty alebo vyrobiť vlastný. Je dôležité spomenúť, že po prvýkrát má MLB The Show plne licencované aj nižšie ligy a s nimi aj regulárnych hráčov.

Minuloročnou novinkou bol mód March to October, kde si v rámci sezóny zahráte len kľúčové momenty zápasov, ktoré rozhodujú o finálnom poradí. Zrýchlená sezóna je výborným počinom, pretože inak v realistickom móde trvá jeden zápas aj 45 minút.

Obľúbeným je ešte Franchise Mode, ktorý mňa osobne zaujal najviac. S vybraným tímom bojujete naprieč celou sezónou, avšak mód priberá aj manažérske prvky – draft, prestupy a podobne. Zápasy pritom nemusíte odohrať vôbec, môžete ich iba simulovať alebo do nich vstupovať vo vybraných kľúčových momentoch.

V sekcii Mini Modes nájdete rôzne časovo menej náročné hry. Prvou voľbou je sekcia Moments, kde môžete absolvovať legendárne a historické momenty tohto krásneho športu aspoň virtuálne. V Home Run Derby si môžete zasúperiť s kamarátmi online o to, kto odpáli skôr homerun.

Každá herná činnosť v MLB The Show 20 disponuje viacerými možnosťami ovládania. Začiatočníkom, ako ja, odporúčam v úvode prejsť tutoriály a vyskúšať si každú alternatívu. Správna voľba ovládania pálkovania či nadhadzovania totiž dokáže výrazne ušetriť vaše nervy i čas. Pri rôznych herných činnostiach vám pritom môžu vyhovovať rôzne spôsoby ovládania, čo hra rešpektuje a výber nechá na vás. Pozitívne hodnotím aj prítomnosť zvolenia obtiažnosti pri štarte každého módu, kde moja voľba bola vždy Beginner.

Komentár zápasov naďalej počujeme z úst trojice Mark DeRosa, Dan Plesac a Matt Vasgersian. Tá je doplnená o názory analytičky Heidi Watney, ktorá vypĺňa prestávky medzi jednotlivými zmenami (inningami). Škoda, že jej modelu sa nedostalo toľko pozornosti, ako najväčším hviezdam baseballu, keďže sa s ňou stretnete veľmi často. Napriek uvedenému, po komentátorskej stránke patrí MLB The Show 20 k tomu najlepšiemu, čo som kedy v športových hrách počul a fanúšikovia napríklad série Pro Evolution Soccer môžu len ticho závidieť.

Grafická stránka prešla výdatným, ale len evolučným zlepšením. Vidno prácu dizajnérov na modeloch hráčov, ale i publika, respektíve jednotlivých divákov. Spomienku si zaslúžia aj detailné štadióny s reklamami a obrazovkami ako pri skutočnom, reálnom športovom prenose. V rámci pomerne vizuálne vierohodného zobrazenia baseballu vychádza na škodu skutočnosť, že napriek kvalite modelov a detailnosti textúr si v spomalených záberoch ľahko všimnete nedokonalosti. Loptička často preletí cez pálku bez ohľadu na to, či sa odpal podaril, alebo nie. Hráči v pohybe sú neraz orámovaní asi jeden pixel širokou bielou čiarou. Nedokonalosti kazia celkový dojem z titulu, a ten pritom vyzerá skutočne dobre.

Najnovší prírastok do rodiny MLB The Show nie je dokonalý a ani nebude najlepším titulom, aký ste kedy hrali. Napriek tomu ide o najlepší dostupný simulátor baseballového zápolenia s aktuálnymi súpiskami na trhu. V rámci žánru ide o špičku, ktorá navyše vyzerá vizuálne dobre. Okrem toho, tento ročník prišiel s obrovským množstvom nového obsahu, a tak môžete skúmať nové módy naozaj dlhé hodiny, čo ocenia aj majitelia predošlých dielov. Pribudli licencie nižších súťaží aj detailnejšie štadióny s reálnymi reklamami. Viem si predstaviť, že fanúšikovia baseballu strávia v tejto hre stovky hodín s plnou spokojnosťou. Napriek tomu je však čo zlepšovať, no tento ročník oceňujem vysokou známkou.

MLB The Show 20 - Baseballová nálož obsahu
MLB The Show 2020 je najlepší simulátor baseballového zápolenia s aktuálnymi súpiskami na trhu. V rámci žánru ide o špičku, ktorá navyše vyzerá vizuálne dobre. Má svoje chyby, ale tie vyváži nálož obsahu, s ktorou prichádza tento ročník.
  • Obrovské množstvo herného obsahu a nové herné módy
  • Realistická grafika
  • Stále chytľavá hrateľnosť
  • Grafické nedokonalosti
  • Pre nefanúšika baseballu náročne uchopiteľný titul
87%

Hráč od čias počítačov 486 a hier ako Fifa 1993. Po PC ére si na staré kolená splnil sny o PS4 a dnes dobieha všetko zameškané. Obľubuje športové a automobilové hry, nepohrdne však ani dobrou akciou z prvej či tretej osoby. Roky profesionálne písal pre PC.sk, automix.sk a OKO Časopis.