V Old Time Hockey môžete pokojne zabudnúť na základné pravidlá hokeja, či bezpečnostné prvky ako helmy na hlave. Tie totiž v žiadnom prípade nepoužívajú všetci hráči. A viete čo máte spraviť, keď vás rozhodca uvidí faulovať? Stačí ak ho zostrelíte bodyčekom na ľad a on zabudne čo sa dialo. Dámy a páni Old Time Hockey rozhodne nie je NHL.

Old Time Hockey sa odohráva vo fiktívnej kanadsko-americkej hokejovej súťaži s označením BHL a sleduje príbeh jedného zo zúfalých klubov počas sezóny 1975/1976. Ich sponzorom je naviac miestny pivovar. Hľadisko tímu Hinto Brews je štandardne takmer prázdne a tím pravidelne figuruje na chvoste rebríčka. Navyše sa celá hra odohráva v podmienkach, keď sa na bezpečnosť zďaleka nehľadelo tak ako dnes a v tíme boli dôležitejší bitkári ako útočníci.

Už na prvý pohľad ma zamrzela nemožnosť hrať Old Time Hockey v online multiplayeri. Hra ponúka prakticky len dva módy. Tým prvým je priateľský zápas, či už proti umelej inteligencii, alebo proti súperovi na jednej konzole. Druhý je príbehový mód, ktorý v podstate slúži ako tutoriál. Príbehový mód obsahuje aj záblesky humorných vsuviek medzi jednotlivými zápasmi – napríklad krátky príbeh o tom, ako vymenili hráča v lige za práčku, alebo chytili manažéra klubu opäť šoférovať opitého.

V tutoriáli postupujete jednotlivými zápasmi, kde v každom z nich musíte splniť predpísané úlohy. Ale pozor, tie sú niekedy vcelku problematické, najmä vzhľadom na krátky čas jednotlivých zápasov. Štandardný zápas na strednej obťažnosti má totiž dĺžku tretiny uzamknutú na dve minúty, čo znamená, že ho máte dohraný za šesť minút. Aj vyhrať také „obyčajné“ buly je na začiatok celkom výzva a počítajte s tým, že počas zápasu musíte splniť hneď niekoľko úloh. Nepríjemným prvkom je aj to, že častokrát neviete, aké úlohy budú ešte nasledovať, alebo či sa jedná o poslednú. V niektorých prípadoch máte naopak vypísané ciele už od začiatku zápasu.

K tým patrí napríklad vystreliť tridsaťkrát na bránu, blokovať jednu strelu súpera a dvakrát ho hákovať. Keď si predstavíte, že to musíte stihnúť behom šesť minútového zápasu, na rad prichádza frustrácia. Na prvý pokus sa mi podarilo vyhrať zápas v pomere 4:1, ale stačilo mi na to len 18 striel, takže aj napriek víťazstvu som vlastne prehral a zápas musel opakovať. Old Time Hockey od vás v rámci kampane nevyžaduje vyhrávať zápasy. Aspoň nie počas prvých hodín. Ako plníte úlohy, získavate schopnosti, ktoré môžete neskôr používať. To znamená, že na začiatok nedokážete ani vystreliť príklepom, alebo vypichnúť puk, či hodiť sa do strely. Keď však zvládnete predpísané úlohy počas zápasu, máte ich už automaticky k dispozícii.

Jednou z pokročilých schopností je takzvané Momentum. Osobne by som to nazval ako zvýšená morálka mužstva. Momentum môžete potom použiť vždy, keď úspešne atakujete troch súperových hráčov po sebe. Logo vášho tímu vtedy začne žiariť a celý tím sa stáva silnejším. Vaši hráči takmer nezastaviteľne a rýchlo korčuľujú, zrazení protihráči naopak zostávajú ležať na ľade a nad hlavami sa im pretáčajú žlté vtáčiky. Aj strely sú o dosť silnejšie a gól strelíte o poznanie ľahšie. Navyše keď sa vám ho podarí vsietiť, celá bránka začne horieť. Aj z toho viac-menej vyplýva, že hra sa neberie vážne s reálne spracovanými zápasmi sa tu nestretnete. Old Time Hockey sa do určitej miery inšpiruje klasikami, ako napríklad Face Off! z roku 1989. Práve tá podľa mňa poslúžila vývojárom ako odrazový mostík.

