Register

A password will be e-mailed to you.

V auguste tohto roku sa mi do rúk dostal veľmi zaujímavý titul s názvom Lost in Play. Išlo o animovanú adventúru o dobrodružstve za hranicami našej fantázie, s veľkou dávkou minihier, dvomi sympatickými hlavnými hrdinami a nádhernými animáciami, ktoré vás doslova vtiahli do iného sveta. Napriek jemnému sklamaniu z finále, ktoré pôsobilo dojmom, že nám tvorcovia nepriniesli úplne všetko, čo mohli, išlo teda o vydarený herný kúsok. Ten ma zaujal ako svojím vizuálnym spracovaním, tak i bezstarostnosťou a uvoľnenosťou, ktorá ma vrátila do čias, kedy som sám bol dieťaťom a vymýšľal všetky možné i nemožné hry. Rozhodol som sa preto osloviť samotných tvorcov, či by boli ochotní poskytnúť rozhovor a na moju veľkú radosť s týmto nápadom súhlasili. Zaslal som im niekoľko otázok, na ktoré odpovedal animátor Alon Simon.

Mohli by ste nám niečo povedať o vašom štúdiu a o vašich počiatkoch?

Sme Happy Juice Games, malá spoločnosť z Izraela s veľkým množstvom skúseností na poli animácií a hier. Na čele štúdia stojíme v podstate traja, Yuval Markovich je naším programátorom, pričom viac ako 10 rokov vlastnil spoločnosť zaoberajúcu sa mobilnými hrami. Pracoval na projektoch ako GoCube. Ja, Alon Simon, a Oren Rubin zastávame pozície animátorov a dizajnérov. Vytvorili sme hru The Office Quest a pracovali sme pre viacero herných spoločností na animáciách do reklám a najsledovanejšiu televíziu v Izraeli.

Aký veľký je váš tím?

Základom Happy Juice Games sme my traja. Okrem nás sme však do tímu najali aj ďalších členov, ktorí sa podieľajú na tvorbe hry – animátora, programátora, zvukára, hudobného skladateľa a dvoch dabingových hercov.

Mali sme už možnosť vidieť niečo z vašej práce?

Naša predošlá hra sa volá „The Office Quest“. Bola vytvorená v spolupráci so štúdiom 11Sheep. Je dostupná na Steame, App store, Google Play, Nintende Switch, PlayStatione a Xboxe.

Ktoré videohry patria medzi vaše najobľúbenejšie a zároveň ste sa nimi aj najviac inšpirovali?

Inšpirovali nás najmä tituly od Lucas Arts, ako Day of the Tentacle, Sam & Max Hit the Road, The Neverhood, Gobliiins, a hry od Amanita, ako Machinarium a Samorost. Snažili sme sa pridať niečo zo šialeného humoru týchto hier aj do tej našej.

Vaša aktuálna hra Lost In Play sa dočkala veľmi pozitívnej odozvy. Ako to vnímate?

Je úžasné dočkať sa takej skvelej odozvy. Hra bola vytvorená pre ľudí, aby ju hrali a užili si ju. Keď dostávame komentáre od hráčov, ktorým sa páčila, tak máme pocit, že sme dosiahli svoj cieľ.

Je to naozaj pravda, že naši hrdinovia sa nechali inšpirovať skutočnými deťmi?

Áno, pri tvorbe hlavných postáv sme sa nechali inšpirovať Orenovými deťmi. Keď hra vyšla, takto vyzerali vo svojej kreslenej verzii. Vskutku radi sledujú a hrajú ju, pričom sa stotožňujú s danými postavami. Trochu ich sklamalo, že na konci boli ich mená zmenené za podobne znejúce.

Jazyk, ktorým deti v hre rozprávajú, je skutočný alebo ste si ho úplne vymysleli?

Úplne sme si ho vymysleli. Niektoré slovíčka sú prevzaté z hebrejčiny, ale hlavne ide o hatlaninu, ktorú si vymysleli naši dabingoví herci.

Kde sa zrodil námet na vašu hru?

Po úspechu nášho predchádzajúceho titulu The Office Quest (viac ako 4 milióny stiahnutí na všetkých platformách) sme sa rozhodli urobiť novú hru vo väčšej produkcii. Vedeli sme, že sa chceme sústrediť na umenie a animácie. Nápad na ňu sa vynoril v momente, keď Oren sledoval svoje deti pri hraní imaginárnych hier. Všetci traja sme rodičmi, takže bolo veľmi jednoduché sa s tým stotožniť.

Čo bola najväčšia prekážka, ktorú ste museli počas tvorby prekonať?

V prvom rade sme potrebovali nájsť vydavateľa, ktorý by nám pomohol hru vydať – to nejaký čas trvalo. Potom, čo sme sa spojili s Joystick Ventures, bolo potrebné, aby sme sa držali vopred stanoveného plánu, nakoľko sme mali obmedzený rozpočet.

Ako dlho bola hra vo vývoji?

Celkový vývoj trval 3 a pol roka.

Keby ste mohli, je niečo, čo by ste v hre zmenili?

Popravde, sme vcelku spokojní, v akom stave hra vyšla. Možno by sme o trochu predĺžili príbehovú líniu. Okrem toho sme však mali naplánované a nadizajnované aj viaceré minihry a svety, ktoré sa do hry nakoniec nedostali. Bolo by skvelé, keby sme ich mohli pridať.

Máte v pláne vytvoriť aj pokračovanie alebo prípadne DLC k častiam, ktoré sme mali možnosť len vidieť?

Momentálne nemáme v pláne pokračovanie ani DLC pre Lost In Play. Avšak dostali sme značnú odozvu od hráčov, ktorí by si chceli zahrať časti, ktoré sa objavili v ukážke pred záverečnou časťou.

Máte nejaké plány do budúcnosti, s ktorými by ste sa s nami radi podelili?

Keďže si hra odniesla pozitívne hodnotenia a podarilo sa nám dať dokopy dobrý tím, tak vieme, že chceme vytvoriť i ďalšiu. Snažíme sa prísť na to, aký typ hry by bol pre nás vhodný. Máme určité nápady, ale zatiaľ nemôžem zachádzať do detailov.

Je niečo, čo by ste chceli na záver povedať všetkým, ktorí uvažujú nad kúpou Lost In Play?

Ak máte radi hlavolamy a páčia sa vám televízne animované seriály, ako Hilda a Gravity Falls, určite si Lost In Play užijete. Je to dobrá hra pre celú rodinu.

Tento obrázok nemá vyplnený ALT popisok, jeho názov je Happy-Juice.jpg

Na záver len dodám, že za celú redakciu SomHráč.sk prajem vývojárom z Happy Juice Games veľa úspechov do budúcna a dúfame, že nás ešte dlho budú zásobovať novými kúskami.

Komentuj!