Register

A password will be e-mailed to you.

Nvidia s novou radou kariet RTX masívne propagovala Ray Tracing, zaujímavú technológiu, ktorú však nie je veľmi kde otestovať. No v minulosti boli pokusy o renderovanie pomocou tejto technológie a to na staručkom titule Quake II. Ako dnes vyzerá renderovaný Quake II na RTX kartách?

Quake II je síce viac než 20 rokov stará FPS, no je veľmi vďačným pokusným králikom pre skvelú technológiu renderingu pomocou Ray Tracingu. Pôvodný Quake 2 sa prepracoval do modernejšej podoby a práve pomocou spomínanej technológie nabral úplne nový rozmer. Síce nejde o orignálnu verziu ale o Quake II Pathtraced, skrátene nazvanú Q2VKPT. Táto verzia hry bola vyvinutá práve kvôli tomu, aby sa názorne ukázalo, že budúcnosť vykresľovania grafiky v hrách spočíva práve v Ray Tracingu. V kombinácií s touto hrou prišlo vhod vydanie RTX kariet od Nvidie.

Vo videu uvedenom nad textom si môžete pozrieť ako Quake II vyzerá v novom kabáte. Hlavná výhoda spočíva v efektoch osvetlenia, odrazov, lesku. Vývojári tvrdia, že nové hry ako napríklad Battlefield V zatiaľ využívajú túto technológiu iba veľmi povrchne. V budúcnosti sa to však, pravdepodobne, zmení a vykresľovanie pomocou rasterizácie bude čoskoro minulosťou.

Q2VKPT nájdete na Githube, a aby ste si ho mohli vyskúšať, postačí vám nová RTX  karta s podporou Vulkan API.

Komentuj!