Register

A password will be e-mailed to you.

S vianočnými sviatkami je spojený aj koniec roka. Je to teda pravý čas na rekapituláciu a zhodnotenie všetkého, čo nám priniesol herný rok 2019 a že toho nebolo málo. Síce ešte stále nehráme hry ako v Matrixe, no to neznamená, že týmto smerom nerobíme malé krôčky. Viac v našom špeciáli Najdôležitejšie herné udalosti v roku 2019.

Január

Poďme na to zhurta. Herný rok sa v prvom kvartáli začal hneď niekoľkými zaujímavými správami. Už v januári sa rozdelili Bungie a Activision, pričom Bungie sa podarilo nechať si práva na Destiny. Na základe toho pokračuje i naďalej vo vývoji tejto hernej značky a celkom sa mu darí expandovať toto univerzum. Dôkazom je aj najnovšie rozšírenie pre Destiny 2 s názvom Shadowkeep, ktoré mimochodom zbieralo celkom dobré hodnotenia.

Február

Hneď ďalší mesiac Respawn Entertainment spolu s EA vydali multiplayerový titul Apex Legends. Ide o vydarenú Battle Royale záležitosť v zaujímavom vizuálnom kabáte a tá svojimi prvkami dobila herný trh. Teda aspoň na chvíľu, nakoľko 25 miliónov hráčov vyzvalo na súboj hernú základňu Fortnite. Lenže prehralo a bublina spľasla. To však nerobí z Apex Legends zlú hru a jej problém spočíval skôr v nedostatočnom obsahu. Zvyšok mesiaca sa niesol v znamení prechodu Warhorse Studios pod THQ Nordic. Táto spolupráca dúfame prinesie ovocie a nedopadne ako Illusion Softworks.

Marec

Marec obsiahol dve herné výstavy. Game Developers Conference v San Franciscu – ktorá toho z herného pohľadu veľa nepriniesla a PAX East sa konala v Bostone. Tie svojou zaujímavosťou nedosahujú herné orgie noviniek E3, no svoj význam určite majú. No a mimo iné Google oznámil Stadia, svoju novú hernú platformu zameranú na streamovanie hier. Zdá sa, že tejto technológii verí čoraz viac veľkých hráčov na trhu, no z pohľadu našinca zatiaľ zrejme pôjde o nezaujímavú záležitosť. Stále totiž aj vo svete hádže polená pod nohy tejto technológií internet, či už odozva alebo objemy dát.

Apríl

Druhý kvartál otvoril apríl s Twitchconom, respektíve svojim štvrtým ročníkom. Uskutočnila sa v San Diegu, no, bohužiaľ, oproti predošlému roku toho veľa neponúkla z pohľadu veľkých mien. Tradične ukázali sa cosplaye, herné eventy, hackaton, charitatívne zbierky a prišli známi streameri. Svojú hernú kariéru zavesil na klinec Reggie Fils-Aimé, dlhoročný “Steve Jobs” Nintenda. Predstavil prakticky všetky veľké veci týkajúce sa Nintenda za poslednú dekádu, kde pracoval od roku 2003. Aj vďaka nemu sa Nintendo ako herná platforma stále drží na výslní.

Máj

Máj začal prechodom Psyonix pod krídla Epic Games a teda aj ich hitu Rocket League. Microsoft predstavil svoju prvú čisto digitálnu konzolu, ktorá mala byť lacnejšia a nemala obsahovať optickú mechaniku. Jej názov bol Xbox One S. A nakoniecm Sega odkúpila Two Point Studios a teda aj práva na značku Two Point Hospital.

Jún

Letné teplo oživil jún a opäť Microsoft. Ten oznámil novú generáciu konzol Xbox, v tom čase známu pod názvom Scarlett. Uskutočnila sa i najväčšia herná šou E3 2019, ktorá sa konala v Los Angeles. Tú si pre seba ukradli Poliaci z CD Projekt RED a to veľmi očakávanou hrou CyberPunk 2077. Tú predstavili vo veľkom štýle aj za spolupráce Keanu Reevesa a jeho improvizovanom “You´re breathtaking” ktoré sa ihneď stalo populárnym meme. Pre samotného herca ide o prvý herný projekt vôbec. Na výstave sme inak mohli vidieť vývojárov a vydávateľov tradičného kalibru: Microsoft, Bethesda, Ubisof, Square Enix… Mesiac ukončil odchod Kaza Hiraia zo Sony po neskutočných 35 rokoch. Ten pôsobil aj na poste CEO.

