Register

A password will be e-mailed to you.

Projekt Vranygrai prešiel od oznámenia hry zásadnými zmenami. Napriek pozitívnej a motivujúcej spätnej väzbe po oznámení, sa objavili aj obavy o technickú a vizuálnu stánku hry.

Usilujúc o čo najvyššiu hernú kvalitu, som dospel k rozhodnutiu urobiť krok späť. Za účelom vytvorenia pevnejších základov pre rast hry boli prerobené niektoré technické a grafické aspekty” uvádza Ivan Kubál, autor a vývojár hry, ktorého práca na projekte už neprebieha iba vo voľnom čase, ale od septembra už v časovom rozsahu plného úväzku. Spolu s nárastom investovaného času sa rozšíril aj tím (scenár, 3D grafika, správa sociálnych sietí).

Technická a vizuálna stránka

V čase oznámenia mala hra problémy s nestabilným frame rate (FPS), ktorý bol o to výraznejší v traileri. Vranygrai v reakcii na stabilitu podstúpilo celú sériu optimalizácií. Momentálne hra beží stabilne na 50-55 FPS pri rozlíšení 1440p (bez použitia upscaling metód). V blízkej budúcnosti čakajú projekt ešte ďalšie fázy optimalizácie, pričom plánovaný stav je 60 FPS pevne vo všetkých lokáciach na stredne výkonných PC zostavách. Čo sa týka vizuálnej stránky, najväčšie zmeny sa udiali v lightingu, post processingu, boli upravené textúry aj niektoré modely. Kvôli limitom Unity Engine, však lighting stále nie je finálny. Nádej na zlepšenie vidíme v aktuálne oznámenej verzii Unity 6, ktorá by mala v tomto aspekte výrazne pomôcť. V pláne je aj grafické vylepšenie terénu, niektorých ďalších modelov, prírodných prvkov a doladenie color gradingu.

Aktuálny stav sveta, herných mechaník a naratívu

V súčasnej dobe Vranygrai disponuje hotovým svetom pre VS, alebo vertical slice, (pozn. verzia, ktorá obsahuje všetky primárne herné mechaniky a časť sveta pre plynulé testovacie hranie). Ide približne o 1/9 celkového plánovaného sveta. Aktuálny svet tvorí úvodná jesenná krajina s dedinou a niekoľkými ďalšími lokalitami určenými pre hlavnú príbehovú líniu ako aj k voľnému preskúmaniu hráčom. Z globálnych mechaník do hry boli pridané dynamický time of the day (striedanie dňa a noci) a dynamické počasie. V niektorých príbehových častiach však budú obe mechaniky nastavené pevne.

V rámci základných herných prvkov sú už v hre implementované jednoduché AI civilných NPC aj elementárne mechaniky boja. Ďalej do hry pribudli aj vedľajšie postavy ako Jasnovidka a staršina dediny. V súčasnej dobe tím dokončuje model bohyne Moreny. Polednice z úvodného traileru tiež podstúpi premenu a mala by sa v hre objaviť na začiatku budúceho roku.

Naratívna stránka projektu sa rozrástla o základnú hernú lore a popis hlavných a vedľajších postáv. Boli tiež dokončené scény pre VS, ktoré obsahujú dialógy odhaľujúce nielen informácie o fungovaní sveta, ale aj vnútorné motivácie a konflikty postáv.

Plány do budúcna

Momentálne tím Vranygrai smeruje k dokončeniu prvého hrateľného gameplay dema v podobe mini vertical slice. Okrem prieskumu dediny a okolitého sveta sa v ňom hrdina stretne s prvým nepriateľom. Demo bude tiež obsahovať plynulé ovládanie hlavnej postavy, boj, dialógy, systém questov, autorskú hudbu a prvú verziu UI. Dokončenie dema je naplánované na december 2023.

Projekt v ďalšom vývoji smeruje k finalizácii plného rozsahu vertical slice, dlhého zhruba dvadsať minút, v ktorom bude rozšírený príbeh a prvé stretnutie s mytológiou – Morena a kompletne prepracovaný boj s Poludnicou s využitím rozšírených bojových mechaník a špeciálnych schopností hlavného hrdinu.

Vranygrai čaká dôležitý míľnik. “S produkčným plánom (vrátane plánovanej veľkosti tímu) budú s verziou mini VS oslovení potenciálni vydavatelia a ja pevne verím, že plná produkčná fáza začne najneskôr do leta 2024”, dodáva autor hry.

Každý wishlist poteší a hru je možné pridať v odkaze na Steame:

Komentuj!