Rokom 2019 gigantická spoločnosť Disney dokazuje, že chce klasické kreslené rozprávky priblížiť i modernej generácii a popritom získať i miliardové tržby. Učinili tak už s Dumbom, prípadne hudobne ladeným Aladdinom. Najnovšie sa moderného spracovania dočkal i legendárny Leví kráľ z roku 1994. Tentokrát na režisérsku stoličku usadol snáď ten najpovolanejší, nakoľko za projektom stojí Jon Favreau, ktorý má na svedomí i súčasné spracovanie Knihy džunglí. My sme si nového Levieho kráľa nenechali ujsť v kine a prinášame vám recenziu rozprávkovej snímky.

Ohlasy zo zahraničia neboli sprvoti príliš prívetivé. Kritici hanili najmä identickosť s pôvodným dielom a to i napriek tomu, že je novinka dlhšia o celých tridsať minút. Niektorých divákov dokonca minuli aj emócie a tvrdili, že Simba už nedokáže chytiť za srdce, čo sa originálu podarilo bezproblémovo, nakoľko sa stal žánrovou ikonou. V tomto ohľade sa však jedná skôr o subjektívne názory, než objektívnu kritiku, nakoľko mnohí tuzemskí diváci sú prívetiví. Výslednému filmu neodopierajú prekrásne vizuálne efekty, skvelé ozvučenie, ktoré je podporené kvalitným dabingom a narozdiel od amerických kritikov, cítia emócie z tohto magické príbehu.

Každopádne, v našich končinách je pomerne náročné dostať sa k verzii s pôvodnými hlasmi hercov, nakoľko snímka bola distribuovaná takmer výhradne so slovenským dabingom. Preto ak by ste si radi užili kvalitné hlasy bohatého hereckého i speváckeho osadenstva, pravdepodobne budete musieť počkať na vydanie klasických, prípadne Bluray diskov. Ak vás zaujíma podrobný rozbor Levieho kráľa, stačí ak kliknete na priložený plagát, no a následne budete automaticky presmerovaní na stránku s kompletnou recenziou.