Register

A password will be e-mailed to you.

Séria Halo ako aj jej hlavný protagonista Master Chief patria k jedným z najznámejších značiek Xboxu. Po šiestich rokoch čakania sme sa konečne dočkali ďalšieho (prakticky šiesteho v poradí) pokračovania. To vyšlo už však rovno aj na počítače, takže Halo Infinite si môžu naraz zahrať ako xboxoví, tak aj PC hráči. Je len škoda, že piaty diel naďalej ostáva len pre Xbox One a zatiaľ nebol na rozdiel od starších dielov remasterovaný a vydaný aj na PC. Časom ho snáď na obrazovkách našich stolných počítačov taktiež uvidíme. Poďme sa ale v krátkosti pozrieť na to, čo nás čaká v Halo Infinite.

Na úvod musím podotknúť, že naposledy som skúšal Halo 2, ktoré kedysi vyšlo exkluzívne popri konzole aj pre Windows Vistu. Síce už nám Microsoft doprial väčšinu dielov série v podobe Halo: Master Chief Collection, ale stále tam chýba ten predposledný. Hlavný problém tak spočíva v tom, že Halo Infinite tak v podstate nadväzuje na štvrtý a piaty diel. Takže PC hráči pokiaľ nevlastnia konzolu, tak pointu príbehu z päťky si môžu pozrieť maximálne na Youtube. Je tak škoda, že ak sa rozhodnete pustiť do Infinite, tak vám môžu mnohé veci unikať. Napríklad v Gears 5 pridali vývojári do hry aspoň krátke zhrnutie, čo sa stalo v štvorke. Tu však niečo také nenájde, čo je dosť škoda. Takto začínate uprostred bitky, počas ktorej sa Master Chief hneď stretáva s hlavným záporákom a aj po niekoľkých hodinách hrania môžete mať po príbehovej stránke pocit, že ste stratení. Covenantov tu už vystriedali Banished a Master Chief sa tak musí vysporiadať s touto hrozbou a postaviť na nohy zvyšky ľudských síl. V tom mu bude pomáhať nová UI, ktorá sa volá len jednoducho „Zbraň“.

Pozitívnym prvkom hry je jednoznačne to, že celé Halo (respektíve jeho časť) predstavuje voľne otvorený svet s vedľajšími a hlavnými úlohami. Okrem toho budete zachraňovať uväznených mariňákov, likvidovať všelijakých bossov (za tých vedľajších získate špeciálne zbrane) a, samozrejme, hľadať zberateľské predmety. Ako to už v takýchto tituloch býva zvykom, tak sa pripravte na respawn nepriateľov, ale na druhej strane v oblastiach, ktoré oslobodíte už budú vaši spojenci. Celkovo je takto hra dosť pestrá a oproti predchádzajúcim dielom aj herná doba bude znateľne dlhšia.

Novým vybavením Master Chiefa sa stal hák, s ktorým sa dá štýlovo pohybovať po bojisku alebo si priťahovať nepriateľov. Tie háky sa už dnes stali základnou výbavou pomaly všetkých hrdinov. Okrem neho však získate v priebehu hry rôzne ďalšie vybavenia alebo vylepšenia, ktoré vám uľahčia postup. Na ich odomknutie budete potrebovať sparťanské jadrá, ktoré sú porozmiestňované po mape. Tu by som chcel akurát poznamenať, že hľadanie zberateľských predmetov alebo týchto jadier bolo aspoň pre mňa trochu problematické, keďže to ich odhalenie pomocou špeciálnej vízie mi nejako extra nepomáhalo.

Rovnako ako pri všetkých dnešných akčných hrách sa mi aj toto Halo zdá už značne rýchlejšie ako kedysi (možno tomu pomáha aj ten hák). Takže jednu prestrelku hneď vystrieda ďalšia, potom sadnete do nejakého vozidla a ďalej masakrujete členov Banished. Zbraňový arzenál sa drží toho, čo už zaviedla prvá časť aj keď, samozrejme, mnoho ďalších kúskov v priebehu času do hry pribudlo. Takže môžete sa tešiť na vaše obľúbené kúsky s ich starými dobrými vlastnosťami aj ozvučením. Aj keď mi prišlo, že do jednotlivých zbraní unesiete pomerne málo munície. Dôležitou súčasťou sú tak opäť aj charakteristické vozidlá série, ktoré nájdete či už vo svete, alebo si ich necháte po odomknutí doviesť na predsunuté stanovištia. Celkovo mi tento diel dosť pripomenul starý dobrý Command & Conquer: Renegade.

Po stránke grafiky sa hra opäť značne posunula vpred. Dokonca v tomto prípad môžeme povedať, že vyzerá značne lepšie oproti napríklad prezentáciám z E3 2019, na ktorých, ako už dobre vieme, mnohé hry vyzerajú lepšie ako konečný produkt. Grafický vizuál si však berie svoju daň a hardvérové nároky sú tak značne vysoké. Už staršia generácia RTX grafik sa dosť zapotí. Ak vlastníte RTX 2070, tak hru rozchodíte na 2K rozlíšení a stredných detailoch, ale len na približne 40 snímkach za sekundu, čo je dosť škoda. Okrem toho som sa stretol s niekoľkými vizuálnymi bugmi, keď sa mi napríklad zostali objavovať šmuhy na obrazovke, čo bol len nejaký nedokončený úskok nepriateľov. Rozhodne však treba tak ako pri ostatných dieloch pochváliť zvuk a hudbu. Tie si určite zamilujete už len kvôli tomu, že správne dotvárajú atmosféru.

Na recenziu sme dostali časovo obmedzený kľúč, takže sa mi Halo Infinite ani nepodarilo dohrať do konca. Už teraz však viem, že novinka z tejto série je vskutku skvelým herným počinom, pričom je potrebné doladiť už len pár maličkostí a časom doplniť kooperatívny režime a forge. Verím, že v najbližšej dobe vám budeme môcť priniesť aj plnohodnotnú recenziu, v ktorej detailnejšie rozoberiem jednotlivé aspekty. Takto vám snáď aspoň toto preview pomôže rozhodnúť sa, či sa do hry pustíte.

Hru na preview poskytla společnost

Komentuj!

komentárov

O autorovi

Počítačovým hrám sa venujem už od detských čias. Mojím najobľúbenejším žánrom boli real-time stratégie (C&C, Jurassic Wars, Cossacks). Pri hrách však uprednostňujem najmä príbeh. V roku 2019 som začal prekladať hry do slovenského jazyka a dnes som členom slovenskej komunity amatérskych prekladateľov - lokalizácie.sk. Našim cieľom je ukázať, že si hry zaslúžia byť aj v slovenčine a zároveň tak aj pomôcť CZ/SK prekladateľskej scéne. Na stránke somhráč.sk pracujem ako externý redaktor, pričom píšem najmä recenzie na hry, ktoré boli preložené do slovenčiny alebo je možné, že niekedy v budúcnosti by sa mohli dočkať sk prekladu.

Súvisiace príspevky