Zaregistrovať sa

Heslo vám bude zaslané na vás.

No Truce With the Furies je na prvý pohľad tradičné izometrické RPG inšpirované Planescape: Tormentom alebo steampunkovým RPG Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura. Skutočnosť je však trochu iná a už z predstavenia titulu je zrejmé, že pôjde o pomerne unikátnu záležitosť.

„Príbeh je pre nás všetkým. Naša hra síce obsahuje všetky tradičné prvky izometrických RPG, tak ako ich poznáte, ale vaše schopnosti a hlavný boj sa bude odohrávať vo vašich dialógoch. RPG ako žáner sa môže rozvíjať až do umeleckej formy a my k tomu chceme prispieť.“ Podobné tvrdenia vývojárov sú pomerne odvážne a sami sme zvedaví, ako to nakoniec dopadne.  No Truce With the Furies inak konceptom pripomína aj hru Kentucky Route Zero.

Kentucky Route Zero, podobne ako známy walking simulátor Dear Esther, využíva interaktívne prostredie ako hlavný nástroj na rozpovedanie príbehu a emócií, pričom nepoužíva žiadne zaužívané techniky ani prvky, na aké sú hráči bežne zvyknutí. No Truce With the Furies je na tom podobne. V hre budeme v úlohe policajného dôstojníka skúmať upadajúce mesto Revachol, ktoré sa pohybuje na hranici fantasy, sci-fi, steampunku a štýlu noir. Pri vyšetrovaní a pátraní sa však neobmedzíme len na fyzický svet. Hlavnou hráčovou aktivitou má byť totiž blúdenie mysľou hlavnej postavy. Tá sa bude zhovárať so svojimi vlastnými zmyslami, spomienkami a pochybnosťami. V inventári sa preto veľmi netradične budú kombinovať skôr myšlienky než predmety a tak okrem rôznych teórií môžu vzniknúť aj rôzne obsesie, či utkvelé predstavy. A tak sa často môže stať, že výsledok bude úplne mylný a neužitočný.

Z klasických RPG si však Truce With the Furies ponecháva tradičný rozvoj postavy a investovanie skúsenostných bodov do schopností. Tie sa však budú týkať najmä intelektu a analytického myslenia. Autori zatiaľ predstavili len časť týchto schopností, ale je zrejmé, že okrem tejto intelektuálnej kategórie pribudnú aj nejaké fyzické. Zaujímavou schopnosťou je v  No Truce With the Furies takzvaná „Rétorika“. Zatiaľ čo Logika nám umožňuje riešiť problémy analyticky, Rétorika nám pridá aj dokonca politické argumenty. Ale zase, ako to už v živote býva, pokiaľ začnete všetkým tlačiť svoj ideologický svetonázor, začnete byť pre okolie otravný. Napríklad schopnosť „Dráma“ nám údajne umožní presvedčivo klamať, alebo aj dokonca spievať, alebo tancovať. Užitočne vyzerá schopnosť Vizuálne kalkulovanie“ pri ktorej si dokážeme  predstaviť príčinu a následok založený na zákonoch fyziky, čo by malo byť užitočné pri vytváraní modelu miesta činu a vizualizácie toho, k čomu tam vlastne v minulosti došlo.

Všetko znie určite neotrelo a zaujímavo. Neostáva nám nič iné, len veriť že autori dokážu svoje sľuby pretaviť do zaujímavej hry.  A naozaj sľubujú všeličo – aj to že na našich rozhodnutiach bude záležať a každá z nich bude mať nezvratný dopad na vyšetrovanie. Či sa im podarí naplniť tento odvážny herný koncept, by sme mali vedieť posúdiť už na konci tohto roka.

Komentuj!

komentárov