Zaregistrovať sa

Heslo vám bude zaslané na vás.

Aj keď všetci dobre vieme, že Európska Únia sa zaoberá mnohými zbytočnosťami, táto informácia by predsa len mohla byť relevantná. Podľa EÚ totiž neexistuje priamy vzťah medzi predajmi hier a pirátstvom.

Európska Únia si z času na čas vypracuje štúdie na rôzne témy. Polemiku ich prínosu dajme bokom. Tentokrát sa rozhodla pozrieť bližšie na častý argument tvorcov o tom, že im piráti ruinujú predaje a možno práve kvôli tomu vaša obľúbená hra nevyšla na platformu, ktorú vlastníte. Konkrétne ide o štúdiu „odhadované miery predajnosti materiálu chráneného autorským právom“. Nuž ako to teda je?

Správa je rozpísaná na 307 stranách a pokrýva niekoľko krajín EÚ. Okrem rôznych štatistík sa snaží o odhad toho, aká je šanca, že niečo padne za obeť pirátom. Našťastie, výsledok je uvedený hneď v úvode správy a tak sú čitatelia ušetrení študovania materiálu. V roku 2014 podľa zistení 51% dospelých a 72% ostatných vekových kategórií siahlo po nelegálnej kópií, či ju posunuli ďalej. Dobra správa pre Slovákov je, že vyššia miera pirátstva sa zaznamenala vo Veľkej Británii, Nemecku, Francúzku, Španielsku, Poľsku a Švédsku. Z týchto štátov vedú Poľsko a Španielsko. Napriek týmto zisteniam však EÚ nevidí žiadny priamy vzťah medzi predajmi a pirátstvom. Svoje tvrdenie o tom, že pirátstvo vôbec neovplyvňuje predaje však mierne koriguje o vyhlásenie, že nejde o žiadnu podstatnú mieru. Výnimkou sú údajne len očakávané top filmové novinky, kde by teoreticky mohlo isť o narušenie zo strany nelegálnych držiteľov kópie.

Analýza rovnako študovala aj ochotu zaplatiť za obsah, v prípade že cena je pre zákazníka rozhodujúca. Z tejto časti vyplynulo, že aj napriek zníženiu ceny by sa pomer kúpených a upirátených kníh, hudby a hier nezmenil. Zákazníci jednoducho buď vyslovene chcú, alebo nechcú zaplatiť za takýto tovar.

Takže ak vám nabudúce vaše obľúbené štúdio povie, že titul kvôli pirátom nevydá na vašu platformu, budete vedieť, že skutočný dôvod je úplne iný. Faktom je, že mnoho firiem si robí dobrý deň zo zákazníkov svojou DLC politikou. Ako sa to má robiť, naopak ukazuje príklad štúdia CD Projekt RED, ktoré si svojho zákazníka váži a vy viete, že sa svoje peniaze dostanete kvalitu.

Ak pred sebou náhodou máte voľný večer, prečítajte si celú správu na tomto odkaze. My v redakcii ju máme ako povinné čítanie.

Komentuj!

komentárov