Register

A password will be e-mailed to you.

Vranygrai je slovo zo staroslovenčiny a znamená krik vrán, ktorý podľa povier predznamenáva zlé udalosti. Udalosti, ktoré sú základnou premisou novo vznikajúcej hry. Príbeh je zasadený do obdobia a času pred vznikom Veľkej Moravy. Hra sa predstavuje úvodným trailerom, ktorý chce predovšetkým zachytiť atmosféru príbehu a prináša náhľad do sveta, v ktorom sa dej odohráva. V závere trailer odhaľuje tiež náhľad gameplayu. Spustená bola aj Steam stránka hry, kde si ju môžu fanúšikovia pridať do wishlistu.

Príbehová hra, kde nezachraňujete svet, ale samého seba

Na pozadí osobného príbehu hlavného hrdinu sa kombinujú reálne historické udalosti, ktoré viedli k vzniku prvého slovanského štátu v strednej Európe – Veľkej Moravy. Pád avarského kaganátu i stret mocností Nitry a Moravy. Hráč sa ocitá v koži slovanského kňaza, v starom jazyku zvaného Volkh. Ten po útoku zvyšku avarského vojska príde o sestru. S pocitom, že zlyhal ako brat i ochranca, sa výdava na cestu za vykúpením, na cestu hľadania odpovedí a vinníkov. Možno je však na vinne on sám a v jeho minulosti sa ukrýva viac, než by sa u kňaza dalo čakať.

Oblasť Veľkej Moravy tak ako ju nepoznáme

Vranygrai je hra koncipovaná ako trilógia, ktorá v celkovej svojej veľkosti zmapuje celý štát. V prvej časti sa ocitáme v oblasti Poľany, navštívime hradiská Kalamárka, Zvolen a okolité, časom zabudnuté, usadlosti. Autori sa inšpirujú rôznymi materiálmi od archeologických podkladov až po beletriu, aby tak vytvorili vierohodný svet, ktorý je okrem reálnych historických výjavov plný aj slovanskej mytológie. Vedľajšie príbehové línie sú založené na miestnych poverách, príbehoch a rozprávkach. V hre sa tak stretnete (a možno budete musieť i bojovať) s dobre známou Poľudnicou, vodníkom ale i napríklad rôznymi škriatkami ako Domovik, a mnohými ďalšími.

A na čo sa možno v hre tešiť?

  • Relatívne malý, ale o to bohatší a kompaktný semi-open svet, ktorý sa ponúka na exploráciu. Vývojári sa inšpirovali staršími hrami ako je napríklad Gothic. Žiadne vodenie za ruku. Objavte skryté postavy a poznajte ich príbeh, možno tak narazíte na vzácnu odmenu.
  • Dynamický a živý svet, kde postavy, zvieratá i mytologické bytosti majú rôzne vzorce správania sa vo dne a rôzne v noci. Dvakrát zvážiť cestu do lesa za úplnej tmy je vhodné!
  • Množstvo rôznych druhov nepriateľov. Postavíte sa odpadlým Avarom, nepriateľským vojakom a hlavne bytostiam, ktoré nikto nemal stretnúť.
  • Záživný bojový systém inšpirovaný modernými hrami. Hrdina má k dispozícii bohatý arzenál historických zbrojí a zbraní pre rôzne druhy útoku na blízko i na diaľku.
  • Skill systém založený na mytológii. Na rozdiel od bežných smrteľníkov budete ako slovanský kňaz disponovať unikátnymi kúzlami. Ich použitie nebude tak časté, ale ich dopad bude výrazný.
  • Lineárny hlavný príbeh plný bohatých dabovaných dialógov, zvratov a napätia. Zistite kam vedú Volkhove kroky a čo sa ukrýva za jeho minulosťou.
  • Vedlajšie príbehové línie s možnosťou voľby a ovplyvnenia priebehu plnenia úloh. Spoznajte svet, v ktorom žili predkovia a legendy s týmto svetom spojené.

Kto za vývojom stojí?
Dire Badger Studio je momentálne zložené z troch ľudí a pevne verí, že sa časom rozrastie.

· Ivan Kubál – vývojár a autor
· Kateřina Brzobohatá – historička a odborníčka v oblasti mytológie
· Jan Balcar – hudobný mág a skladateľ

Úvodnú pieseň použitú v traileri naspievala Kateřina Göttlichová.

Hra je vyvíjaná v Unity Engine a momentálne sa nachádza vo fáze early alpha. Plánované vydanie tak nie je ešte pevne definované. Na stránkach platformy Steam je však už teraz aktívna a vývojárov môžete podporiť vložením do wishlistu.

Komentuj!