Register

A password will be e-mailed to you.

Remasterovaná verzia legendárneho druhého dielu série Resident Evil nám už pomaly, ale isto klope svojím mŕtvolným dotykom na dvere, pričom vývojári z japonského štúdia Capcom nám ešte pred vydaním priniesli ukážku hrateľnosti v podobe 1-Shot demoverzie. Háčik spočíva v tom, že máte k dispozícii iba tridsať minút a keď ich spotrebujete, demo si viac nezahráte. Nesie sa teda prvá tridstiatka minút v znamení desu, hrôzy a skľučujúcej atmosféry? Dokáže presvedčiť potencionálneho zákazníka ku kúpe?

Resident Evil 2 netreba príliš zahaľovať rúchom tajomstva a vytvárať okolo neho zbytočné otázniky. Tento titul zrejme dobre pozná každý hráč, ktorý si pamätá začiatky prvého PlayStationu, no vďaka súčasnej popularite, ktorá pramení nielen z hier, avšak aj z hraných, prípadne animovaných filmov, nie je táto značka cudzia ani modernejšej generácii náruživých hororových nadšencov. Tí, ktorí s touto nespochybniteľnou legendou ešte nemajú skúsenosti, budú mať tento rok unikátnu možnosť odhaliť v podstate úplný začiatok katastrofy v nechválne známom meste Raccoon City. Ocitáte sa v koži policajného nováčika Leon S. Kennedyho, nachádzajúceho sa priamo v epicentre krvavej katastrofy, ktorá sa bude nad ľudskou históriou týčiť ako jeden z mnohých čiernych bodov spôsobených bioterorizmom.

Autori sa nám nerozhodli predstaviť úplný začiatok hry, no vpustili nás rovno do jednej z najikonickejších lokácií celého druhého dielu, teda do policajnej stanice, kde sa vlastne odohráva aj najväčšia časť deja. Po krátkom textovom briefingu, prezrádzajúcemu hráčovi uplynulé udalosti, ktoré však budú v plnej verzii bez akýchkoľvek pochýb hrateľné, sa už púšťate priamo do pátrania v tmavej a zakrvavenej stanici. Na bližší rozbor interiérov alebo menších exteriérov však nebudete mať veľa času, avšak zdá sa, že samotné prostredie bude slúžiť ako akýsi skrytý rozprávač. Všade sa totiž nachádzajú rôzne fotografie, dokumenty, zabudnuté predmety, zohavené telá pri ktorých by odvrátil zrak aj ten najskúsenejší patológ.

To všetko výborne dotvára atmosféru, ktorú sa snažia vývojári navodiť aj takýmto spôsobom. Okrem toho na okná neustále bubnuje silný dážď, hrôzostrašné zvuky sa ozývajú dlhými a tmavými halami, úzkymi chodbičkami preplietajúcimi sa do chladného labyrintu beznádeje, v ktorom môže jediné zaváhanie znamenať okamžitú a krutú smrť. Odstrašujúce mumlavé až mľaskajúce zvuky sprevádzané iba čvachtavým cupitaným malátnych nôh. Osobne dúfam, že autori sa budú snažiť obdobnú atmosféru iba stupňovať a vytvoriť tak tiesnivý zážitok, ktorý sa nebude hrať úplne pohodlne. Vyložene vydesení, pravdepodobne, nebudeme, avšak myslím si, že nás tvorcovia v tomto ohľade poriadne vytrestajú a nedovolia nám vydýchnuť.

Predsa len tu hovoríme o skúsených majstroch hororu, ktorí to dokázali už nejedným zo starších dielov tejto série. Aspekt tiesnivého napätia je navyše podporovaný naozaj surovým, možno pre niekoho až prehnane explicitným, prístupom k násilným scénam, kde snáď aj úvod siedmeho dielu série pôsobí ako slabší odvar. Je vidieť, že Capcom sa rozhodne nebojí kontroverzií a naservíruje nám poriadnu porciu ľudských orgánov, samozrejme s extra hustou omáčkou krvi okolo a na záver chodu toto všetko spláchne vlnou hrôzy.

Samotná hrateľnosti, aj kvôli znalosti originálu, vás svojou náplňou zrejme neprekvapí. Zo samotného dema je zrejmé, že bežné hľadanie predmetov, skúmanie textových informácii, riešenie logických hádaniek bude nepretržite znepríjemňované odpudivými živými mŕtvolami, ktoré striehnu takmer na každom rohu. Nechápte to však zle, keďže si myslím, že vývojári pomerne šikovne dávkujú množstvo protivníkov a rozhodne by ste nemali nadobudnúť pocit, že dokážete bez akýchkoľvek vážnejších problémov odraziť celé hordy. Ostatne časy, kedy bude Leon obraňovať dom pred útokom Ganados v španielskej dedine ešte len prídu a Resident Evil 2 sa zákonite nesie v o niečo komornejšom duchu, čiže v tomto ohľade je takmer stopercentne verný originálu.

Strieľanie zo zbrane pôsobí možno trošku krkolomnejšie a pomalšie, čo však určite považujem za zámer zo strany Capcomu, nakoľko si dobre uvedomujú, že tak ako aj v siedmom dieli, ani tu nie je hlavný protagonista žiaden skúsený ostrostrelec. Rovnako by ste sa nemali nechať pomýliť pomalšou chôdzou živých mŕtvych, nakoľko v stiesnených a klaustrofobicky pôsobiacich priestoroch je ich rýchlosť plne dostačujúca. K tomu prirátajte i fakt, že sa neustále mykajú, takže boj s nimi predstavuje ozajstnú výzvu. No tak to má byť v správnom survival horore.

Zaujímavo pôsobí aj “zničiteľnosť” protivníkov. Keď do nich totiž vystrelíte, na tele, tvári, či rukách im zostanú viditeľné rany po guľkách, sprevádzané poriadne krvavou sprchou. Najvýraznejšie to pôsobí pri strieľaní do hlavy, pri ktorom im doslova odpadávajú kúska mäsa. Niekomu však môže predsa len trochu prekážať enormný počet guliek, ktoré oponenti dokážu vstrebať. Ak ste zvyknutí na okamžité úmrtia protivníkov po strelách do hlavy, tu na to môžete zrejme zabudnúť. Občas do živej mŕtvoly vysypete takmer celý zásobník, pričom tá sa ani po takto veľkej dávke olove nie a nie zvaliť na zem a konečne zhynúť.

I napriek tomu, že 1-Shot Demo predstavuje iba pol hodinu hrateľnosti, myslím si, že je to plne dostačujúce z pohľadu otestovania kvalít plnej verzie. Základné piliere hrateľnosti predstavuje iba vo veľmi krátkych fragmentoch, avšak nováčikovia si spravia ako-taký obraz o tomto remaku, no a my fanúšikovia sa na Resident Evil 2 tešíme už dávno, prípadne ho máme rovno predobjednaný. Osobne dúfam, že tvorcom sa minimálne podarí udržať pobdobnú kvalitu počas celých avizovaných desiatich hodín, ktoré by mala zabrať kampaň za Leona a že bude niečo podobné platiť aj v prípade Claire. Momentálne však nemám najmenšie pochybnosti, že pôjde o výbornú hru, ak nie je rovno videoherný horor tohto roka. Možno je na podobné vyhlásenia predsa len priskoro, no osobne Capcomu naozaj verím.

Komentuj!