Podmorská špongia oblečená do hnedých šortiek je na scéne už viac ako dvadsať rokov, no v našich končinách tento fenomén zabodoval až omnoho neskôr. Nie je teda vôbec zvláštne, ak ste donedávna ani nevedeli, že v roku 2003 vyšiel titul SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom. Nebola to prvá hra s touto tematikou, no medzi fanúšikmi je považovaná za tú najlepšiu. Po šestnástich rokoch sa THQ Nordic rozhodlo zveriť štúdiu Purple Lamp Studios remake tohto kultového počinu. Otázne je, či bolo možné “zrehydratovať” pôvodný titul natoľko, aby uspokojil nielen fanúšikov pôvodnej hry a značky, ale aj bežných moderných hráčov.

V prvom rade si treba uvedomiť, že hoci je SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom považovaný v istých kruhoch za kultovú hru a nemožno mu uprieť určitú zábavnosť, nešlo o titul, ktorý by v recenziách vyložene zažiaril. Poctivých 70% však vôbec nie je zlá známka, i keď z pohľadu dnešných hráčov je toto hodnotenie už brané ako “slabé”. Skôr, než však bude vyrieknutý môj ortieľ nad remakom, poďme sa pozrieť na to, čo vlastne toto dobrodružstvo ponúka.

Na vine je Plankton

Problém, ktorý bude musieť SpongeBob, Patrick a Sandy vyriešiť má svedomí dobre známy Plankton, diabolský majiteľ reštaurácie Chum Bucket. Ten vynašiel stroj Duplicatotron 3000, aby si vyrobil armádu robotov a ukradol tajný recept na Krabby Patty. Všetko sa však Planktonovi zvrtne hneď v úvode a roboti začnú okupovať Bikini Bottom. V tomto momente začne vaše dobrodružstvo, pretože je nutné prísť na to, kto má celú situáciu na svedomí a oslobodiť domov od nebezpečných robotov. Príbeh nie je ničím objavný, no postačuje. Počas cesty zavítate do rôznych lokalít, ktoré sú dostatočne rozmanité a ponúkajú množstvo aktivít.

Hľadá sa zlatá obracačka

Aby ste sa mohli posunúť v hre vpred, budete musieť hľadať a zbierať zlaté obracačky. Tie sú kľúčové, bez nich sa totiž nepohnete ďalej. Niektoré jednoducho nájdete po ceste, kvôli iným sa pre zmenu potrápite. Nie je nutné, aby ste každú jednu oblasť vyzbierali na 100% pre postup do ďalšej oblasti/úrovne, no ak budete potrebovať určitý počet obracačiek, budete sa o tom musieť postarať.

Okrem obracačiek budete zbierať aj lesklé objekty (Shiny Objects) a ponožky pre Patricka, ktoré vám následne zamení za zlatú obracačku, ak mu teda donesiete určitý počet. Shiny Objects pre zmenu môžete zamienať za zlaté obracačky u Mr. Krabsa. Okrem toho ich môžete používať aj na odomykanie nových výziev v rámci jednotlivých úrovní, takže obsahu a rôznych úloh je v hre dostatok.

Nielen ako SpongeBob

Okrem hrania za SpongeBoba si užijete aj pasáže, kde sa prevtelíte do Patricka, prípadne do kože Sandy. Každá postava totiž má trochu iné schopnosti, vďaka ktorým sa dostanete na miesta, kam pre zmenu druhá postava nemôže. Výmenu však nemožno robiť hocikedy a hocikde. Na to sú totiž určené autobusové zastávky, kedy jedna postava odíde a druhá pre zmenu príde. Nikdy však nehráte za ľubovoľnú postavu.

Samozrejme, SpongeBob je hlavný hrdina, no ak autori nachystali nejaké úlohy pre Patricka, nie je tu možnosť, aby ste hrali za Sandy a až svojou aktivitou zistili, že je nutné použiť Patricka. Nejde o chybu, no nebolo by zlé, ak by si hráč volil na zastávke postavičku sám, pretože hoci by sa dajme tomu zo Sandy človek ďalej nedostal, no možno by vďaka jej lasu a väčšiemu doletu vedel vyliezť na niektoré miesta ľahšie, než so SpongeBobom.

