EA Originals je program, ktorý bol priamo založený známou hernou spoločnosťou, teda EA, pričom jeho účelom je pomáhať nezávislým autorom vytvoriť častokrát experimentálnejšie projekty. Pod taktovou Originals vyšlo už kooperačné Way Out a už dlhšie bol naplánovaný Sea of Solitude, ktorý práve dostal launch trailer a spolu s ním prišli i prvé recenzie zo zahraničia.

Sea of Solitude sa z dávnejších prezentácii a ukážok javil ako “art” herný počin, ktorý sa bude snažiť výrazne využívať estetickú stránku a takpovediac hrať na emočnú strunu. Môžeme ho istým spôsobom prirovnať k takému Journey, mysterióznemu Inside, nedávnemu počinu Draugen, prípadne istým spôsobom i k Little Nightmares, ktoré rovnako ťažilo z pôsobivej štylizácie a netradičného konceptu.

Launch trailer už jasne potvrdzuje, že pôjde o bizarnú hru, ktorá kvalitne využíva svoj koncept, v rámci ktorého preskúmavate vodné lokácie, plavíte sa na rozbúrených vodách a snažíte sa utiecť pred početnými démonmi. Výslednú atmosféru dotvára i hudba od momentálne enormne populárnej speváčky Billie Eilish, konkrétne sa jedná o pieseň My Strange Addiction. Hra každopádne získavala známky okolo sedemdesiatich percent, čo vôbec nie je zlé, avšak niektorí recenzenti hanili najmä neinovatívne herné mechaniky, prípadne to, že na nich počin emočne príliš nezapôsobil. Hlasy recenzentov sa však pomerne rozchádzajú, nakoľko niektorí výrazne chvália hrateľnosť i príbehové spracovanie a iní zasa nie. Pravdepodobne tak pôjde o rozporuplný titul, ktorý ani zďaleka nesadne každému hráčovi.

TheSixthAxis – 90%

IGN Italia – 85%

Game Informer – 75%

GameSpot – 70%

IGN – 65%

Gameblog.fr – 50%

Ako vidíte, tak paleta hodnotení je pomerne rozmanitá a najmä to by nám malo naznačiť, že Sea of Solitude je značne špecifickou záležitosťou, ktorej sa však nedá odoprieť minimálne jedna vec – výbornú vizuálnu stránku, ktorú chvália takmer všetci. Ešte môžeme dodať, že ide opäť o kratšiu záležitosť, ktorú ste schopný pokoriť približne do troch až piatich hodín, takže ani v tomto prípade sa nejedná o prehnane dlhú záležitosť.