Ikonický Terminátor sa opätovne vracia a vtrhol tak do našich kín počas tohtoročného Halloweenu. Produkčne snímku zasa raz zaštítil otec značky, James Cameron, a spolu s Timom Millerom nám prinášajú novátorský prístup k sérii. Podarilo sa im konečne vytvoriť pokračovanie, ktoré fanúšikovia ocenia alebo z kina oddídu sklamaní?

Sága Terminator sa po prepadáku, akým bol počin Genisys (v ktorom sa objavila i ženská hviezda zo seriálu Hra o tróny, Emilia Clarke) opätovne rozdelila, respektíve autori sa rozhodli, že budú ignorovať každý príbeh po druhom dieli s podtitulom Judgment Day. Plány na modernú trilógiu tak boli zrušené, no a vlastne to isté sa stalo s viac vojenskou sériou, ktorú mala zasa naštartovať Salvation. Prekvapujúco sa terajší autori dohodli, že budú ignorovať i Rise of the Machines, ktorý sa považuje za najdôstojnejšie pokračovanie bez plnej účasti Jamesa Camerona, ktorý v tých dobách réžiu trojky odmietol. Nadviazať na jeden z najlepších akčných filmov s futuristickou tematikou všetkých čias je naozaj neľahkou úlohou, ale vo svete panuje názor, že Tim Miller (režisér obľúbeného prvého Deadpoola) túto úlohu ustál so cťou.

Primárne sa totiž sústredil na akciu, na ktorú ma rozhodne talent a tým pádom uspokojil fanúšikov žánru a súčasne spojil obľúbené herecké zoskupenie, keďže sa do snímky podarilo získať legendárneho Arnolda Schwarzeneggra a Lindu Hamilton, teda pôvodnú Sarah Connor, ktorá sa objavila výhradne v prvých dvoch dieloch ságy. Výsledkom je projekt, ktorý vyložene nestojí na deji a ani zďaleka nie je príbeh hlavnou devízou Temného osudu. Tým sú skôr jeho postavy. Bolo zrejme trochu naivné očakávať, že by novinka dosiahla kvalít predchodcov a stala sa tak dlhoročným reprezentantom akčného science fiction žánru, avšak na rozdiel od iných predchodcov, hanbu svojmu menu a svojej značke rozhodne nerobí, čiže fanúšikovia si bezproblémovo užijú akciou nabité dve hodiny. V prípade, že by ste sa o snímke radi dočítali viac, po kliknutí na priložený obrázok budete automaticky presmerovaní na stránku s kompletnou recenziou.