Vývojári z Phosphor Game Studios sa doteraz venovali predovšetkým hrám na mobilné zariadenia. Aj Dakka Squadron je v podstate titulom, ktorý bol primárne určený na mobily, ale nakoniec sa dočkal i svojej verzie na PC. Dokáže však takýto vcelku originálny, arkádový, letecký „simulátor“, ktorý sa odohráva vo svete Warhammeru 40k, zaujať aj PC hráčov?

Warhammer 40k ponúka herným vývojárom nekonečné možnosti, ako by mohli vytvoriť nejakú originálnu hru. Doteraz sme sa s týmto univerzom mohli stretnúť najmä v stratégiách, ale dočkali sme sa aj niekoľkých akčných kúskov. Mali sme už možnosť vyskúšať si, aké je to v koži vesmírneho mariňáka alebo bojovníka ohňa impéria Tau. Dakka Squadron však umožní hráčom vžiť sa do roly orkského pilota. Daná skutočnosť určite zahriala pri srdci mnohých fanúšikov Warhammeru. Celá hra je tak zameraná výlučne na týchto zelených hulvátov a ich plienenie galaxie v podomácky vyrobených lietadlách. Je až prekvapivé, čo všetko sú orkovia schopní vyrobiť z kopy šrotu.

Dakka Squadron je predovšetkým akčná hra, preto hľadať v nej niečo ďalšie je prakticky zbytočné. Vývojári tak naservírovali na striebornom podnose najmä veľkú porciu akcie a orkského humoru. Na úvod si môžete zvoliť za aký klan orkov chcete hrať a zároveň aj svoju postavu. Každý klan vám poskytuje určité bonusy a používa aj iné farby na lietadlách. Jednotlivé farby vám tak poskytujú dodatočné bonusy, pričom si môžete naraz zvoliť až tri rôzne alebo rovnaké farby. Kampaň je len jedna a čo sa týka príbehu, tak vôbec nezáleží na tom, aký klan si vyberiete. Orkov zaujíma len jedna vec a to je boj. Príbeh je tak pomerne jednoduchý. Začínate ako zelenáč a postupne šplháte po rebríčku v orkskej hierarchii. Samotná kampaň obsahuje viac ako 20 misií, ktoré vám zaberú približne 10 hodín. Zalietate si v 5 lokalitách (4 planéty a mesiac). Jednotlivé mapy sú pekne navrhnuté a máte tak možnosť lietať v rozľahlom kaňone, okolo vyhasnutej sopky, po povrchu mesiaca alebo lietajúcom orkskom meste.

Ako správny pilot potrebujete mať aj vlastné lietadlo. Hra vám tak ponúkne 9 rôznych lietadiel, ktoré sa vám budú postupne odomykať v priebehu kampane. V skutočnosti však máte len tri základné typy, ktoré sú charakterizované svojou špeciálnou schopnosťou. Máte teda na výber stíhačku, stíhací bombardér a bombardér. Každé lietadlo si môžete nalakovať tromi farbami a vybaviť ho zbraňami a bonusmi podľa vašich predstáv. No každé lietadlo má obmedzenú nosnosť. Rôzne zbrane a bonusy sa vám budú taktiež postupne odomykať. Je pekné, že vývojári vytvorili pomerne široký arzenál zbraní, ale postupne zistíte, že hra vám tak len neustále predkladá svoju vlastnú Sofiinu voľbu, keďže každá vylepšená zbraň má väčšiu hmotnosť, a tak si musíte vybrať, či chcete byť presnejší alebo si radšej ponecháte nejaký bonus, ktorý, samozrejme, tiež niečo váži. Asi v polovici kampane sa vám odomkne prvá energetická zbraň a od daného momentu sú vám všetky klasické kanóny a guľomety skoro zbytočné, keďže energetické zbrane majú väčší dostrel a pomalšie sa prehrievajú.

