Register

A password will be e-mailed to you.

Posledný projekt Hidea Kojimu bol nepochybne ambicióznou a autorskou víziou vo forme herného produktu. Akčná survival záležitosť si svoj fanúšikovský kult našla, ale rozhodne nešlo o hit v štýle pôvodného Metal Gear Solid, minimálne nie pre každého. To ale nezabránilo titulu predať slušné množstvo kópií.

Death Stranding oslávil svoje tretie výročie. Áno, titul oficiálne vyšiel 8. novembra 2019 a mnohých hráčov svojho času rozdelil. Niektorí tú hru milujú, iní ju nenávidia a v podstate neexistuje názor, ktorý by bol takpovediac niekde medzi. Každopádne, šlo o veľký projekt a jednu z posledných exkluzivít spoločnosti Sony na platforme PlayStation 4.

A dohromady sa z nej aktuálne predalo 10 miliónov kópií (vrátane PC verzie a minuloročnej Director’s Cut edície). To ale nie je až tak mnoho, respektíve nie na obrovskú exkluzivitu, ktorá by mala potenciálne odštartovať úspešnú sériu. Je pritom zrejmé, že ak by to projekt dosiahol iba vďaka jednej platforme a jednej verzii, v Sony by oslavovali o niečo viac. Lenže, ako sme zmienili vyššie, predaje sú tvorené tromi verziami, kde PC je skutočne masívny trh.

Napríklad God of War má na konte 23 miliónov, pričom bez PC verzie zhruba o tri menej (úplne presné údaje momentálne nie sú k dispozícii). Áno, toto akčné RPG je tu dlhšie ale je evidentné, že nateraz posledný vydaný projekt Hidea Kojimu je predsa len zaujímavejší pre užšie hráčske spektrum.

Len pre porovnanie ale môžeme upozorniť, že The Last of Us Part II (vyšiel viac ako pol roka po Death Stranding) síce tiež predal desať miliónov kópií, ale zatiaľ sa nedočkal nejakej Director’s Cut edície a ani nevyšiel na inej platforme.

A hoci úspech Death Stranding (s prihliadnutím na jeho špecifickosť) je nemalý, môžeme sa domnievať, že s takto silným menom akým Kojima rozhodne je, Sony očakávalo vyššie čísla. Každopádne, na dvojke sa podľa všetkého aktívne pracuje a zo zahraničných informácií vieme, že by celý projekt mal byť ziskový.

Chcelo to síce tri rôzne verzie v zásade identickej záležitosti, aby sa na túto krásnu métu projekt dostal, ale aj tak je čo oslavovať. Kojima Productions teda prajeme veľa úspechov pri vývoji a najmä po ňom v recenziách, pričom dúfame, že ich nový titul prinesie ešte lepšie predaje.

Komentuj!