Register

A password will be e-mailed to you.

Možno sa názov tohto článku môže javiť mierne krypticky, hneď vám ozrejmím, o čo ide. Spoločnosť ASUS a jej tuzemské zastúpenie usporiadala pre vybrané média prezentáciu, ktorá sa nesústredila na nové produkty, ale na poznatky z uplynulých rokov a čiastočne smer, ktorým sa spoločnosť plánuje pri tvorbe nových produktov uberať. Uprostred Národného parku Malá Fatra, v malebnom prostredí obce Belá sa nachádza hotel Village resort Hanuliak, kde sa celá akcia odohrala. A ja sa vám aspoň touto cestou a fotografiami pokúsim sprostredkovať to, čo ASUS plánuje a aké sú aktuálne priority.

Posledné dva roky boli iné. Nielen pre nás, bežných smrteľníkov, ale aj pre rôzne spoločnosti, korporáty, či podnikateľov. Niektorých pandémia, bohužiaľ, položila na kolená, pre iných to bola príležitosť na zmeny, adaptovanie sa, či poznávanie. Ako vieme, ASUS pandémia nezničila, ani nepoložila na kolená. Z poskytnutých údajov sa spoločnosti darilo, keďže v uplynulom roku získala hneď niekoľko prvenstiev. Napríklad, ASUS je aktuálne lídrom v oblasti nasadzovania OLED displejov do notebookov, taktiež okupuje prvenstvo v poskytovaní notebookov zameraných na tvorcov obsahu, ktorých je čoraz viac a viac. Aby toho nebolo málo, taiwanská spoločnosť sa v minulom roku stala najrýchlejšie rastúcou značkou spotrebiteľských PC. Darí sa aj hernej divízii, ktorá má v našom regióne najlepší podiel na trhu a v aktuálnom roku je očakávaný rasť a ďalšie navýšenie podielu. To sú, minimálne pre spoločnosť, skvelé správy.

Prejdime však k veciam a oblastiam, ktoré už súvisia aj s tým, čo zákazníci pri kúpe požadujú. Podľa poznatkov, ktoré ASUS zozbieral sú najčastejšie požiadavky nasledovné – cena, kvalita spracovanie, kvalita displeja, konektivita, pozáručný servis, výdrž batérie a výkon. ASUS sa však s týmito údajmi neuspokojil a tak vykonal prieskum naprieč viacerými trhmi, ktorý ukázal štyri najdôležitejšie požiadavky zákazníkov vyberajúcich si nový notebook. Na prvom mieste ale nie je cena, ako by si niekto mohol myslieť. Pre väčšinu zákazníkov je najdôležitejším parametrom výkon. Na druhom mieste je výdrž batérie, bronzovú priečku okupuje kvalita displeja, no a zemiakovú medailu si z prieskumu odniesla kvalita spracovania. Samozrejme, nároky a požiadavky každého zákazníka sú individuálne, no údaje od zákazníkov z celého sveta hovoria jasne.

A keďže prieskum hovorí jasne, ASUS svojich zákazníkov počúva. Ostatne, z celej prezentácie, ktorú viedol Ivan Besskyi, líder regionálneho technického PR a produktového marketingu v spoločnosti ASUS vo východnej časti EMEA, vyplynulo, že odozva od zákazníkov a recenzentov je pre spoločnosť dôležitá. Áno, často sa používa “náš zákazník, náš pán”, no mnohokrát ide iba o prázdne slová.

Nakoľko je výkon pre koncového zákazníka prioritou pri výbere nového notebooku, ASUS v aktuálnej línii svojich produktov vsadil na procesory H45 od Intelu, dvanástu generáciu Intel Core procesorov. Pochopiteľne, k slovu sa dostanú aj procesory P a U série, no práve H séria je pre ASUS kľúčovou. Celé portfólio produktov rôznych produktových radov bude/je osadené týmto procesorom, ktorý napriek svojmu výkonu zvláda dodať zákazníkovi dobrú výdrž batérie.

