Nie je tomu tak dávno, čo sme recenzovali výbornú skákačku ASTRO BOT: Rescue Mission určenú na PlayStation VR. V dnešnej recenzii si opäť predstavíme ďalšiu PlayStation VR hru, no tentokrát pôjde o titul z trochu iného súdka. Jedná sa totiž o vôbec prvú VR hru z kategórie MOBA, ktorá nesie názov Dark Eclipse. Poniektorí z vás si určite položia otázku, či je virtuálna realita vôbec potrebná pri takýchto rýchlych “klikačkách” a či sa do toho oplatí ísť. Odpoveď na túto otázku sa každopádne dozviete na nasledujúcich riadkoch.

Herný žáner MOBA (Multiplayer Online Battle Arena) zrejme netreba nikomu výraznejšie predstavovať. Tie skutočne najznámejšie MOBA tituly sú minimálne z počutia dobre známe každému, kto sa čo i len trochu aktívnejšie venuje videohrám. Za všetky spomeňme len kúsky ako League Of Legends, Dota 2, či Heroes Of The Storm. Ide o skutočne návykové záležitosti, čo mi určite dajú za pravdu všetci, ktorí s nimi prišli do kontaktu. Viem to aj z vlastnej skúsenosti, nakoľko sám som pri vybraných tituloch z tohto žánru strávil obrovské množstvo hodín. Zjednodušene povedané tu ide o to, že sa rôzni hráči stretávajú vo vybranej online aréne a tam proti sebe bojujú. Na jednej strane mape máte svoje územie a na druhej strane je územie protivníka. Vo väčšine prípadov je cieľom hry je zničiť nepriateľovi vežu alebo niečo podobné, a ak uspejte, stávate sa celkovým víťazom. Inak tomu nie je ani v titule Dark Eclipse.

Začnem trochu netradične. Hneď pri prvom spustení  ma zaujalo veľmi jednoduché menu, sprevádzané jednou a tou istou, no vcelku chytľavou skladbou. Prvotný dojem skrátka nebol najhorší, lenže čo z toho, keď spočiatku som mal vôbec problém pripojiť sa do samotnej arény. Hra ma neustále odpájala zo serveru, dĺžka načítavania bolo celkovo neprijateľná a aby toho nebolo málo, párkrát i natvrdo zamrzla, pričom pomohol iba opätovný reštart. Úplné začiatky teda neboli vonkoncom ideálne a s Dark Eclipse sme si spočiatku veľmi nepadli do oka. Aj napriek tomu som sa však rozhodol pre druhú šancu a tá aj prišla v podobe aktualizácie, opravujúcej zásadné chyby.  Po nej som už nezaznamenal žiadne podobné problémy.

Úvodom hra ponúka i tutoriál, ktorý som, pochopiteľne, absolvoval. Nie preto, že by som nevedel, na akom princípe fungujú tituly tohto žánru, ale preto, že vo VR je to niečo úplne nové. Tu sa však musím trochu pozastaviť, pretože samotný tutoriál nie je vôbec podrobný. Vysvetlené je v ňom vlastne iba ovládanie a to môže byť pre niekoho, kto nikdy neskúšal žiadnu MOBA hru, predsa len menšie negatívum. Ovládanie je však ako také vyriešené na jednotku s hviezdičkou, pričom hru môžete ovládať buď DualShockom ktorý simuluje jednu ruku, alebo dvomi pohybovými ovládačmi Move. Tie však simulujú už obe ruky ktoré vidíte nad mapou a za ich pomoci máte prehľad o celkovom dianí na mape. Všetko ostatné by už mal hráč viac-menej pochopiť sám, akurát to môže chcieť trochu tréningu.

Tak ako u väčšiny MOBA titulov, aj v tomto máte k dispozícii na mape dve veže. Jedna je vaša a jedna je na strane protivníka, pričom každá z nich je umiestnená na opačnom konci. Vašou úlohou je teda prejsť celou mapou a zničiť protivníkovu vežu. Ku splneniu tejto úlohy máte hneď k dispozícii troch hrdinov, pričom každý má podľa očakávania svoje unikátne vlastnosti a schopnosti. Hodí sa dodať, že spočiatku máte na výber len vybraných hrdinov, ale postupom času, ako budete získavať nové body, si môžete odomknúť aj nové a lepšie charaktery. V praxi teda nejde o nič nové. Nakoľko je Dark Eclipse zdarma, asi nikoho neprekvapí, že obsahuje i mikrotransakcie (čo je dnes nakoniec bežné aj pri platených tituloch), no pozitívom je, že nie je potrebné kupovať hernú menu za reálne peniaze. Časom si jej totiž dokážete našetriť dostatok.

Mapa sa vám inak odkrýva iba postupne a s ňou aj prípadné nástrahy, ktoré na vás čakajú. Čo sa týka samotnej stratégie, na úspešný prechod na druhú stranu vám v podstate postačí iba troška taktického myslenia a sedliackeho rozumu. Nie je vhodné mať “klapky na očiach”, treba si všímať svoje okolie a neútočiť bezmyšlienkovito na vášho súpera. V praxi to, samozrejme, nie je až tak jednoduché a do istej miery záleží aj na tom, proti komu práve hráte.  Bohužiaľ, počet aktívnych hráčov nepoteší, pretože nie vôbec vysoký. Osobne som väčšinu herného času strávil súbojmi proti umelej inteligencie v offline režime. No i tak som mal čo robiť, aby som vôbec zničil nepriateľskú vežu.

Dark Eclipse síce nie je dokonalým titulom, ale dokáže potešiť či už chytľavou hrateľnosťou, alebo grafickou stránkou, ktorá je vo virtuálnej realite plná pestrých farieb. A to je nakoniec to hlavné. Osobne si myslím že virtuálna realita má i v týchto herných žánroch jednoznačne budúcnosť. Sunsoft ukázal nový nový smer a verím, že i ostatní v ňom časom budú pokračovať. Dark Eclipse ako pionier rozhodne nesklamal a poskytuje dobré vyhliadky do budúcna.

Dark Eclipse - Prvá MOBA vo virtualnej realite
PlayStation exkluzivita Dark Eclipse je dôkazom že subžáner MOBA môže do istej miery fungovať aj vo virtuálnej realite. Vývojárske štúdio Sunsoft naznačilo nový smer a je na prípadných ďalších tvorcoch, aby túto myšlienku v budúcnosti ešte o niečo viac zdokonalili.
  • Jednoduché ovládanie
  • Obstojný VR vizuál plný farieb
  • Hra je k dispozícii zadarmo