Register

A password will be e-mailed to you.

Nárast popularity videohier sa čoraz viac prejavuje aj v eSports sektore. Súťažné multiplayerové hranie sa stáva globálnym fenoménom a predpokladané príjmy tohto odvetvia na rok 2016 dosahujú výšku 463 miliónov dolárov, čo je 43% nárast oproti roku 2015. Čísla zverejnila vo svojej štúdii medzinárodná poradenská spoločnosť PricewaterhouseCoopers.

Súčasťou štúdie bol aj prieskum na vzorke 757 respondentov. 20% z nich o sebe prehlásilo, že buď sledujú eSports zápasy alebo sa ich priamo zúčasťnujú. Viac než polovica týchto ľudí sa považuje za “hardcore hráčov” a vyše tretina z nich je vo veku 18-24 rokov. Zaujímavosťou je, že ženy podľa prieskumu sledujú eSports o niečo viac než muži.

Prieskum tiež ukazuje, že najpopulárnejším žánrom je FPS, ktorý sleduje 63% ľudí. Za ním skončili MOBA hry s 37% a bojové hry s 36%. Drvivá väčśina opýtaných tiež prehlásila, že sa do eSports bude v budúcnosti zapájať ešte viac, či už sledovaním alebo samotným hraním.

Kompletnú správu spoločnosti PwC môžete nájsť tu.

Komentuj!