Register

A password will be e-mailed to you.

Druhá svetová vojna bude navždy patriť k tým najmrazivejším a najodpornejším konfliktom ľudského bytia, pričom nám jej hrôzy neustále pripomínajú rôzne originálne dokumenty, knižné diela, filmové eposy a v neposlednom rade aj videohry. Originálnou hernou vojnovou spoveďou by mal byť aj titul Warsaw od štúdia Pixelated Milk, ktoré sa v minulosti postaralo o ťahové RPG Regalia: Of Men and Monarchs.

Warsaw nebude spadať do žiadneho z tradičných vojnových žánrov ako stratégia, first person shooter alebo simulátor s veľkým dôrazom na verné spracovanie samotného bojiska a správania sa zbraní. Najviac totiž pripomína strategické RPG Darkest Dungeon. Áno, hovoríme o počine štúdia Red Hook Studios, v ktorom s partiou rozličných hrdinov prechádzate rozsiahlymi kobkami, kde čelíte poriadne náročným súbojom, kde viac ako frenetické stláčanie ľavého tlačidla myši využívate taktické premýšľanie a kombináciu bojovníkov.

Zverejnená ukážka naznačuje, že sa dočkáme emotívnej dejovej línie. Budeme svedkami malých príbehov radových ľudí, ktorých zomlel ten krutý konflikt. Pravdepodobne nás nečakajú žiadne pompézne bitky ale obyčajné boje o to najcennejšie, ľudský život, ktorý bol v tých dobách nemilosrdne ničený. Uzrieme boje mužov a žien, ktorí síce musia čeliť strachu, nebezpečenstvu i smrti, avšak odvaha musí byť ich najväčšou zbraňou, ktorú nepriateľ nesmie vytrhnúť z ich rúk za žiadnych okolností. Bez nej je totiž ich šanca na život mizivá, takmer nejestvujúca.

Samotní tvorcovia v jednom zo zahraničných interview prezradili, že práve Darkest Dungeon bol ich najväčšou inšpiráciu. Vizuálny štýl je prevzatý z tvorby ilustrátora a tvorcu komiksov Mika Mignolu, ktorý stojí za úspešným Hellboyom. Tvorcovia sa snažia vytvoriť rovnako kvalitnú vizuálnu stránku, ktorá dokáže ihneď zaujať, no taktiež dokáže predať vážnosť samotného deja, nakoľko už z úvodného traileru je zrejmé, že nepôjde o veselú záležitosť.

Hrateľnosť by mala pozostávať z formovania veľkého povstania. To v sebe zahŕňa poctivý prieskum mimo súbojových pasáží. Strategický element je v tomto prípad zastúpený v tom, že by ste mali dbať na to, v ktorej oblasti sú nutné vaše bojové služby. Každá štvrť vám totiž poskytne iný druh surovín a zdrojov, čo je zaujímavý aspekt, s ktorým môžu tvorcovia šikovne pracovať. Pixelated Milk však upozorňuje, že je na hráčovi a jeho voľbe, čo stojí za záchranu, a čo naopak už nie, takže, pravdepodobne, nebudete môcť oslobodiť všetko a každého.

K dispozícii budú aj akési mini príbehy, ktoré spoločne vytvoria bohaté príbehové pozadie a zároveň vám ponúknu bližší pohľad na myšlienky, prípadne pocity vašich neskúsených bojovníkov. Väčšinu času strávite podľa dostupných informácií práve bojovou časťou. V nej by ste si mali dávať pozor na muníciu, staminu a brať v úvahu množstvo aspektov, ktoré môžu zavážiť pri útoku, či defenzíve. Taktizovanie je teda nutnosťou, takže zrejme nepôjde o jednoduchú záležitosť. Na jednotlivých bojovníkov si však musíte zvyknúť a spoznať ich útočný štýl, nakoľko sú vraj pomerne rozdielne.

Warsaw sa javí poriadne zaujímavo a skutočne by mohlo ísť o projekt, ktorým Pixelated Milk zabuduje u hráčov i recenzentov. Minimálne majú výborný koncept a nám ostáva len dúfať, že ho adekvátne uchopia. Tento titul by mal vyjsť ešte tento rok, konkrétne na platformách PlayStation 4, Xbox One, PC a Nintendo Switch. Ďalšie informácie môžete sledovať prostredníctvom Twitter účtu.

Komentuj!