Guilty Gear -Strive- – Dojmy z uzavretej bety René 20. apríla 2020 Preview a Dojmy, Rubriky Séria Guilty Gear nie je u nás v Európe až taká známa a populárna. Svoju základňu si však drží na opačnom konci zemegule, a to v krajine vychádzajúceho slnka, čiže v Japonsku. Pokiaľ ste fanúšikom tejto značky, tak meno Daisuke Ishiwatari vám bude určite známe. Práve on je tvorcom série 2D bojoviek s názvom Guilty Gear, teda okrem iného, keďže má na svojom konte aj iné počiny. Na minuloročnej Evolution Championship Series (EVO 2019) oznámil rozšírenie tejto série už o celkovo dvadsiaty štvrtý prírastok s názvom Guilty Gear -Strive-. Hoci je toto číslo naozaj vysoké, v podstate ide o siedmy regulérny diel, pričom ostatné tituly tejto značky sú rôzne edície a rozšírené vydania. V uplynulých dňoch bola sprístupnená uzatvorená beta pre Playstation 4, ktorej sme sa zúčastnili aj my. Uzatvorená beta Guilty Gear -Strive-ponúkla v úvodný deň offline režim, no tá zaujímavejšia časť bola dostupná až v ďalších dňoch testovania, kedy ponúkla online režim. Tam pred vstupom do lobby potvrdíte zopár formalít, vyplníte si meno a ide sa na vec. Lobby je zaujímavo spracované do 16 bitového pixelartového grafického vzhľadu. Ovládate svoju postavičku a vyzývate ostatných hráčov na súboj. Okrem hráčov sú v lobby aj NPC postavy, od ktorých sa dozviete nejaké informácie o hre, prípadne o tom ako sa tu správať. Môžete si cez ne zmeniť aj svojho bojovníka, mapovanie jednotlivých tlačidiel, prípadne si pozrieť kombo list vybranej postavy. Ak ste pripravený na boj, dáte to vedieť ostatným postavám, alebo ich vyzvete k boju. Po jeho potvrdení sa o malú chvíľu dostávate do arény za sprievodu vynikajúcej metalovej / hard rockovej hudby, pekného intra a samozrejme, nechýba ani krásna anime grafika. Nepovažujem sa za veľmi zdatného hráča bojoviek, avšak veľmi rád si ich záhrám. Sem-tam vyhrám, respektívne prehrám, no o zábavu mám tak, či onak, postarané. Pri hraní Guilty Gear -Strive- som mal pocit, že hranie nie je až také náročné, no niekedy rozhodovali milimetre ukazovateľa života. Pravdu povediac, hral som na európskych serveroch, kde určite neboli fanatici ako na tých japonských, čiže aj to zohralo svoju úlohu. Jednotlivé kombá postáv sa dajú v hre naučiť už po pár súbojoch a ak sa vám niektoré z nich podarí použiť v správny moment, tak vás čakajú naozaj efektné animácie. Uzatvorená beta ponúkala na výber iba siedmich bojovníkov ako Potemkin, Faust, Axl Low, Ky Kiske, Solbag Guy, Chipp Zanuff a May. Svoje schopnosti si môžete odskúšať vo viacerých arénach, avšak tie boli v tomto prípade vyberané náhodne. No ich spracovaniu nemožno nič vyčítať. Testovaním som strávil iba niekoľko hodín, teda na komplexné zhodnotenie to, samozrejme, nepostačuje. Väčšina obsahu je totiž ešte v štádiu vývoja, taktiež aj ranking jednotlivých bojovníkov. V bete sme si boli všetci rovní, teda bez rankingu s levelom jedna. Na moje prekvapenie, čakanie v lobby na hráčov, respektívne na boj, nebolo zdĺhavé, v podstate hral som skoro ihneď a bez výpadkov (a to aj napriek tomu, že sa jednalo iba o testovanie, ktoré so sebou často prináša problémy a výpadky). Moje pocity sú inak celkovo výborné. Súbojový systém je chytľavý, dokážete sa s ním rýchlo zžiť, no súčasne platí, že na ozajstné ovládnutie komb a ovládania bude nutné stráviť s titulom mnoho hodín. To je však pravidlom pri každej kvalitnej bojovke. Skrátka platí staré známe “Easy to Learn, Hard to Master”. Aj keď je vydanie hry naplánované na koniec tohto roku, už teraz sa teším na plnú verziu. Guilty Gear patrí k špičke bojovkového žánru a všetko nasvedčuje tomu, že sa na tom nebude nič meniť ani v prípade nového dielu. Pod článkom vám prinášame aj krátky zostrih z hrania beta testu tejto japonskej bojovky. Komentuj!