Register

A password will be e-mailed to you.

Americká spoločnosť Take-Two spustila vlnu žalôb, v ktorých tvrdí okrem iného, že výrazy a slová ako sú Rockstar alebo IT Takes Two, či dokonca Civilization sú ich vlastníctvom a majú na ne ochrannú známku.

Zoznam sťažností ohľadom porušovanie autorských práv je skutočne veľký a zahrnuje aj rozličné americké podniky v podobe reštaurácií, alebo tetovacích salónov vrátane mediálnych agentúr. Táto vlna žalôb zasiahla aj tvorcov hry It Takes Two od Electronic Arts, ktorá bola nominovaná na tohtoročnej The Game Awards. Vývojárske štúdio Hazelight sa vzdalo ochrannej známky na názov hry a v prehlásení pre britský Eurogamer ich hovorca uviedol, že nebudú komentovať túto situáciu, ale dúfajú, že sa vyrieši. Zrejme sa snažia o dohodu, aby nemuseli It Takes Two premenovať. Podľa ich právnika sa Hazelight spoliehajú na autorská práva.

Ďalším zaujímavým prípadom je napríklad Restaurant Rockstars, ktorá nemá s hrami nič spoločné a vytvára hlavne vzdelávacie podcasty zamerané na riadenie vlastnej reštaurácie. Nezabudlo sa ani na sériu Max Payne, kde žaloba Take-Two útočí dokonca na spoločnosť Max Pain, špecializujúcu sa na propagáciu streamerov na Twitchi, tvorcov obsahu na YouTube a e-športovcov. Brániť sa dokonca musí aj Rockstar Axe Throwing, čo je floridská spoločnosť zaoberajúca sa hádzaním sekerou.

Na Reddite túto už túto absurdnú situáciu ironicky okomentoval jeden užívateľ, ktorý napísal: „Počkajte, až si v Take Two uvedomia, že Rockstar je aj energetický nápoj.“

Právnici Take-Two ale neriešia totiž iba využívanie názvov, ale aj fanúšikovské modifikácie do série Grand Theft Auto a ďalších hier. Kvôli možným žalobám už dokonca skončilo množstvo módov do Grand Theft Auto 3, Grand Theft Auto : Vice City a Grand Theft Auto: San Andreas, a to tesne pred oficiálnym oznámením remasterov týchto hier. V tejto chvíli nie je jasné, ako situácia dopadne ale keďže ide právne spory, tak skoro sa konca nedočkáme. Každopádne je zaujímavé sledovať, až do akej absurdity môžu zájsť nejaké situácie v hernom priemysle.

Komentuj!