Zaregistrovať sa

Heslo vám bude zaslané na vás.

Len nedávno sme recenzovali adventúru Call of Cthulhu: The Official Video Game, vychádzajúcu zo známeho univerza, ktoré vzniklo vďaka rovnomennej poviedke Call of Cthulhu z roku 1926 od spisovateľa H.P. Lovecrafta. Tento titul si u nás odniesol vysoko nadpriemerné hodnotenie napriek tomu, že celkovo bol prijatý skôr vlažnejšie. Toto spracovanie malo pôvodne na starosti Frogwares, tvorcovia série Sherlock Holmes, ale nakoniec sa ho chopilo štúdio Cyanide. Frogwares sa každopádne pustili do nového projektu pod názvom Sinking City.

To, že práve štúdio Frogwares vytvára open world detektívku s prvkami RPG pod názvom Sinking City sme vás už viackrát informovali. Frogwares sa po dlhých rokoch venovaných klasickejším adventúram so Sherlockom Holmesom jednoducho rozhodli pre trochu iný žáner a ich odhodlanie ísť do ich doposiaľ najväčšieho projektu bolo veľké. Nejde však o ich prvú návštevu Lovecraftovho sveta, tomu sa totiž venovali už vo svojom titule Sherlock Holmes: The Awakened, v ktorom sa prelínalo racionálno Arthura Conana Doyla s nadprirodzenom známeho hororového autora.

Hlavným hrdinom Sinking City je podobne ako v Call of Cthulhu: Videogame súkromný detektív, tentokrát s menom Charles W. Reed. Ten pátra po svojom zmiznutom otcovi a zároveň sa snaží vyriešiť záhadu svojich vlastných vízií. Neustále sa mu totiž zjavujú znepokojivé vidiny podivného sveta, ktoré ho nakoniec privedú až do tajomného Oakmontu. Práve tam sa odohrávajú udalosti samotnej hry. Oakmont práve začali sužovať katastrofálne záplavy, ktoré ohrozujú tamojších obyvateľov a k tomu sa pridal záhadný výskyt temných príšer. Keďže je mesto často zaplavené, hlavný hrdina sa musí po meste pohybovať nielen peši ale aj na člne. V meste prijíma rôzne prípady a snaží sa ich riešiť. Čo však nie je jednoduché nielen kvôli všadeprítomnej vode, ale aj kvôli narastajúcej hystérii. Toto mesto totiž začali pomaly ovládať zvláštne hybridy ryboľudí a ďalší zvláštni mutanti.

Svoje otvorené mesto Oakmont sa Frogwares snažia pojať ako čo najautentickejšiu simuláciu, vrátane správania ľudí. Štúdio sa snaží byť zároveň verné základným Lovecraftovým témam. Napríklad samotná záhadná záplava mesta má symbolizovať bezvýznamnosť ľudskej rasy a ich výtvorov. V Sinking City budeme klasicky bojovať ako v každej bežnej akčnej adventúre. Budeme tak nachádzať revolvery, brokovnice či pušky a strieľať nielen príšery, ale aj ľudí. Samozrejme, aby sa hra nezvrhla v čistú strieľačku, netvorov nemá byť veľa a muníciu budeme nachádzať iba na niektorých miestach. Takže náboje budú vzácne a navyše budú dokonca fungovať ako platidlo, takže si dvakrát rozmyslíte, či radšej utečiete, skúsite sa zakrádať, alebo položíte na zem pascu.

Tvorcovia síce sľubujú iba šesť základných druhov netvorov ale stretneme aj ich variácie. Niektoré príšery dokážu liečiť svojich druhov, iné zase oživujú svojich padlých a ďalšie sa dokážu teleportovať. Niektoré vás dokonca ani nezrania, ale vytvoria okolo vás dym, aby ste nič nevideli a iní nepriatelia vás mohli jednoduchšie zasiahnuť. Ako v každej hre s prvkami RPG, bude prítomný aj strom schopností, rozdelený na schopnosti bojové a schopnosti prežitia. Uvidíme, či bude mať tento systém mať väčší vplyv na hrateľnosť, než tomu bolo nedávno u Call of Cthulhu: The Official Video Game.

Pri tejto príležitosti si pripomeňme si ešte prvý vývojársky denník, ktorý je síce staršieho dáta, avšak prináša pomerne zásadné informácie od vývojárov, pričom obsahuje aj české titulky.

Okrem toho nám vývojári ponúkli i základné zoznámenie sa so samotným Lovecraftom a jeho prínosom k hororu, ktoré takisto stojí za zhliadnutie. Na záver ešte pripomeňme, že Sinking City by malo vyjsť 21. marca 2019 a to na platformách PC, PlayStation 4 a Xbox One X.

Komentuj!

komentárov