Júl

Júl už tradične priniesol herné suchoty a nevyšlo ani veľa zaujímavých hier. Mimo iné napríklad silno priemerný Wolfenstein: Youngblood, či Final Fantasy XIV: Shadowbringers. Uhorkovú sezónu oživil Fortnite World Cup v New Yorku. 3 milióny $ za prvé miesto si odniesol iba 16 ročný mladík Kyle “Bugha” Giersdorf. Chiyomaru Studio získalo vývojarov z Mages a teda aj práva na hru Science Adventures.

August

August otvoril európsky E3 ekvivalent Gamescom, ktorý sa uskutočnil v Kolíne nad Rýnom. Tradične hral druhé husle svojmu americkému bratovi, no stále sme mohli vidieť zaujímave prezentácie Nintenda, Namco Bandai, Bethesdu, Capcom, EA a, samozrejme, ich známe značky. Z pohľadu hardwaru sme toho veľa nevideli. Hneď po skončení konferencie si ukradlo pozornosť Valve s The Internationals 2019 v Šanghaji. Samozrejme v podaní Doty 2. Prekonaný bol aj rekord v prize poole a teda 34 miliónov $. Polovicu z tejto čiastky si odniesli Európania z OpticGaming. Trojicu uzatváral Team Liquid a PSG.LGD (čo je e-sportový klub Paris Saint-German). Prelom augusta a septembra sa niesol v podaní PAX West v Seattle.

September

September opäť priniesol ďalšiu výstavu. Tentokrát japonskú a teda Tokyo Game Show s orientáciou na ázijský trh. Mimo herných prezentácií tu vrcholil turnaj v titule Street Fighter. Valve to skúsilo na súdoch vo Francúzsku a prehralo – jednalo sa o umožnenie ďalšie predaja hier hráčmi podľa regulí EÚ. Apple predstavilo program Apple Arcade, službu, ktorá umožňovala prenájom hier na štýl Netflixu. Momentálne tam nefigurujú príliš známe značky no knižnica hier je pomerne široká. Konal sa i ďalší TwitchCon v San Diegu a Blizzard ukončil mesiac turnajom v Overwatch lige. Vyhrali to San Francisco Shock.

Október

V októbri skrachoval japonský vývojár AplhaDream. Ich portfólio tvorila i séria Mario & Luigi. Blizzard si v spojitosti s protestami v Hong Kongu pošramotil povesť po tom ako zabanoval Blitzchunga. Hlasy najmä v Amerike následne vyzývali na bojkot firmy. BlizzCon sa zdal byť v ohrození, no po mesiaci od aféry si na udalosť spomenul už len málokto. Melbourne hostil PAX Austrália. No a EA po dlhšej dobe ustúpilo a oznámilo návrat svojich hier na Steam po 7 rokoch.

November

November začal BlizzConom v Anaheime. Navzdory tomu, že udalosť mala byť bojkotovaná a očakávali sa aj protesty, nakoniec prebehla v pokoji. Predstavené bolo Diablo IV , Overwatch 2 a expanzia pre neumierajúci World of Warcraft s názvom Shadowlands. Pre Hearthstone pribudlo oznámenie novej expanzie drakov. Sony postavila do čela SIE Worldwide Studios Hermena Hulsta a Shuhei Yoshida začal šéfovať Head of Independent Developer Initiative. Taktiež došlo k zavretiu Human Head Studios. Konečne prišiel na svet Death Stranding Hidea Kojimu, a ten opäť dokázal naplniť svoje sľuby. No a aby sme nezabudli, oznámený bol i nový prírastok Half-Life univerza, VR titul Half-Life Alyx.

December

Na záver sme si ako inak ponechali december, ktorý sa tradične nesie v znamení Vianoc. Naším želaním je, aby ste ich prežili v pokoji a kruhu rodiny. Čo sa týka informácií z herného sveta, možno ste zachytili aj informáciu o tom, že Starbreeze Studios dokončilo reštrukturalizáciu. V Los Angeles sa inak uskutočnil ďalší ročník The Game Awards 2019 a hrou roka sa oficiálne stal Sekiro: Shadows Die Twice. No a konečne sme sa dozvedeli, že nový Xbox sa bude volať Xbox Series X a na trh bude uvedený v roku 2020.

Komentuj!