Predstavte si, že si večer len tak hoviete pred krbom v pohodlí vášho domova. Po chvíli sa vyberiete vonku po drevo, keď tu zrazu začujete akýsi zvláštny zvuk a ejha… s prekvapením zistíte, že blízkom lese sa nachádza akýsi zvláštny vznášajúci sa a blikajúci osmisten. Nenapadne vám nič lepšie, než sa ho pokúsiť dotknúť, lenže čo sa nestane. Po dotyku s týmto objektom sa aj vaša hlava zmení na osmisten a vy sa následne teleportujete do magickej dimenzie plnej elektronickej hudby a platforiem. Že sa vám to ešte nestalo? Evidentne ste ešte nehrali OCTAHEDRON.

Recenzovaná verzia: Xbox One

Existuje mnoho plošinoviek, kde príbeh nie je iba akýmsi nadbytočným doplnkom, no OCTAHEDRON medzi ne rozhodne nepatrí. Čo vám musí byť nakoniec jasné už z úvodného popisu, z ktorého je cítiť, že vývojári zo štúdia Demimonde si s nim hlavu príliš nelámali. A rovnako je jasné, že to vôbec neprekáža. OCTAHEDRON je jednoduchá platformová záležitosť, ktorá sa snaží získať hráča na svoju stranu výhradne svojimi mechanikami a to sa jej v podstate i darí.

Princíp titulu je vcelku jednoduchý. V každom leveli začínate úplne dole a vašou jedinou úlohou je vyskákať až na úplný vrchol. Znie to jednoducho? Nie tak celkom. Platformy, po ktorých skáčete, si totiž prevažne vytvárate sami. Jednoducho si pod vašou postavou vyčarujte plošinku a následne ňou môžete horizontálne manipulovať. Háčik spočíva v tom, že jej životnosť je, pochopiteľne, veľmi krátka.

Zo začiatku môžete každopádne použiť len jednu plošinku a následne sa sa zase musíte vrátiť na pevnú zem. Po čase vám však bude umožnené používať ich viac po sebe a týmto spôsobom si tak budete môcť vytvoriť kreatívnejšie cesty k vášmu vytúženému cieľu. Platformy vás súčasne chránia aj proti nepriateľom zdola a vo vyšších leveloch dostávajú aj špeciálne funkcie na elimináciu týchto nepriateľov.

Aby toho nebolo málo, týmito plošinkami rozbíjate i žiarovky, z ktorých vyrastajú kvetiny. A ak týchto kvetín nazbierate dostatok, získate život navyše. Každým levelom sa neprekvapivo zvyšujú nároky na jeho prechod, máte k dispozícii viac možností a číha na vás viac nepriateľov. Postupne sa budete musieť vyhýbať aj rôznym rotujúcim prekážkam, teleportovať sa cez steny, prechádzať cez rôzne potrubia, miznúce plošinky a občas sa i vracať naspäť, pre niečo čo ste zabudli.

Hra ponúka pestrú škálu pixelovitých efektov, výbuchov a rôznych grafických vylepšení. No ak mám byť úprimný v neskorších fázach je to skôr na škodu, keďže cez ne pomaly ani nevidíte usporiadanie samotného levelu. V dôsledku toho sa občas nevyhnete ani pádom a prechádzaniu istých častí odznova. Inak však grafickej a technickej stránke titulu nie je  veľmi čo vytknúť. Je to krásny a čistý pixel art, ktorý netrápia výraznejšie neduhy. K tomu všetkému vás neustále sprevádza i chytľavý soundtrack, ktorý je stavaný na mieru každého levelu a jeho intenzity.

Ako bolo inak napísané vyššie, obtiažnosť neustále stúpa a v neskorších častiach hry si s ničím nezadáva ani so starými dobrými oldschoolovými plošinovkami. OCTAHEDRON je vskutku náročná záležitosť a často budete mať tendenciu dokončiť práve hraný level už len z dôvodu frustrácie prameniacej z neúspechov v ňom. Čo vlastne funguje ako slušná motivácia, akurát si musíte dať pozor, aby ste náhodou neskončili s rozbitým konzolovým ovládačom.

OCTAHEDRON nie je hra, ktorá sa by sa dala jednoducho zhodnotiť. Ide o silne netradičnú záležitosť, ktorej príbeh nemá žiadny vyšší zmysel a jej hraním neprídete k žiadnemu osvieteniu. Na druhej strane vás však dokáže na dlhší čas patrične zabaviť a z tohto pohľadu plní svoj hlavný účel. Avšak výhradne za predpokladu, že sa opatríte slušnou dávkou nervov a vyhradíte na ňu dostatok času. Bola by však chyba čakať od nej niečo viac, ako len chytľavý zabijak času.

OCTAHEDRON - Psychedelický elektro trip po platformách
OCTAHEDRON nie je titulom pre každého, no jednoduchý koncept je zvládnutý veľmi dobre a dokáže hráča patrične zabaviť i počas dlhšieho časového obdobia. Len sa musíte vopred pripraviť na vyššiu obtiažnosť.
  • Zábavné herné mechaniky
  • Chytľavá hudba
  • V neskorších leveloch neprehľadnosť