Očakávaný Oddworld: Soulstorm sa predstavuje v gameplay videu Róbert Herda 19. mája 2019 Novinky Videoherný trh sa za posledné roky poriadne rozrástol a tým pádom sa nemôžeme čudovať, keď sa dočkáme remasteru alebo remaku staršieho diela, prípadne neočakávaného pokračovania série, ktorú už mnohí považovali za zabudnutú či dávno stratenú. Unikátna a konceptom zaujímavá logická platformovka Oddworld nedávno ohlásila návrat na scénu s novým vizuálne upraveným remakom, nesúcim názov Soulstorm, v preklade niečo ako búrka duší. Ten najnovšie dostal aj gameplay video. Pokiaľ už máte aspoň minimálne skúsenosti so sériou Oddworld, pravdepodobne, sa domnievate, že táto značka si neprešla až takou dlhou pauzou. V roku 2014 sme sa dočkali poriadne rozsiahleho grafického oprášenia prvého titulu z tohto univerza, ktorý výborne skĺbil adventúrnejšie hádanky a jednoduchšie poskakovanie naprieč 2D levelmi. Pokračovanie s podtitulom Abe’s Exodus kráčalo v šľapajach svojho rok starého brata, no a tým by sme mohli ukončiť predstavovanie starších dielov klasického a pôvodného zamerania. Tretí diel Munch’s Oddysee z roku 2001 už totiž prešiel do plnohodnotného 3D prostredia, takže musel pracovať s úplne odlišnými hernými princípmi a tvorcovia tak implementovali množstvo odlišných mechanizmov. V roku 2005 vyšlo posledné oficiálne príbehové pokračovanie, tentokrát o niečo akčnejšie a stále využívajúce možnosti vtedajšieho 3D prostredia. Tak ako aj všetci zmienení predchodcovia, i Stranger’s Wrath sa dočkal nadpriemerných známok a veľmi vrúcneho prijatia. Prakticky sa teda táto značka vracia po šiestich rokoch a zdá sa, že pôjde opäť o kvalitné prepracovanie, tentokrát s istými markantnejšími novinkami. Vývojári dali jasne najavo, že nastanú zmeny oproti pôvodnému dielu s názvom Exodus. Napríklad by ste mali byť schopní vyrábať rôznorodé predmety, medzi ktorými by nemali chýbať ani zbrane. Príkladom pre podobný predmet je napríklad plameňomet. Smrteľné zbrane následne rozdelíte vašim druhom identickej rasy a takýmto spôsobom sa naskytuje možnosť skoliť nebezpečného súpera. Otázkou zostáva, ako veľmi bude tento aspekt zapadať do typického logického zasadenia plného hádaniek a hlavne, či táto inovácia nebude ničiť odkaz legendy. Už teraz sa totiž nájdu mnohí, ktorí s úpravou nesúhlasia. V každom prípade si na tento remake počkáme ešte minimálne rok. 2,5 D akčná adventúra, disponujúca mnohovrstvovými levelmi, by mala doraziť až v roku 2020, avšak v jeho ranných fázach, teda najneskôr do konca prvého kvartálu. Vtedy sa zároveň dozvieme ako sa vývojári popasovali s implementáciou nových prvkov a teda získame i odpoveď na otázkou, či aj druhý remake Oddworld série bude stáť za zahranie. Komentuj!