Po grafickej stránke nie je veľmi čo vytknúť. Pôvodne som sa bál, že pôjde len o port mobilnej hry, a tak bude grafika dosť odfláknutá. Hra je dosť rýchla, takže okolie si z kokpitu poriadne nevychutnáte. Jednotlivé mapy sú však graficky pekne navrhnuté a správne vykresľujú prostredia typické pre Warhammer 40k. Až do poslednej planéty som bol z optimalizácie nadšený. Lietajúce mesto orkov ma však dosť sklamalo, keďže framerate často padal z pôvodných plynulých 60 FPS aj na 30. Lietanie s bombardérmi nie je tiež žiadna zábava, najmä v uzavretých priestoroch, keďže oblaky dymu a následné stmavnutie obrazu dokáže človeka náramne zmiasť. Rocková hudba sprevádzaná rachotom z guľometov je spočiatku dosť príjemná, aj keď časom ju postupne prestanete vnímať. Zvuky energetických zbraní mi však prišli dosť málo zreteľné. Čo sa týka dabingu, nemám veľmi čo vytknúť.

HUD je prehľadný a umiestnený na dobrom mieste v strede obrazovky, takže máte vždy prehľad o stave vášho lietadla aj o nepriateľoch. Lietadlá sa ovládajú veľmi dobre s gamepadom ako aj s klávesnicou a myšou. Likvidovanie súperov, či už na zemi alebo vo vzduchu, je tak hračka. Akurát si treba dať pozor na to, aby ste do niečoho nenarazili, lebo sa väčšinou pripravíte o značné množstvo života alebo rovno vybuchnete. Warhammer 40,000: Dakka Squadron vás prezentuje ako veliteľa letky a tak vás väčšinou sprevádzajú ďalšie dva lietadlá. Tie však nepriateľom nespôsobujú žiadne poškodenia. Ak si chcete zahrať multiplayer, máte možnosť nastaviť si náročnosť pilotov ovládaných s UI. V kampani však takáto možnosť nie je. Hra nie je ktovieako náročná, keďže súperi veľa tej inteligencie nepobrali a pre istotu majú aj vypnuté poškodenie pri nárazoch. Lenže občas sa stáva, že sa objaví pilot, ktorý sa vám nalepí za chvost a nemáte šancu sa ho striasť, keďže ani váš strelec vo veži mu nijako neublíži. Za pár sekúnd sa tak z vašej lietajúcej kopy šrotu stane len kopa šrotu. Kvôli takýmto momentom alebo náhodným haváriám kvôli zastretému videniu by sa zišli autosavy.

Warhammer 40,000: Dakka Squadron – Flyboyz Edition nakoniec nie je len portom mobilnej hry, ale plnohodnotným titulom. Je škoda, že sa v hre vyskytujú chyby UI, má nedoladenú optimalizáciu alebo nie tak úplne dokončenú kampaň. No vývojári na nej ešte stále pracujú, takže uvidíme, ako sa s tým popasujú a či sa nakoniec dočkáme hry, na ktorú by bol každý ork hrdý. Ak si odmyslím niekoľko frustrujúcich momentov a miernu repetitívnosť, tak ide o titul, ktorý dokáže na chvíľu zahnať nudu ako u skalných fanúšikov Warhammeru tak aj u bežných hráčov. Keď si našiel i Snoopy v dvojplošníku svojich priaznivcov, tak aj tento počin určite stojí za vyskúšanie.

Warhammer 40,000: Dakka Squadron - Flyboyz Edition - Aj orkovia majú krídla!
Vývojári z Phosphor Game Studios vytvorili zábavnú a hlavne originálnu záležitosť zo sveta Warhammeru 40k. Je len škoda, že sa sústredili na viac platforiem, a tak aj PC verzia niekedy vyzerá ako hra pre mobilné zariadenia. Pokiaľ však v priebehu času opravia aspoň časť chýb, tak hra by sa mohla zaradiť medzi tie najlepšie, ktoré kedy prezentovali značku Warhammeru 40k.
  • Originalita
  • Zastúpenie málo využívanej rasy Nekronov
  • Orkský humor