Register

A password will be e-mailed to you.

Nový titul od štúdia FromSoftware sa už pomaly, no isto blíži. Japonskí autori tým pádom nezaháľajú a prinášajú nám takmer dvanásťminútovú ukážku hrateľnosti, ktorá približuje niektoré aspekty originálne sa javiacej záležitosti Sekiro: Shadows Die Twice. 

Sekiro je v komunite hardcore hráčov momentálne azda najpreberanejším titulom. Predsa len sa jedná o projekt tvorcov, ktorí nás už roky zásobujú náročnými hrami ako Dark Souls, Bloodborne alebo Demon’s Souls, ktorá odštartovala ošiaľ tohto subžánru. Nedávno zverejnená ukážka dokazuje, že tvorcovia síce preberajú známy herný koncept, no pristupujú k nemu odlišnejším štýlom. Boj s katanou je ešte rýchlejší, než v Bloodborne a celkovo sa zdá, že klasické taktizovanie útokov tu nebude zohrávať veľkú úlohu. Boje pôsobia omnoho frenetickejšie, pričom v nich často využívate kombinácie vysokých skokov, obrany a útokov, ktorými sa snažíte pokoriť protivníka. Absencia klasickej výdrže je taktiež citeľná a hrateľnosť tak pôsobí svižnejšie. To, čo nám bolo predstavené je zatiaľ na míle vzdialené od tematicky podobného Nioh, takže je jasné, že táto samurajská záležitosť nebude identická s počinom Koei Tecmo, respektíve jeho divíziou Team Ninja.

Priamo v ukážke sme mali možnosť vidieť i smrť hlavnej postavy, ktorá sa ešte v tej istej sekunde znova oživila, avšak ďalší skon už predstavuje definitívny odchod na druhý svet. Ako už bolo dávnejšie avizované, stealth je pomerne sviežim prvkom v tomto žánri. Rozhodne sa však nemusíte obávať, že by ste boli násilne tlačený do kradmého postupu, nakoľko je skôr doplnkom, ktorý vám umožní vysporiadať sa s určitým typom protivníka o niečo jednoduchšou cestou. Čakajú na nás i vizuálne krásne lokácie a typicky spletitá dejová kostra. Sekiro sa javí čoraz atraktívnejšie a preto sa už teraz nevieme dočkať dátumu vydania, ktorý je stanovený na 22. marca 2019, kde si budete môcť na PlayStation 4, Xbox One a PC vyskúšať jeho vysokú náročnosť.

Komentuj!