Kalifornské štúdio Telltale Games ako jedno z mála tých známejších štúdií reprezentuje žáner adventúr na trhu plnom akčných hier. Ich hlavným poznávacím znakom je epizodický charakter a dôraz na príbeh. Ako dopadlo dobrodružstvo Bruca Wayna v Batman: The Telltale Series?

Recenzovaná verzia: PC

Hry z portfólia Telltale Games sa venujú adaptáciam známym a a populárnym značkám z rôznych sfér. Či už ide o Tales from the Borderlands, ťažiaci z inej hernej série, seriálový Games of Thrones, alebo The Wolf Among Us, The Walking Dead, vychádzajúce z komiksových diel. Vydať v správnom čase správny príbeh a využiť vlnu popularity je polovica úspechu týchto hier, hoci sa im nedajú upierať ani určité nespochybniteľné herné kvality.

batman-telltale-2Drvivá väčšina hier Telltale Games zapadá do kategórie casual adventúr, respektíve interaktívnych filmov s minimom hráčskych zásahov. Mnohí ich preto zatracujú, no ich diela stavajú na silnom, takmer až filmovom podávaní príbehu. Inak to nie je ani v prípade ich Batmana. Príbeh je už ako mnohokrát predtým zasadený do Gothamu, ktorý pred až podivuhodne veľkým množstvom šialených zloduchov chráni práve temný rytier. Už úvod nasadí príjemné tempo vďaka súboju s Catwoman, ktorý dokáže hráča navnadiť. Hneď na to sa Bruce ocitá na párty vo svojom sídle, ktorú organizuje ako hlavný sponzor kampane jeho priateľa Harveyho Denta snažiaceho sa o post starostu mesta. Avšak práve od tohto momentu začne idylka naberať trhliny. Problémy totiž začne vytvárať miestna mafia a ich boss Carmine Falcone, no pri nich to ani zďaleka nekončí. Viac z deja musíte odhaliť už na vlastnú päsť, no okrem viacerých známych záporákov sa dočkáte aj novej podlej frakcie a ich lídra.

Príbeh sa akoby odráža od pochmúrnej atmosféry seriálu Gotham a z časti aj od starších filmov Tima Burtona či Joela Schumachera, podľa ktorých je vyskladaný charakter Bruca Wayna. V duchu seriálu, ale aj Barmana od Rocksteady sú zase ladené postavy Harveyho Denta, Oswalda Cobblepota, Catwoman či Jokera, niektoré viac, iné zasa menej. Kalifornskému štúdiu však možno vyčítať obrovské množstvo postáv, ktoré pôsobia umelo a sú nasilu natlačené do tohto konkrétneho príbehu. Na druhej strane hlavný zloduch pôsobí naozaj sviežo a to aj po charakterovej stránke. Bohužiaľ, tieto plusy negatívne vyvažuje charakter hlavného protagonistu. Toho veľmi nerozhodí takmer nič, ani strata lásky a priateľov, vypálený dom, či nelichotivá situácia v jeho vlastnej firme a pošramotená povesť jeho rodného mena. A v neposlednom rade je naozaj škoda aj vymäknutia po druhej epizóde, nakoľko drsnejší Batman by bol iba vítaným osviežením.

batman-3Telltale Games v žiadnej ich novodobej hre nedávali možnosť hráčom ukázať veľkú hernú zručnosť. V minulosti však boli aspoň vždy prítomne malé adventúrne náznaky v podobe prehľadávania prostredí, či väčšej možnosti rozhovorov, ovplyvňovania príbehu akciami a rozhodnutiami, či aspoň nekompromisnejšími quick time eventami. Tu herná zložka naozaj dosť pokrivkáva a drvivú väčšinu času presedíte sledujúc so založenými rukami. Občas sa vyskytne rozhovor, kde už klasicky môžte vyberať dialógové možnosti, no tie bohužiaľ nemajú na dej už ani toľko vplyvu ako v predošlých hrách. Na druhej strane, súboje pôsobia miestami naozaj dobre a ich choreografia je na vysokej úrovni, ktorú si bohužiaľ na 100% nevychutnáte kôli quick time eventom, na ktorých pritom absolútne nezáleží. Tie vám pri správnom stláčaní kláves naplňujú meter, ktorý na konci dovolí použiť akýsi extra silný finiš – lenže ten akosi stráca zmysel, lebo súboj pokračuje ďalej a nič špeciálne sa nedeje. Grafika sa naproti tomu dočkala vylepšenia v podobe krajších textúr a pozadia, ktoré na rozdiel od napríklad Game of Thrones vyzerá naozaj dobre. Dabing a zvuková stránka je už tradične na vysokej úrovni, postavám hlasy sedia ako uliate, nikto nepôsobil rušivo či neuveriteľne.

batman-2Batman: The Telltale Series pôsobí v mnohých smeroch rozporuplne. Príbeh má svoje silné stránky, je svieži a dobré podaný. Trochu však padá na predvídateľnosti a priveľkom množstve postáv z Batmanovho univerza, kde v konečnom dôsledku nie je dôkladne vykreslená takmer žiadna postava a tvorcovia sa spoliehajú nato, že postavy už tak nejako každý pozná – a to pôsobí trochu lajdácky. Z hľadiska hernej stránky to možno hodnotiť ako celkom slušný interaktívny film. No vzhľadom na viaceré predošlé diela od tohoto štúdia je herná náplň naozaj na bode mrazu, alebo len mierne nad. Má  však  zopár dobrých nápadov v podobe detektívnych sekvencií, či naplánovania útoku, no nič z toho nie je úplne dotiahnuté. Technickej stránke však po patchoch nie je veľmi čo vyčítať. Suma sumárum – Batman: The Telltale Series sa nezaradí k vrcholným sériám kalifornského štúdia, no hanbu tiež neurobí. Ak máte tvorbu Telltale Games radi, tak vás nesklame. Zvyšok hráčskej obce môze byť sklamaná z málo interaktívnej náplne.

Batman: The Telltale Series - Batman znovu zasahuje
Ak ste fanúšikmi Batmana, či skalnými tvorby Telltale Games, Batman: The Telltale Series by vás nemal minúť. Ak však hľadáte hernú výzvu a podobné oddychovky vás nudia, túto hru oblúkom obíďte.
  • Podanie príbehu