Register

A password will be e-mailed to you.

Keď Strategic Simulations v deväťdesiatych rokoch odštartovali svoju päťdielnu sériu General, zapísali sa navždy do histórie videohier. Po tomto “zlatom období” však vďaka vnútorným problémom štúdio upadlo do zabudnutia a s ním aj jeho slávna séria. Avšak už onedlho sa po 23 rokoch dočká svojho priameho nástupcu jedna z hier zo série, s názvom Fantasy General II.

Strategic Simulations bolo svojho času veľmi plodné štúdio a v osemdesiatych a deväťdesiatych rokoch uviedlo vyše sto titulov rôzneho žánrového zamerania. Medzi nimi boli aj dve novátorské stratégie: Panzer General (1994) a Panzer General II (1997), ktoré ho v záverečnom období preslávili asi najviac. Koncept hexagonálnej ťahovej stratégie zaujal natoľko, že boli uvedené aj viaceré odnože a tak sa hráči tej doby dočkali aj titulov Allied General (1995), Pacific General (1997), či People’s General (1998). Titul Fantasy General (1996) prišiel s netradičným fantasy námetom, v ktorom ste si mohli zvoliť zo štyroch rás (mortal, magical, beast and mechanical) a v kampani poraziť hlavného zlosyna, či si zahrať bitku s počítačom alebo kamarátom. Pritom rovnako ako u ostatných hier zo série General, ste aj tu mali možnosť nakupovať, vyvíjať a vylepšovať svoje jednotky.

Finančné problémy v polovici deväťdesiatych rokov však viedli k predaji celého štúdia niekoľkým ďalším majiteľom, až v roku 2001 skončilo u známeho Ubisoftu, ktoré ho však uložilo k ľadu. Z toho dôvodu bolo príjemným prekvapením, keď noví vývojári zo štúdia Owned by Gravity pred nejakým časom vyhlásili, že pracujú na plnohodnotnom pokračovaní Fantasy General. Avšak od prvého dielu ubehlo už dlhých 23 rokov a takáto veľká prestávka sa musela podpísať hlavne na vizuálnej stránke. Takže starý plochý hexový plán strieda 3D grafika, pôvodne ploché jednotky majú už pekné animácie a pribúdajú samozrejme i rôzne efekty. Jadro však zostáva rovnaké, takže znova pôjde o ťahové súboje, prebiehajúce na mape, rozdelenej do hexagonálnych políčok.

Vývojár z Owned by Gravity Jan Wagner tvrdí, že aj keď chceli zostať verní predlohe, nevyhli sa implementácii prvkov, ktoré im chýbali v pôvodnej hre. Odklon od originálu je vraj údajne najviac viditeľný v prípade jednotiek. V tomto prípade už nepôjde o systém v ktorom jeden druh jednotky platí na iný druh. Vložili do svojho projektu novú logiku, takže napríklad kopijníci majú značnú výhodu proti jazde. Celkovo na nás čaká až 75 rozličných typov jednotiek, z ktorých si mnohé v rámci kampane vytrénujeme na skutočných šampiónov a budeme hrať za rozličné klany s unikátnymi schopnosťami.

Uvidíme, ako si nové štúdio poradí s výzvou zachovať pôvodnú hrateľnosť s novými prvkami a veríme, že titul skutočne vyjde ešte tento rok 2019 na platformách Windows, MAC a Linux. Pokiaľ však nechcete čakať, máte možnosť sa prihlásiť do uzatvorenej bety. Ostatní si ale môžu zahrať aj pôvodný Fantasy General z roku 1996, keďže je za menšiu čiastku dostupný na platforme GOG.

Komentuj!