Séria Total War zažila v poslednej dobe dosť krušné časy, za čo si vo veľkej miere môže samotné štúdio Creative Assembly. Svojimi krokmi si pohnevali značné množstvo svojich fanúšikov, za čo sa už začali kajať. Vydanie Total War: PHARAOH sa ukázalo ako poriadne veľké fiasko, ktoré prinútilo vývojárov zmeniť svoju marketingovú stratégiu a celkovo značne pozmeniť systém DLC v tomto poslabšom dieli. Kvôli čomu aj odstránili z obehu Deluxe edíciu a jej majiteľom vrátili peniaze. Toto však nebol ich jediný krok vedľa. Posledné DLC pre Total War: Warhammer III prinieslo málo muziky za veľa peňazí, čím mnohých hráčov doslova rozzúrili. Aj kvôli tomu sa tak rozhodli priniesť do hry bezplatný obsah, kvôli čomu sa vydanie ďalšieho DLC s názvom Thrones of Decay odložilo. So skoro pol ročným omeškaním sme sa ho nakoniec dočkali, takže sa poďme spoločne pozrieť, čo nám ponúka a či sa vývojárom podarilo utíšiť nahnevané davy.

Thrones of Decay sa nesie v rovnakom duchu ako posledné DLC Shadows of Change. Neprináša do fantasy sveta Warhammeru ďalší nový národ, ale troch nových legendárnych šľachticov, ktorí nám ponúknu svoj vlastný príbeh. Tieto tri nové príbehy majú vlastnú dejovú líniu a netýkajú sa Ursuna. Oproti predošlému DLC však prinášajú do hry väčšiu rozmanitosť, keďže dvaja šľachtici sú zástupcovia dvoch národov, ktoré nie sú priamo v Total War: Warhammer III dostupné. Ak však vlastníte predošlé diely tejto série, tak ste si za nich mohli, samozrejme, zahrať už predtým v rámci kampane Ríša nesmrteľných. Ak však hrávate len základnú kampaň z tretieho dielu Ríša Chaosu, tak máte vďaka tomuto DLC možnosť si zahrať za Ríšu alebo trpaslíkov aj v tejto kampani.

Creative Assembly však prišli pri tomto DLC s novým marketingovým manuálom. A dané DLC tak rozdelili na tri menšie DLC, no môžete si ich zakúpiť aj spolu ako celok. Či sa im to vyplatilo alebo nie, to sa zatiaľ nedá povedať, keďže takto stále ponúkajú rovnaký obsah za rovnakú cenu, len si môžete vybrať, čo si chcete zakúpiť. Dajme si však ruku na srdce a úprimne si povedzme, či nám vážne treba toľko legendárnych šľachticov v takejto mega hre? Preto môžeme povedať, že všetky tieto DLC sú najmä pre zarytých fanúšikov tejto série alebo tohto fantasy univerza. Často tak majú hráči svoj obľúbený národ a k ostatným sa takto nedostanú. Práve preto majú teraz možnosť voľby, čo si chcú zakúpiť a čo si aj reálne zahrajú. V prípade Thrones of Decay obdržíte: trpasličieho zabijáka Malakaia Makaissona, čarodejnicu Ríše Elspeth von Draken a Nurgleovho šampióna Tamurkhana. Keďže sú tieto DLC dostupné samostatne, ohodnotím ich najprv jednotlivo.

