Titul Horizon Zero Dawn predstavoval pre majiteľov konzol PlayStation 4 jednu z najočakávanejších a najzaujímavejších hier tohto roku. Štúdio Guerrilla Games malo pred sebou neľahkú úlohu, no ako už dnes vieme, popasovali sa s touto výzvou viac než dobre. Nebolo žiadnym tajomstvom, že nás čaká rozšírenie. To dostalo názov The Frozen Wilds a vychádza už dnes. Dokáže však poskytnúť hráčom rovnako skvelý zážitok, ako pôvodná hra?

Už teraz môžem povedať, že Horizon Zero Dawn bude u mňa ašpirovať na hru roku. Aj z toho dôvodu som mal od rozšírenia nemalé očakávania. Veď skvelý základ už vytvorený bol, tak čoho sa obávať, všakže? Je zbytočné vás nejakým spôsobom zavádzať a radšej na rovinu prezradím, že The Frozen Wilds je skvelým rozšírením, pri ktorom netreba váhať s kúpou.

Divočina pokrytá snehom.

Ako už názov rozšírenia napovedá, jeho dejiskom je oblasť v zamrznutých horách zvaná The Cut. Toto miesto je domovom kmeňa Banuk. Cesty sa skrížia najmä s jedným z klanov, známemu pod menom Werak. Werakovia, respektíve celý kmeň sa snaží navonok pôsobiť silno a nezraniteľne. Sú to skrátka hrdí bojovníci, ktorí navonok neukazujú svoje slabiny. Hoci si myslia, že sú sebestačným kmeňom a žiadnu pomoc nepotrebujú, opak je pravdou. Ťažko však rešpektujú niekoho iného, a i z toho dôvodu bude pre väčšinu členov spočiatku Aloy náročné rešpektovať. Život obyvateľov však komplikuje záhadný nepriateľ prezývaný Daemon. Ten dokáže ovplyvniť aj ostatné stroje, ktoré sú vďaka tomu silnejšie a nebezpečnejšie. Ak ste s niektorým strojom nemali v základnej hre problém, nemusí to platiť v rozšírení.

Z dejového hľadiska je na tom The Frozen Wilds dobre. Rozšírenie môžete hrať aj počas základnej hry, nie je nutné ju dokončiť, takže musíte rátať s tým, že sa nedozvieme, ako bude príbeh tohto sveta pokračovať. Odporúčaná úroveň na vstup do lokality The Cut je však pomerne vysoká, takže určite neodporúčam ihneď bežať do tejto lokality. Celú mytológiu tohto sveta prídavok výborne obohacuje, dozvieme sa nové informácie o jednom starom známom a to, samozrejme, nie je všetko. Hoci sa spočiatku môže rozšírenie tváriť ako súhrn misií bez väčšieho napojenia, nie je tomu tak. Čím viac človek napreduje, tým je to lepšie a lepšie. Počas celej doby som sa výborne bavil, pričom som v rozšírení strávil okolo 20 hodín. Samotná príbehová linka síce vydrží o niečo menej, no i tak ide o skvelý pomer cena výkon.

Novinky nechýbajú.

Ak ste sa obávali, že rozšírenie prinesie iba novú oblasť a dejovú líniu, tak si môžete vydýchnuť. Okrem toho totiž spoznáme nové druhy nepriateľských strojov, k dispozícii budú nové zbrane, kostýmy, zberateľské predmety, suroviny, a najmä nové skilly. A áno, navýšila sa aj maximálna možná dosiahnuteľná úroveň pre Aloy.

Čo sa nepriateľov týka, čakajú na vás pätica nových problémov, z toho trojica sú nové stroje. Ich mená sú Scorcher, Frostclaw a Fireclaw. K ním sa pridávajú démonické verzie strojov (Daemonic machines) a kontrolné veže. Tie vám budú znepríjemňovať život viacerými spôsobmi, nakoľko neovplyvňujú iba stroje okolo nich, ale dokážu zablokovať váš povoz či zrušiť štít na brnení Aloy.

K tomu, aby sa vám lepšie bojovalo proti novým nepriateľom sa určite budú hodiť nové zbrane, prípadne upgrady. Veľmi sa mi páčili aj nové skilly. Aloy konečne môže zbierať loot a suroviny z osedlaného tátoša, dokonca ich opravovať či preskočiť na nepriateľa a zasadiť mu finálny úder.

Grafický skvost.

Pôvodná hra bol jasným dôkazom toho, že ak máte k dispozícii skvelý engine a šikovný tím, neobmedzí vás ani hardware. Horizon Zero Dawn skrátka vyzeral skvelo ako na pôvodnej, tak i vylepšenej PlayStation 4 a inak tomu nie je ani v prípade The Frozen Wilds. Nové prostredie je nádherné a keď na vlastné oči uvidíte skvelo spracovanú snehovú víchricu, iste mi dáte za pravdu. Pokiaľ vlastníte 4K TV s podporou HDR, bude zážitok ešte silnejší, no aj na FullHD paneloch ide o skvelé divadlo. Navyše si k tomu prirátajte stabilný framerate a množstvo malých detailov, ako napríklad červené líca Aloy kvôli chladu, či stopy zanechané v snehu. Vo výsledku tak obdržíte jednu z najkrajších hier tejto konzolovej generácie a verte mi, tlačidlo Share budete stláčať viac než často.

Výborne je na tom aj ozvučenie, ale to platilo už minule. Dabing postáv je na vysokej úrovni, taktiež soundtrack, zvuky a škrekot strojov, tu sa skrátka nie je na čo sťažovať.

Snáď sa čoskoro opäť stretneme…

Príbeh prvého dielu Horizon Zero Dawn sa s rozšírením The Frozen Wilds uzavrel. Ide o podarenú rozlúčku? To bez najmenších pochýb! Rozšírenie totiž ponúka viac obsahu, ako niektoré hry samotné. Budete sa u neho skvelo baviť, niekedy iba tak hľadieť do diaľky a užívať si tú nádheru, inokedy bojovať proti nebezpečným nepriateľom, hľadať ukryté tajomstvá, predmety, no a keď už všetko prelozíte od A po Z, bude na vás čakať New Game+. Mne v závere nezostáva nič iné ako skonštatovať, že táto hra, rovnako ako aj jej rozšírenie sú povinnosťou nielen pre každého majiteľa PlayStation 4, ale pre každého správneho hráča.

P.S. Ak ste náhodou hru minuli, tak budúci mesiac na trh dorazí Horizon Zero Dawn: Complete Edition 😉

Horizon Zero Dawn: The Frozen Wilds - Aloy opäť na love
The Frozen Wilds je nádhernou bodkou za veľkolepým dobrodružstvom menom Horizon Zero Dawn. Rozšírenie síce neponúka žiadne prevratné novinky a skôr iba obohacuje už beztak bohatú základnú hru, nemali by ste ho minút. Stráviť ďalšie hodiny kvalitnej zábavy s Aloy totiž stojí za to!
  • Obohatenie celkového príbehu o zásadné fakty
  • Noví nepriatelia, zbrane, postavy, skilly
  • Nová lokalita je skvelá, herná doba, pomer cena-výkon