Studio Big Bad Wolf spojilo síly s Focus Home Interactive a rozhodlo se vytvořit unikátní příběhový zážitek v nové adventuře jménem The Council, jejíž příběh se odehrává v roce 1793, což už na první pohled může nalákat mnoho milovníků historie. Je však velkou otázkou, zda tento titul může na hráče působit zajímavě a jestli vůbec stojí za pozornost první vydaná epizoda pod názvem “The Mad Ones”. Přesně na tohle si odpovíme v naší recenzi.

Jak jsem již zmiňoval, The Council je zasazen do roku 1793, přesněji tedy do jeho vrcholného začátku v lednu. Chopíte se role hrdiny jménem Louis a vydáte se na neznámý ostrov, na němž budete potkávat různé důležité osoby, se kterými, docela pochopitelně, musíte co nejlépe argumentovat během všemožných komunikačních pasáží, k nimž bychom si ještě něco málo pověděli. Podstatné však je, že po celou dobu hraní budete muset zjišťovat důležité informace ohledně vaší matky. Ta totiž po vaší nedávné společné akci kamsi zmizela. Vy proto máte za úkol ohledně ní zjistit co nejvíce a budete muset zároveň doufat, že se někdy zase objeví na scéně.

Když už jsem nakousl menší informace ohledně rodiny hlavního hrdiny, pojďme si o něm povědět ještě pár věcí. Během vaší první konverzace s dámou Emily, jejíž výstřih překvapí nejednoho dospělého muže, dojde k volbě, kdy si vyberete třídu kvůli kontextu věty, která ihned potom bude následovat jako odpověď. Na výběr máte rovnou ze tří – Detektiv, Okultista a Diplomat. Každá je svým způsobem jiná, protože vám vždycky předá jiný druh zvýhodnění vašeho charakteru. Ano, vy sami můžete rozhodnout, jakým směrem se budete ubírat a co pro vás bude nejdůležitější na vylepšování. Přece jenom, někomu přijde dobré vylepšit si talent na znalost politiky, pro někoho je naopak působivější mít vědomosti z hlediska vědy, vědět, jak se chovat co nejvíce eticky či mít šarm zloděje, který vám umožní lépe krást nebo případně podstatně lépe odemykat truhly.

Tyto talenty si samozřejmě potom můžete vylepšovat prostřednictvím bodů, jež máte možnost získat za zvyšování úrovně vaší postavy. To však není úplně všechno, protože ještě stojí za zmínku to, že všechny talenty talenty vám mohou zpřístupnit různé alternativní dialogy, které budete moct později využít při některých konkrétních situacích. Zase na druhou stranu, budete si za ně muset připlatit prostřednictvím speciálních bodů, jež jsou zobrazovány jako bílé kosočtverce v levém dolním rohu obrazovky. Nebojte, jsou normálně získatelné, akorát s nimi musíte výrazněji opatrně zacházet. Dobíjet je totiž není snadné, což podotýkám ze své osobní zkušenosti z hraní. A ne, body se nedají jakkoliv dokoupit za reálnou měnu.

Samo o sobě to zní strašně komplikovaně, ale nemusíte se bát, protože na tohle si zvyknete. Ve výsledku se navíc nejedná o nic těžkého a mohli bychom to považovat za jeden z nejlepších prvků na celé hře. Celý systém již zmiňovaných talentů je vymyšlený skvěle a prohledávání jednotlivých lokací tak působí ještě lépe, než by někdo mohl za normálních okolností očekávat. Samotné prozkoumávání není nudné, což je jedině dobře, a bude vás hodně bavit. Rozhodně vám navíc vykouzlí úsměv na tváři momenty, kdy například naleznete na zemi historické zápisy od všelijakých autorů. Když už jsme u toho, občas také naživo potkáte významné osobnosti, z nichž nejvýznamnější pro první epizodu je George Washington – první prezident Spojených států amerických.

Postavy nejsou vůbec špatné a co na nich opravdu stojí za zmínku je odhalování jejich osobních slabin a takzvaných imunit při konverzacích, což je další výborný prvek, za který si The Council zaslouží velký palec nahoru, protože něco takového byste v normální adventuře pravděpodobně nenašli. Abychom však nezapomněl, musím ještě zmínit názorové rozpory. Ty jsou rozdělené na takzvané Kroky a vy v nich máte za úkol vybírat správné možnosti tak, abyste donutili při konverzaci určitou osobu udělat určitý čin, který ona sama udělat nechce nebo ji donutit k prosazení nějakého konkrétního názoru. Pokud jste hráli Life is Strange: Before the Storm, tak tady je to něco podobného, akorát s tím rozdílem, že zde je nejdůležitější uspět při takzvaném Posledním kroku, což je část, kdy nesmíte udělat chybu, jelikož jinak vás osoba neposlechne a vy se musíte smířit s tím, že jste neuspěli, což je místy opravdu dost časté. Já osobně jsem neuspěl skoro ve všech rozporech a podařilo se mi pouze udělat díky mému štěstí finální ke konci epizody. To však byla pouze taková výjimečná situace, kdy jsem mohl pasáž z Posledního kroku napravit.

Prozatím jsem jenom chválil, takže nyní je dobré něco této adventuře vytknout. Styl vyprávění je prozatím docela zvláštní a abych byl upřímný, místy mi připomínal seriál 1890 ze slovenské produkce. Tam totiž také jde jenom o vzájemnou konverzaci mezi postavami, kterou občas doplní humorná vložka spolu s nějakým tím zvratem, který vás překvapí. Tohle nemusí vždycky sednout každému a někomu by mohlo připadat, že The Council díky tomu ztrácí na tempu. Mně občas také přišlo, že některé pasáže jsou spíše nucené a místy působí jako čistokrevná výplň, která by nemusela na některých konkrétních místech vůbec být. Též bych milerád zmínil grafickou stránku, jež mi nepřijde nikterak převratná. Některé obličeje by mohly být lepší a někdy vám nemusí všechno připadat úplně doladěné na sto procent. Jistě, později si asi zvyknete, avšak nemění to nic na tom, že ve výsledku se jedná o grafický průměr a ani animace na tom nejsou lépe.

No a to by byla asi ta hlavní negativa. Jinak musím říci, že na první epizodu to prozatím nebylo vůbec špatné. Hratelnostně to je dostatečně zábavné a na rozdíl od většiny modernějších adventur od Telltale přináší mnoho zajímavých mechanik, jež vás mohou při hraní velmi zaujmout. Navíc, volby samy o sobě vůbec nejsou špatné, přičemž je zde hodně patrné, že děj bude prostřednictvím vašich rozhodnutí ovlivňován podstatně více. Uvidíme, jak dopadnou další epizody a jak se nadále bude rozvíjet příběh, který prozatím působí hodně zdařile.

The Council - Episode 1: The Mad Ones - Unikátní historická adventura
První epizoda hry The Council ukazuje, že se máme do buducna na co těšit, protože mnoho herních mechanik je výborných a jsou skvělým osvěžením. Škoda slabší technické stránky, některých zbytečných příběhových pasáží a trochu pomalejšího děje. Už nyní se však můžeme těšit, co dalšího nám autoři předvedou.
  • Příběh a doba zasazení
  • Herní mechaniky, jež jsou místy inovativní
  • Prozkoumávání prostředí