Elspeth von Draken

Ríša zaberá dosť rozsiahlu časť územia na mape kampane Ríša Chaosu, napriek tomu ste si za ňu doteraz zahrať nemohli. Čarodejnica Elspeth von Draken takto ponúka možnosť, ako využiť armády Ríše aj v tejto kampani. Armády Ríše sa skladajú najmä z rôznej pechoty, ťažkej jazdy či delostrelectva. Okrem toho však majú k dispozícii aj parné tanky či pozemné lode. Elspeth, napriek tomu, že je čarodejnica, je však zameraná na delostrelecké jednotky a tomu by ste mali primárne prispôsobiť svoju stratégiu. Tá má tak prístup k delostreleckej škole Nulnu, ktorá poskytuje viacero vedľajších úloh. Ak ich splníte, odomknú sa vám nové vylepšenia a schopnosti. Príbeh Elspeth je dosť priamočiary a oproti ostatným dvom novým šľachticom aj najkratší. Najprv musíte ochrániť Ríšu pred aktuálnymi hrozbami a následne vás čaká vízia o magickej korune, ktorú potrebujete nájsť len podľa veľmi mlhavého popisu. Čo sa týka kampane, ide asi o najslabšiu kampaň, ktorú som v tomto dieli hral. Najväčším problémom je hlavne hľadanie danej koruny, keďže hra vám akosi nepovie, kde daná koruna je. Nakoniec som dobyl polovicu hernej mapy, aby som zistil, že koruna je v Ríši na spojeneckom území.

Delostrelecká škola vám poskytuje aj špeciálne ametystové jednotky a ametystové schopnosti, tie si však musíte kupovať za špeciálne body. Jednotky si musíte vždy kupovať nanovo a dokonca aj rôzne schopnosti, čo je výrazné negatívum, keďže väčšina ostatných národov, má tieto schopnosti trvalé a obdržíte ich za nejaké vylepšenia. Okrem delostreleckej školy vám Elspeth ponúkne aj budovanie Morrových záhrad, ktorými si tak môžete vybudovať teleportačnú sieť na mape, čo síce stojí určité financie, ale môžete sa tak rýchlejšie presúvať z jedného konca mapy na druhú. Toto DLC ponúka zaujímavé možnosti, no v dosť veľkej miere dobrý pocit kazí dosť slabá kampaň.

Hodnotenie: 6/10

Tamurkhan

V druhom DLC sa chopíte roly Tamurkhana, Pána červov, ktorý sa snaží vybudovať svoju Nurgleovu hordu. S Nurgleovými jednotkami ste sa už v treťom dieli stretli, takže v tomto prípade vás zase až toľko noviniek nečaká. Tamurkhan je Nurgleov zlobor a tak toto DLC prináša najmä morových zlobrov, ktorí predstavujú pomerne silné jednotky. Úlohou Tamurkhana je zjednotiť svoju hordu pomocou verbovania náčelníkov. U každého z nich si však musíte zvýšiť na maximum lojalitu. Hra vám tak poskytne šesť rôznych zástupcov Chaosu, ktorí so sebou prinášajú aj vlastné jednotky. Takže v tomto prípade nebudete obmedzený len na Nurgleové jednotky, no budete môcť používať aj jednotky ostatných bohov Chaosu, Norsky či trpaslíkov Chaosu. Pri výbere náčelníkov si však musíte dávať pozor, keďže naraz môžete zvyšovať lojalitu len troch náčelníkov. Viacerí z nich nie sú úplne ideálni pre Ríšu Chaosu, keďže príliš veľa elfov, nemŕtvych či lizardmenov sa v hre nevyskytuje a to nehovorím o tom, že jeden z náčelníkov si vyžaduje bojovať proti Khemriom. Okrem bojov proti rôznym nepriateľom si však lojalitu u nich môžete získať aj skúmaním vylepšení či plienením sídel. Jeden z náčelníkov vyžaduje nájazdy, čo mi nejako nefungovalo, neviem, či ide o chybu v preklade, alebo v samotnej hre.

Ak chcete získať najvyššiu úroveň lojality jednotlivých náčelníkov, musíte vybojovať legendárne bitky, ktoré sú s nimi spojené. Na víťazstvo v kampani vám stačí získať maximálnu lojalitu u troch náčelníkov. Kampaň je však dosť svižná, Nurgle ponúka pomerne silné jednotky. Akurát po naverbovaní všetkých náčelníkov sa strom jednotiek stáva poriadne neprehľadný. Kampaň je však svojím spôsobom klasická Nurgleovská, vytvárate a šírite všemožné mory a snažíte si získať lojalitu náčelníkov masakrovaním nepriateľov. Trochu zamrzí niekoľko chýb a problémov v Ríši Chaosu, no aj napriek tomu ide od zábavné DLC.

