Zaregistrovať sa

Heslo vám bude zaslané na vás.

Na nedávnej E3 Microsoft aj Sony predstavili veľa noviniek. K najzaujímavejším od Sony patria určite „nostalgické“ tituly ako je Final Fantasy 7 remake pre novú konzolu, tretie pokračovanie Shenmue a tiež VR headset „Project Morpheus“.

Project Morpheus od Sony

Project Morpheus od Sony

Sú to určite zaujímavé správy, Microsoft sa však na E3 nenechal zahanbiť a popri novinkách ako Forza Motorsport 6, Halo 5, Hololens, alebo Elite ovládač, ohlásili aj spätnú kompatibilitu Xbox 360 hier. Pri tomto bode je potrebné pripomenúť, že pri uvedení Xbox One Microsoft, túto možnosť vylúčil. Vtedy však vylúčili aj predaj konzoly bez Kinectu a o tom ako to dopadlo s týmto vyhlásením, sa môžete presvedčiť v ktoromkoľvek obchode s hrami, kde sa už nejakú tú dobu Xbox One bez Kinectu predáva.

E32015

Magazín Edge sa teda porozprával so Shuei Yoshidom zo Sony a spýtali sa ho, čo si o tom myslí.

„Bol som veľmi prekvapený. Muselo im to dať veľa práce, nakoľko Xbox 360 a Xbox One používajú úplne odlišnú architektúru. Som teda veľmi zvedavý. Ukázali iba veľmi krátky zoznam hier, ktoré budú na začiatku podporované. Pri softvérovej emulácii je potrebné venovať sa každej hre zvlášť. Som veľmi zvedavý, aké hry budú zahrnuté v tých 100 hrách, ktoré majú byť dostupné do konca roka.“

Ohlásenie od Microsoftu prijali fanúšikovia veľmi kladne a takúto možnosť by radi mali aj fanúšikovia Playstation 4 a 3.

„Úplne rozumiem ľuďom, ktorí to žiadajú a ak by to bolo ľahké, urobili by sme to,“ dodal Yoshida. „Ale naším zameraním je vytvárať hry pre PS4 a pridávať nové funkcie pre novú konzolu. Prepracovať starší titul pre PS4 hráčom prinesie viac, ako iba možnosť spustiť hry zo starej platformy. Napríklad remake The Last of Us na PS4 môžete hrať pri 60FPS s kvalitnejšou grafikou a to isté platí aj pre Dark Souls 2“.

Z tohto teda vyplýva, že Sony nebude plytvať energiou a budú sa sústreďovať na vývoj primárne pre PS4.

shuheiyoshidahappy

Tento prístup sa mi osobne páči. Softvérová emulácia Xbox 360 v Xbox One je veľmi náročná úloha, ktorá vyžadovala a bude vyžadovať veľkú investíciu v zmysle ľudských zdrojov. Áno, Microsoft si to môže dovoliť a ľudí na to má, ale ak by sa venovali iba novej platforme, miesto kompatibility by priniesli niečo zaujímavé a nové pre platformu Xbox One.

Sony aj Microsoftu každopádne držíme palce, konkurencia je pre hráčov, dobrá vec a určite budeme sledovať, čo prinesie budúcnosť.

Komentuj!

komentárov