Old Time Hockey ponúka hneď niekoľko ovládacích schém. Počíta s použitím jednoduchého tlačidlového ovládania pre nahrávku a strelu, no vybrať si môžete aj pokročilé ovládanie, ktoré kopíruje najnovšie NHL hry od EA. V tomto prípade môžete pravou páčkou ovládača manipulovať s hokejkou. To znamená, že s jej pomocou strieľate buď ťahom alebo príklepom. Ak ju hýbete zo strany na stranu, uhýbate sa súperovým vypichnutiam puku. Pokročilé blafáky však spraviť nedokážete. Mne najviac vyhovovala jednoduchšia tlačidlová schéma ovládania, ktorá sa ku hre tohto typu hodí. V možnostiach je aj takzvaný „Pivný mód“, v ktorom vám stačí používať len jednu ruku. K tomu je prispôsobené rozloženie tlačidiel na ovládači, dokonca univerzálne pre ľaváka či praváka.

Samotná hrateľnosť je inak slušná a zápasy majú svoje jasné pravidlá. Keď získate dostatočné schopnosti, dokážete pohodlne otáčať zápasy vo svoj prospech. Po väčšinu času som tak končil ako víťaz a postupoval v rebríčku tímov BHL. Vaši spoluhráči si v zápasoch poctivo nabiehajú do voľných miest a nestalo sa mi, že by sami vchádzali do ofsajdu, alebo robili iné zásadné prešľapy. Hra má taktiež využitie pri zápasoch muža proti mužovi počas hokejovo ladeného víkendu. Lokálny multiplayer môžu hrať na jednej konzole dvaja až štyria hráči.

Čo však zamrzí, sú bugy. Hokejka občas viditeľne prechádza cez mantinel ľadovej plochy, brankár sám nezmyselne vyhadzuje puk medzi troch protihráčov súpera, alebo strela z desiatich centimetrov od prázdnej brány skončí zázrakom na tribúne. To, že dáte gól niekedy doslova až nadprirodzeným spôsobom, nie je nič neobvyklé. Nakoniec v hokeji sa môže stať s prižmúreným okom všeličo. Samotné bitky, ktoré by mali byť v hre tohto typu viac než dôležité, sú zase až príliš obyčajné a očakával by som v nich väčšiu nápaditosť. Zo začiatku sa v kampani nevyskytujú vôbec, no neskôr už budete bojovať v každom zápase. Porazený hráč bude navyše odchádzať z ľadu kvalitne skrvavený. Hra má rating 16+ a s tým sú spojené potýčky a nadávky, ktoré sa vyskytujú v texte, aj piesňach.

Soundtrack patrí medzi to najlepšie, čo hra ponúka a vytvára veľmi príjemnú retro atmosféru. Viackrát som sa zastavil v menu, len aby som si vypočul pesničku, ktorá práve hrala. Medzi songami nájdete napríklad The Addams Family Theme Song, Can Can, či Hava Hagila. Grafika je nenáročná, ale prehľadná bez rušivých elementov. Celá hra zaberá na disku len niečo cez 3 gigabajty, takže vás nebude obmedzovať v rámci priestoru a môžete si ju zachovať pre potrebu príležitostného hrania.

Old Time Hockey hrávam od prvého dna, kedy vyšiel a pozitívne vnímam snahu tvorcov o neustále zlepšovanie. Prakticky každý deň totiž vyšla nejaká záplata, ktorá prinášala vyladenie hrateľnosti. V momentálnom stave síce nejde o zlú hru a má svoje pozitíva, no od výbornej má poriadne ďaleko.

evolve-logo

Old Time Hockey – Arkáda ako za starých čias
Old Time Hockey neurazí svojou arkádovou hrateľnosťou žiadneho hokejového nadšenca. Uplatenie si nepochybne nájde aj v offline multiplayeri, napriek tomu je však skôr priemernou hrou s viacerými chybami a nedostatkom obsahu.
  • Slušná zábava v lokálnom multiplayeri
  • Soundtrack
  • Frustrácia v príbehovom móde