The Surge 2 predvádza 15 minút hrateľnosti Róbert Herda 28. júla 2019 Novinky Deck13 Interactive nám pred dvomi rokmi priniesli science fiction variáciu na Dark Souls. Enormne náročnú hrateľnosť, ktorá súčasne stojí na elementárnych prvkoch FromSoftware hier zasadili do sveta robotov a mechanických konštrukcií, pričom im táto riskantná idea pomerne vyšla, čo kvituje i naša recenzia. Samozrejme, nedalo sa hovoriť o rovnakej kvalite ako v prípade Souls hier, avšak stále šlo o nadpriemerný počin. Dvojka The Surge sa nám už predstavila, no a teraz tu máme plnohodnotné gameplay video. Ako už naznačuje názov, video mapuje prvých pätnásť minút hrateľnosti. Zobúdzate sa v zničenom nemocničnom krídle a už sa vám do rúk dostávajú prvé zbrane, ktorými rozsekáte mechanických utláčateľov. Deck13 si očividne cení priamočiarosť, čo však neznamená, že by postupom času nemohli rozvíjať lore, keďže identicky to robí i Hidetaka Miyazaki vo svojich hrách. Očividne sa nachádzate vo väzení, keďže pobijete i zopár väzňov, ktorí vám chcú gigantickými zbraňami rozdrviť telesnú schránku. Čo sa týka súbojového systému, tak ten sa od predchodcu líši najmä rýchlosťou. Už vás pravdepodobne takéto prirovnania unavujú, avšak skutočne bojovanie pripomína skôr tohtoročné Sekiro: Shadows Die Twice, než dávnejšie Dark Souls. Jednotka v tomto ohľade pôsobila strnulejšie a ťažkopádnejšie. Tu útoky a uskakovanie, prípadne ich kombinácie, prebiehajú rýchlo, svižne, akoby ste ovládali zručného samuraja. Nechýbajú ani povestné dokončovacie údery, ktoré protivníkov naporciujú podobne šikovne ako nevesta z Kill Bill. Hlavy i končatiny budú padať jedna radosť, pričom sa nezabúda ani na šťavnaté krvavé gejzíry. Predstavený súboj s bossom len potvrdzuje, že tu nejde až tak o presnosť, ale prím hrá postreh, keďže nikdy nemáte príliš veľké množstvo času na zložité plánovanie. Zastúpené sú aj RPG prvky, takže si postavu môžete vylepšovať, avšak iba na príslušných miestach v takzvaných Medbay staniciach. Po vizuálnej stránke hra neprešla až tak veľkou zmenou. Snáď len môžeme dodať, že je v určitých pasážach až príliš svetlá, čo však, pravdepodobne, pôjde opraviť prostredníctvom nadstavenia jasu. Či sa tvorcom nakoniec podarí opraviť niektoré chyby predchodcu, je otázne. Odpoveď zistíme 24. septembra 2019, kedy táto hardcore záležitosť vyjde na PlayStation 4, PC a Xbox One. Komentuj!