Hodnotenie: 7,5/10

Malakai Makaisson

Posledné DLC nám predstaví nebezpečné dobrodružstvá trpasličieho zabijáka Malakaia Makaissona. V tejto kampani si tak budete môcť zahrať aj za normálnych trpaslíkov, aj keď v tomto prípade sú ich armády zložené najmä z trpasličích zabijákov, ktorých jediným životným údelom je hrdinsky zomrieť v boji s tými najväčšími monštrami. Za mňa najväčším záporom je pomerne málo jednotiek, pričom trpaslíci majú dosť málo silnejších jednotiek a tie sú tak väčšinou na II. alebo III. úrovni. Kampaň je však dosť kvalitná, poskytuje viacero legendárnych bitiek a mnoho vedľajších úloh. Malakai poskytuje viacero zaujímavých mechaník, jeho armáda je sprevádzaná trpasličou vzducholoďou, ktorú si postupne vylepšujete ako sídlo a umožňuje verbovanie jednotiek. Zároveň je možné ju počas jednotlivých misií povolať pomocou špeciálnej schopnosti. Ide o neuveriteľne silnú a odolnú jednotku, ktorá bohato pomáha slabším jednotkám trpasličích zabijákov. Celkovo však trpaslíci majú pomerne silné a efektívne delostrelectvo či bežných strelcov.

Ciele kampane sú aj v tomto prípade trošku nejasné. Na jednu stranu hra vyžaduje, aby ste splnili len dve dobrodružstvá a záverečné najťažšie dobrodružstvo proti skavenom, no jeho odomknutie si vyžaduje splnenie až troch pôvodných menších dobrodružstiev. Kampaň je trošku lepšie ladená ako tá Tamurkhanova, keďže ak vám niektoré dobrodružstvo povie, že musíte poraziť temných elfov, tak dané armády sa vám objavia vo svete. No stále je tu jedno z dobrodružstiev, ktoré sa jednoducho nedá splniť, keďže v hre zase až toľko nemŕtvych nie je. Škoda. Okrem dobrodružstiev vás však čaká aj mstenie trpasličích záští, čím získavate bonusy, vytvárate konfederácie alebo si otvoríte body rýchleho cestovania medzi prastarými trpasličími mestami.

Hodnotenie: 9/10

Najnovší DLC balíček s názvom Thrones of Decay síce neprináša nové národy, no minimálne dvaja noví šľachtici vám umožnia si zahrať kampaň v Ríši Chaosu aj za trpaslíkov alebo Ríšu. Ak nevlastníte predošlé dva diely série a chcete si zahrať kratšiu kampaň v Ríši Chaosu,  je to pre vás dobrá voľba, ako si vyskúšať tieto dva národy. Rozdelením DLC na tri časti veľa peňazí neušetríte, no máte takto aspoň možnosť si vybrať, ktorých šľachticov si kúpite a reálne si za nich chcete zahrať. Jednotlivé DLC majú svoje muchy, no napriek tomu poskytujú mnoho noviniek, ktoré vám obohatia hrateľnosť. Ak si chcete užiť túto hru po novom, toto DLC je určite dobrou voľbou, najviac ho však ocenia asi len fanúšikovia.

Total War: Warhammer III - Thrones of Decay - Tri DLC v jednom
Thrones of Decay ponúka rozmanitejší obsah ako Shadows of Change, a to vďaka kampaniam za dva národy, ktoré ich doposiaľ v Ríši Chaosu nemali. Ako to však býva pri týchto DLC, aj toto je cielené najmä na fanúšikov.
  • Traja noví legendárni šľachtici
  • Možnosť výberu, čo si chcete kúpiť
  • Originálne kampane