Novinka v podobe multiplayeru

Aby sa fanúšikovia originálu mali na čo tešiť, autori do hry pridali aj nový multiplayerový režim. Ten je typická horda, takže sa bude nutné prebojovať cez kvantá nepriateľov a dve desiatky ostrovov až k víťazstvu. Hranie je umožnené ako lokálne, tak aj online, no skôr než o plnohodnotnú zábavu, v ktorej strávite desiatky hodín, ide o akési spestrenie, ktorému príliš mnoho času venovať nebudete. Je fajn, že autori pridali niečo úplne nové a zapracovali sem aj obsah vystrihnutý z pôvodnej hry (napríklad súboj s robotickým Squidwardom), no chcelo by to skrátka niečo viac. Bonusom je, že v tomto režime si okrem už spomínanej trojice môžete zahrať aj za Mr. Krabsa, Planktona, Squidward, či Garryho. Multiplayer je určený pre dvoch hráčov a je škoda, že nie je k dispozícii aj možnosť hrať vo štvorici, mohla by to byť o niečo väčšia zábava.

Špongia nám opeknela

Azda najväčší posun zaznamenala grafika. Po novom hra beží na Unreal Engine 4 a v rámci možností vyzerá naozaj pekne. Všetko je farebné, dostatočne detailné, i keď občas sa objavia i menej kvalitné miesta. Nenarúšajú však celkový dojem, čo je pozitívom. Osobne som testoval PC verziu, ktorá vôbec nie je náročná, a tak mi hra bežala stabilne v 2K rozlíšení pri najvyšších detailoch i na pracovnom notebooku, ktorý v sebe ukrýva procesor Intel Core i-5 8300H, 8GB RAM a grafickú kartu Nvidia GeForce GTX 1050. Nejde teda o žiadne delo, no s hrou si poradil bez problémov. I konzolové verzie by mali byť bez zádrhov, pričom výkonnejšie varianty v podobe PlayStation 4 Pro a Xbox One X ponúkajú až 4K rozlíšenie.

O zábavu postarané

SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated je v konečnom dôsledku dobrá skákačka, ktorú si hráči užijú, no nemožno mať prehnané očakávania. Jadro hry je z roku 2003, a to sa zakamuflovať jednoducho nedá. Napriek tomu sa vývojári snažili, aby titul nepôsobil zastaralo, čo sa im do určitej mieri, našťastie, podarilo. Veľkým bonusom je, že sa hra predáva za zvýhodnenú cenu, takže necelých 25 € naozaj nie je zlá ponuka, pretože za svoje peniaze dostanete viac než dostatočnú porciu obsahu. Ak patríte k priaznivcom SpongeBoba, prípadne máte radi skákačky, potom nákupom hry chybu neurobíte. Iba nečakajte, že pôjde o najlepšiu skákačku, akú ste kedy hrali. Na to sú tu iné tituly.

Ak sa pozrieme na otázku z úvodu, kvalitatívne možno novú verziu porovnať s tou originálnou, aspoň číselne. SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated si zaslúži pekných 70%, pretože ide o zábavnú hru, ktorá niektoré neduhy pôvodnej hry odstránila, no priestor na zlepšenie tu stále je. Ak sa však SpongeBob na herné obrazovky vráti v úplne novom dobrodružstve, v rukách Purple Lamp Studios bude o neho dobre postarané.

SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom - Rehydrated - Plankton robí problémy
SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom - Rehydrated je zábavná skákačka, ktorá však nezaprie svoj vek, napriek tomu, že ide o remake. Autori čo-to zmodernizovali, no jadro hry je skrátka z roku 2003. Ak máte radi SpongeBoba, prípadne skákačky, za necelých 25 € dostanete viac ako slušnú porciu zábavy. Iba netreba mať prehnané očakávania. Nič prevratné tu totiž nenájdete, zábavu však, našťastie, áno.
  • Charekteristický SpongeBob humor
  • Nový grafický kabát hre prospel, množstvo rozličných prostredí
  • Množstvo aktivít, obzvlášť pri prihliadnutí na cenu