Ruka v ruke s výkonom je však podstatné aj chladenie, ktoré je pre ASUS mimoriadne dôležité. Do vývoja tejto oblasti boli vynaložené nemalé zdroje, ktoré však začínajú prinášať ovocie, nakoľko s narastajúcim výkonom idú hore aj teploty komponentov. Dôležité sú viaceré faktory, okrem dizajnu chladiaceho systému ASUS dbá aj na priestor a usporiadanie dielov vo vnútri šasi. Aktuálne má ASUS tri kľúčové piliere starajúce sa o chladenie – dizajn ventilátorov, 3D vapor chamber a prúdenie vzduchu. V tejto oblasti za ostatné 2 roky učinil ASUS veľký pokrok. Napríklad dizajn ventilátorov sa posunul od riešenia s 59 lopatkami na aktuálnych 87 lopatiek. Tie absolvovali aj diétu, pretože pôvodná hrúbka 0,4 až 0,6 milimetra sa znížila na 0,2 až 0,3 milimetra, vďaka čomu sa zlepšila účinnosť ventilátora, znížila hlučnosť a zvýšil sa i počet smerov (z jedného na dva), ktorými ventilátor dokáže odnášať horúci vzduch zvnútra notebooku von do priestoru. Na prvý pohľad tieto zmeny nemusíme postrehnúť, no ak v oblasti klávesnice dokáže vynovený systém znížiť teplotu o 10°C pri záťaži, je to jednoznačný posun vpred.

Pre taiwanskú spoločnosť však cesta za účinnosťou a zvýšenou efektivitou pokračuje. Unikátny dizajn 3D vapor chamber, štruktúra AAS (Aerodynamic System Ultra) už teraz poskytujú zákazníkom lepší komfort používania a nižšie teploty, hoci zatiaľ, ako už je pri ASUSe a i ďalších výrobcoch zvykom, tie najmodernejšie technológie si zatiaľ vychutnajú iba majitelia najvyšších modelov. Časom sa však technológie prepracujú aj do nižších modelových radov. Väčšina zákazníkov si nový notebook vyberá v rozmedzí 4 až 7 rokov, ktoré sú z pohľadu pokroku v oblasti techniky a technológií veľkým priestorom na zlepšenie. A je vidieť, že ASUS sa o pokrok zaujíma a prináša inovácie tam, kde ich treba.

Z celej prezentácie a poskytnutých informácií som mal, ako priaznivec technológií a i samotnej značky, dobrý pocit a v zásade aj radosť. ASUS nespí na vavrínoch, hoci sa im darí, a to je jedine dobre. Zákazníci majú určité nároky a požiadavky, ktoré následne predstavujú prioritu pre inžinierov a dizajnérov. Odberatelia požadujú tenké a výkonné notebooky, čo sa im výrobca snaží poskytnúť, a to napriek tomu, že kombinácia spomínaných dvoch vlastností (a navyše aj tých, ktoré som menoval vyššie) predstavuje výzvu. ASUS sa však nebojí, pokúša sa problémy riešiť, priestor na zlepšenie využiť a zužitkovať aj spätnú väzbu od zákazníkov, pretože tak sa dá napredovať. Vzhľadom na dosiahnuté míľniky, navyše v čase pandémie, je zrejmé, že taktika a cesta, po ktorej sa ASUS vydal, funguje veľmi dobre. Som zvedavý, čo nás z produkcie taiwanského výrobcu v budúcnosti čaká, pretože z osobnej skúsenosti vidím na produktoch napredovanie a inovovanie. ASUS sa snaží uspokojiť požiadavky rôznych kategórií zákazníkov. Od tých menej náročných až po fajnšmekrov, ktorý horko-ťažko prižmúria oči aj nad tou najdrobnejšou chybičkou. Do určitej kategórie sa ASUS snaží ponúkať čo najlepší pomer cena/výkon, minimálne v porovnaní s konkurenčnými značkami. Práve konkurenčný boj a dostatočná saturácia trhu zabezpečuje nielen už opakovane spomínaný pokrok, inovácie, ale i to, kto dokáže zákazníkovi za určitú cenu ponúknuť viac. Aktuálne ASUS boduje vo viacerých oblastiach a je na vzostupe, z čoho sa môže tešiť nielen vedenie spoločnosti, ale aj my, zákazníci, pretože dostávame za svoje peniaze viac “muziky”.

To, ako sa spomínané poznatky a inovácie podarí zapracovať do praxe, to jest do samotných produktov si povieme niekedy inokedy, a teda v testoch jednotlivých notebookov. Na záver by som ešte chcel poďakovať spoločnosti ASUS a jej tuzemskému zastúpeniu za pozvanie na akciu, ktorá ponúkla zaujímavé informácie a dala nám možnosť nahliadnuť aj pod povrch a povedzme do zákulisia.

Komentuj!