Filmová tvorba indického režiséra menom M. Night Shyamalan má už dlhé roky rôznorodé kvality. Preslávil sa snímkou The Sixth Sense, pričom v obdobne mysterióznom duchu sa snaží režírovať takmer každý svoj počin, samozrejme, až na malé výnimky v podobe veľkých neúspechov The Last Airbender a After Earth. S príchodom nového milénia však natočil film Vyvolený, v origináli Unbreakable, ako začiatok pomyselnej “superhrdinskej” trilógie, na ktorú nadviazal až po šestnástich rokoch psychologickou snímkou Split. Glass má spájať oba zmienené filmy a zároveň fungovať ako vyvrcholenie dlhoročného príbehu.

Spojitosť medzi snímkami Unbreakable a Split bola pomerne šikovne utajovaná až do samotného záveru, no oba filmy sa istým spôsobom zaoberajú prítomnosťou či už hrdinov alebo zloduchov s nadprirodzenými schopnosťami v reálnom svete. Príbeh Vyvoleného nám umožnil nahliadnuť do sveta ochrancu Davida Dunna stvárneného Bruceom Willisom, no a Rozpoltený zasa do sveta zločinca Kevina Wendella Crumba, ktorý v sebe skrýva dvadsaťštyri unikátnych osobností, ktorého herecky bravúrne stvárnil James McAvoy. K tejto tematike však režisér nikdy nepristupoval s pompéznosťou žánrových filmov, nakoľko sa skôr zameral na psychológiu samotných postáv. V oboch prípadoch môžeme hovoriť o komorných snímkach so silným dôrazom na atmosféru, pričom prvotina trilógie si zakladá na pomerne netradičnej réžii a práci s kamerou.

Momentálne, aspoň podľa slov zahraničných médií, sa zdá, že Glass je určitým spôsobom sklamaním. Mnohí tvrdia, že režisér Shyamalan nezvládol svoje dielo ani po režijnej a hlavne ani po scenáristickej stránke, čo je vzhľadom na kvalitu oboch predchodcov škoda. Pokiaľ vás však zaujíma názor nášho kolegu, stačí ak kliknete na plagát priložený nižšie, následne budete presmerovaní na recenziu momentálne veľmi diskutovanej zahraničnej snímky.