V Song Of Horror bude smrť vašej postavy nezvratná Adam Hambálek 30. októbra 2019 Novinky Zdá sa, že španielskemu štúdiu Protocol Games sa konečne po takmer piatych rokoch vývoja v tichosti podarilo dokončiť netradičnú adventúru s názvom Song of Horror. Táto dlhá doba bola zapríčinená nielen neúspešnou kampaňou na Kickstarteri v roku 2015, ale v neposlednom rade aj náročným vývojom pokročilej umelej inteligencie, ktoré má v tejto hre zohrávať dôležitú úlohu. Psychologická adventúra z pohľadu tretej osoby Song Of Horror má ponúknuť dynamický zážitok najmä vďaka tomu, že v nej nadprirodzenú silu ovláda podľa vývojárov pokročilá umelá inteligencia, reagujúca na vaše rozhodnutia i voľby. Práve vďaka tomu má byť tento titul veľmi nepredvídateľný a nevyspytateľný. Keďže sa nepriateľsky naladená nadprirodzená sila prispôsobuje vášmu spôsobu hrania, dá sa očakávať unikátny zážitok na rozdiel od iných hororových adventúr, kde vás čakali klasické jump scare momenty spravidla na vopred definovaných miestach. Základ hrateľnosti je založený na tom, že každý z hrdinov je iný a má svoj vlastný unikátny prístup k vyšetrovaniu. Tieto rozličné postavy budú k stopám a ďalším predmetom prichádzať rôznou cestou. Ich činy popritom ovplyvňujú aj okolitý svet aj pre ostatných. Samozrejme, každý hrdina bude mať aj iné predpoklady. Niektorí môžu vedieť viacej o konkrétnych udalostiach, ďalší zase dokážu lepšie čeliť tunajším nadprirodzeným silám. Všetky postavy však spojuje ich vlastná, neodvratná smrteľnosť. Každá postava môže definitívne zomrieť, ale hra nekončí a pokračujete vo vyšetrovaní s ďalším hrdinom tam, kde ten predchádzajúci skončil. Týchto postáv by malo byť dokonca až šestnásť. Príbeh je inšpirovaný tvorbou takých známych velikánov, ako Edgar Allan Poe, Howard Phillips Lovecraft a Montague Rhodes James a točí sa okolo záhadného zmiznutia slávneho spisovateľa Sebastiana P. Hushera. A po ňom sa rýchle začnú strácať aj všetci tí, kto sa do pátrania po ňom zapojili. Tvorcovia chcú zaujať aj kombináciou moderného vizuálu s tradičnými kamerových uhlami používaných v starších survival hororoch, známych napríklad z prvých troch dielov Resident Evil, tak ako vidieť aj na launch traileri. Vývojári zo štúdia Protocol Games sa síce pôvodne snažili, aby Song of Horror vyšiel na viacerých platformách, ale v súčasnosti môžeme potvrdiť len platformu PC, konkrétne Steam, kde sa táto pozoruhodná adventúra objaví už zajtra, 31.októbra 2019. Dočkáme sa však len prvých dvoch epizód, pričom ďalšie 3 budú nasledovať v priebehu decembra 2019, januára 2020 a marca 2020. Komentuj!