Register

A password will be e-mailed to you.

V ére PS2 a prvého Xboxu bola v príprave beat ’em up komiksová hra Daredevil: The Man Without Fear, ktorú pripravovalo štúdio 5,000 Ft. a mal byť vydaná spoločnosťou Encore. K tomu však nikdy nedošlo, hoci titul bol takmer hotový.

Hra pôvodne vznikala ako nízkorozpočtový titul pre PlayStation 2, ktorý mal byť sériou epizódiek oslavujúcich najdôležitejšie momenty Daredevila, čo sa pozdávalo ako spoločnosti Encore, ale aj Marvelu. Po tom, čo prezidenta spoločnosti 5 000 Ft. Tima Pagea kontaktoval jeho priateľ zo Sony Pictures, že 20th Century Fox a Regency Pictures 14. februára 2003 uvedú do kín vtedajší film Daredevil, bolo rozhodnuté, že rozpočet hry bude oveľa väčší, ako aj to, že dátum vydania bude kolidovať s premiérou filmu a hra sa vyvinie na akčnú hru s otvoreným svetom, ktorá bude vydaná okrem PS2 aj na Xboxe a PC.

Keďže spoločnosť 5 000 Ft. bola vývojárom tretej strany, musela sa stretnúť s hodnotiacimi komisiami spoločností Sony a Microsoft. Spoločnosť Sony požadovala pridať do hry niekoľko vecí, napríklad bojový systém beat ’em-up a mechaniku grindovania inšpirovanú sériou Tony Hawk’s Pro Skater, zatiaľ čo spoločnosť Microsoft mala k hre uvoľnený prístup a dovolila vývojárom robiť si, čo chceli. Spoločnosti Sony a Marvel sa niekoľkokrát tvorivo nezhodli na tom, akým smerom by sa mala hra uberať, pričom spoločnosť Marvel chcela hru vernú svojmu vlastníctvu, zatiaľ čo Sony chcela hru s experimentálnymi hernými mechanikami.

Napriek napätiu medzi spoločnosťami Marvel a Sony prebiehal vývoj hry počas prvých mesiacov hladko, až kým sa do práce nepustili noví pracovníci, ktorí boli najatí na vytvorenie enginu z externého zdroja, ako bol engine RenderWare spoločnosti Criterion Software, ktorý v tom čase poháňal niekoľko populárnych hier s otvoreným svetom. Spoločnosť Encore však nechcela platiť poplatky za používanie tohto enginu, a tak sa tím inžinierov rozhodol použiť základ technológie RenderWare a vytvoriť v procese tvorby vlastný engine, ktorý sa však ukázal ako nefunkčný. Nie úplne, avšak nedokázal pracovať ako s “Shadow World” mechanikou (Daredevile lokalizovanie a vycítenie strachu v nepriateľoch), tak ani s Billy Club zbraňou, ktorú Daredevil používa.

Hra neskôr bola prepracovaná na lineárnu bojovku z pohľadu tretej osoby, keďže sa spoločnosť 5 000 Ft. rozhodla úplne vyškrtnúť otvorený svet. Vnútorné rozpory v štúdiu gradovali, objavili sa aj obvinenia zo zneužívania drog, čoho následkom vývojári nesplnili cieľ stanovený na február 2003, preto bol dátum vydania posunutý na leto 2003. Ani k tomu však nedošlo. Napriek tomu, že hra bola takmer dokončená, niekoľko zamestnancov 5 000 Ft. sa rozhodlo odísť a spoločnosť Marvel odmietla hru schváliť, pretože sa domnievala, že 5 000 Ft. príliš podlieha predstavám spoločnosti Sony o hre a nie vízii, ktorú mal práve Marvel ako vlastník práv.

Dňa 31. októbra 2023 zverejnil zostavenie hry pre PS2 datované do 22. marca 2004 používateľ serveru Hidden Palace s prezývkou Casuallynoted, ktorý získal prototyp od anonymného vývojára 5 000 Ft., no poďakovať musíme najmä užívateľovi SolidSnake11, pretože práve on dokázal získaný prototyp sprevádzkovať. Ak si teda chcete vyskúšať 20 rokov stratený a nevydaný titul, máte jedinečnú šancu, čo sa nestáva až tak často. Napriek tomu, že ide o prototyp z pokročilého štádia vývoja, titul obsahuje chyby a nemá dokončené niektoré prvky, takže s tým nutno počítať. Môže sa stať, že hra po prvej kapitole spadne, taktiež sa možno zaseknúť za stenou. Ide o nedokončený projekt a finálna fáza testovania a odstraňovania chýb tým pádom neprebehla, a preto je pochopiteľné, že v priebehu hrania môže dôjsť aj ne nepríjemnosti. Ak sa napriek tomu rozhodne s Daredevilom vydať na dobrodružstvo, odkaz na stiahnutie nájdete tu, prípadne na prekliku pod textom.

Zdroje: Lost Media Wiki, Hidden Palace

Komentuj!